Twintipp og himmelblå Skrevet 24. juli 2007 #1 Skrevet 24. juli 2007 Lillemann har vært syk ihvertfall 3 mnd. Altså hvor det til tider har vært ganske ille! Han hoster så han brekker seg, surkler i brystet og snørrer veldig! Han hoster hoster hoster og hoster... Sånn kan han ligge i søvne også! Nå har jeg akkurat fått lagt ham igjen for vi må jo sitte oppe, han kan jo ikke bare ligge å brekke seg gjennom hele natten! Har vært hos lege med ham, fikk henvisning til barnelege for mest sannsynlig allergi\astma! Men, han kan jo fanken ikke ha det sånn her i 1 mnd. til. Nå orker jeg ikke være vitne til det lenger. Legen sier det ikke er mer å gjøre!! Nå har han sovet hos min far fra søndag\mandag som har hund og siden han er så mye verre nå må han vel være allergisk mot hund. Jeg har vasket alt, men det er fortsatt like jævelig! Han ligger bare og brekker seg, og nå begynner jeg snart å grine her.. Hva kan vi gjøre???????????????????????? Ps: Han får slimmedisin, hevet sengen, får kaldt å drikke osv osv osv
Gjest ->>- Skrevet 24. juli 2007 #2 Skrevet 24. juli 2007 Det høres utrolig merkelig ut at en lege ikke kan gi dere astmamedisin enn så lenge - det er ikke akkurat skadelig, selv om man ikke skulle ha astma. Hadde antagelig dratt på legevakta når han var på sitt verste og fått det der om fastlegen ikke vil gi. Eventuelt til privat spesialist. Hoste vil vanligvis være mer av en astmatisk enn allergisk reaksjon, mens snørringa er mest allergitypisk. Han bør dessuten sjekkes for atypisk lungebetennelse, som kan gi astmatypiske symptomer uten at en infeksjon er synlig før de tar blodprøve. Forøvrig er damp vanligvis til hjelp, alt fra badstu til hodet over ei gryte. Unngå sitrus, appelsinjuice etc. - det er slimdannende. Varmeflaske på brystkasse/rygg kan være til hjelp om hosten er fra lavt i lungene. *kroniker*
Gjest Skrevet 24. juli 2007 #3 Skrevet 24. juli 2007 Hatt det sånn vi også. Min sønn har astma. Dra på legevakten!! NÅ!!!! Der har de forstøverapperat han kan puste i...og er du heldig så treffer dere på en lege som skrver ut resept på astmamedisin før dere kommer til spesialisten, det skjedde med oss. Tell pusten hans...hvor mange ganger puster han i minuttet?
Twintipp og himmelblå Skrevet 24. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 24. juli 2007 Ja, nå ringer vi legevakten! Han har ikke lungebetennelse, har sjekket crp og lyttet på lungene hos legen.. Hun hørte surklingen da, og derfor ville sende oss videre. Vi fikk såkalt hastetime, men det er enda 1 mnd. til. Mammmmaaaaa: Hva skjedde med gutten din da? Har han astma? Huff får så vondt i hjerterota. Han hoster mest når han ligger.. Puster forholdsvis normalt, det er mest denne hostingen! Helsiken altså!!!!!
Gjest Skrevet 24. juli 2007 #5 Skrevet 24. juli 2007 Han har astma. Har medisner han skal bruke hver dag, spesialisten gav oss et skjema, om han blir værre skal vi øke så og så mye i x-antall dager, så trappe ned igjen når han blir bedre. Han er ikke bra selv om han har medisiner. Seinest i kveld har vi hatt en skrikende unge meg pusteproblemer, og jeg var på vei ut døren i sted til legevakten, må det når medisinen ikke hjelper mer...Men kom ikke gjennom på telefon til legevakten, og gutten spurte om å legge seg hele tiden, så gav han enda mer medisin og la ham..og nå sover han. Så får vi se. Han våkner ofte når han er tett...våkner han mer kjører vi på legevakten, men håper vi heller kan dra til fastlegen i morgen, så evt legges inn på bareneklinikken, for har vært så ofte nå i det siste at han har blitt tett selv om han får medisin. Vondt i hjerteroten jeg også. Hater når de små er syke.
Twintipp og himmelblå Skrevet 24. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 24. juli 2007 Ja, det skjønner jeg. Huff så ille da!!! Stakkar lille gutten din.... Ringte legevakten nå, vi får ikke komme før i morgen tidlig.. Selv om de hørte at han brakk seg og brakk seg i telefonen.. Hjelper ikke at de sier ja, stakkars ja stakkars, huff huff huff!!! Men, så lenge han får puste så er det ikke noe å gjøre før i morgen... Han ligger på brystet til pappan sin stakkars... Synes det er grusomt å se jeg! Nå skal vi gå ut litt, se om det kan hjelpe litt!! HUff:o((
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå