Gå til innhold

Har ikke lyst til å gå ut lenger...:( NYTT 01:06 25.07.2007

Anbefalte innlegg

Skrevet

For bare noen uker siden så orket jeg ikke tanken på bare å være hjemme alene....(er enslig)...

Da ville jeg bare ut å se venner og familie etc...

Men nå orker jeg nesten ikke besøk, men d kan jeg ikke si da for da skjønner de at d er noe galt....Vennene mine forsvant liksom da jeg ble gravid og jeg gjorde mitt for at de ikke skulle forsvinne...men d gjorde de altså...

Sliter bare jeg skal gå ut en tur...skikkelig nervøs...Og hvis jeg går ute og d kommer en bil bak meg, eller et menneske, så føler jeg at jeg blir kjempekvalm og helt uvel....Dette kan umulig være normalt?? Ikke for meg og slik jeg bruker å være ellers.....

Jeg tørr ikke fortelle dette til noooen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære deg det er viktig at du snakke med noen.Slik kan du ikke ha det i lengden. Har vært der selv og vet hvor tøft det er.

Hvor langt på vei er du? er selv 34+3 uker og er alene.

Jeg har store familie som jeg har gode kontakt med..de merket at jeg forandret meg og sa det til meg....da kom alle mine tanker fram og jeg fikk hjelp av dem + legen min. Håpe du har noen du kan stole på og kan snakke med. Masse lykke til det ordner seg skal du se:)

Skrevet

Jeg er 32+3...

Jeg har nesten ingen jeg tørr å fortelle det til, for de 2 jeg kanskje kunne sagt det til kommer til å oppleve det som sårt, for de har opplevd det selv....Jeg vil ikke skremme bort de 2 som fremdeles bryr seg om meg...

Men hva kan jeg si da?

Skrevet

Jammen vist de har opplevde lignende selv så forstår de jo hva du går igjennom. Forstår at det er veldig vanskeligt..men prøv deg litt forsiktigt fram og si at du vet hva de også har opplevd dette...er ganske så sikker på at de kan hjelpe deg.Du sier jo at de bryr seg om deg...ikke vær redd for å prøve.Legen din eller jordmor..kan de være noen du kan snakke med? off skulle så gjerne hjelpt deg. Hvor bor du henne?

Har du ingen kontakt med barnefaren? ikke lett dette du går igjennom men det vil gå over.Veldig bra at du lufter dine tanker her inne ...bra å få ut sine innderste tanker..det pleie å hjelpe på.

Skrevet

Kanksje det hjelper å snakke om det med noen du ikke kjenner? Ta kontakt med lege eller jordmor og fortell - kanskje de har vært borti lignende.

Kanskje det hjelper litt å bare snakke om det her på BIM.. eller kanskje du kan søke litt på nettet og se om du kan lese hvordan andre har opplevd lignende ting.

Høres ikke noe godt ut og jeg håper det ordner seg for deg og at du får luftet deg litt..

Skrevet

Så bra tips å snakke med jm! Hvis du konsentrerer alt motet ditt om å snakke med en person om hvordan du har det, så har du et lite mål for deg selv. ..? Håper du få god hjelp! Hvis du ikke er fornøyd med hjelpen du får hos henne, er det ihvertfall i Oslo et tilbud i hver bydel på familiesentralene om gratis samtaler dersom man skulle ha det vanskelig. Jeg håper og regner med at det tilbudet finnes overalt i landet. Søk på din kommune. Jeg og samboeren min har benyttet oss av det, og det var veldig fint, det gjelder enslige som par, og det er lov å snakke om alt.

Jeg forstår at du er redd for å snakke med folk om dette, men jeg skal love deg at du ikke er alene! Du får svar fra andre her som kjenner seg igjen, jeg selv har tatt et halvt år da jeg var veldig redd og alene. Det vi alle mener er at det ikke er noe man skal lide med, men få hjelp til å hjelpe seg selv ut av. Du har tatt et godt skritt ved å snakke om det her på BIM, hatten av for det! Det var sikkert ikke lett, så da kan du jo kanskje starte med å være litt stolt av det!

Jeg sender deg en goood klem!

Skrevet

takk for svar=)

Jeg er redd de som har opplevd det selv, vil føle at de opplever det på nytt...

Skrevet

Også er jeg redd for at de blir så redde for meg at de sier fra til familien, og d viiil jeg IKKE! Har vært her før så vet hvordan d blir om de får vite d...iiik!=(

Skrevet

Du må bare ta tak og snakke med noen

finn ut hvorfor du er redd for å gå ut.. hva som bekymrer eller skremmer deg..

er du redd folk eller redd deg selv... sånne ting kanskje.. men dette syns jeg virkelig du skal snakke med noen virkelig om - kan du ikke ringe jm eller lege.. eller kanskje noen annen slags instans hvor du kan prate med en faktisk person og ikke bare et nick

ta vare på deg selv!!

Skrevet

Må vel si d til noen en eller annen gang...iallefall før bebisen kommer..Kan ikke gå slik når hun er kommet til verden jeg tror jeg ikke,..skal på jobb ikveld da, så d blir faktisk godt=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...