Gå til innhold

jenta mi skader seg selv...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hun er 2 år(fylte nettopp) og når hun blir irritert, får kjeft eller blir lei seg så klyper, klorer, slår, biter og lugger hun seg selv... Gjør det skikkelig også, jeg får vondt av å se på henne. Får blåmerker, skikkelig kloremerker, tannmerker etc. Noen andre som har vært borti dette? Vet ikke hva jeg skal gjøre... Noen forslag? Jeg blir veldig fortvila! Prøver å si hun ikke må gjøre sånn og at hun må være snill mot seg selv, men det hjelper ikke. Hun blir nesten bare mer irritert og gjør det hardere. Ikke godt å se henne der med stygge merker for at hun klyper eller biter seg selv så hardt hun kan og med tårer i øynene :o(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn har mi og holdt på 2 ukers tid.. men helst klype og slå oss, også seg selv noen ganger.. (hun blir 2 år i september)

Liker absolutt ikke det der selv jeg altså :S er det normalt i den alderen?

Skrevet

mi beit seg selvi handa nårho ble sint, men nå erho 5 år og har sluttet med det..var vel da ho var 2-3 år ho gjorde det..

Skrevet

Sønnen vår dreiv å slo huet i bakken når han var på den alderen, men kan ikke huske han har gjort det på lenge nå... Prøvde å overse det/la være å trøste når han gjorde seg selv vondt. Jeg merket at han gjorde det for å få trøst/flytte fokuset feks om jeg var sint på han for noe eller han ikke fikk lov til noe.

Skrevet

Huff...Ikke noe gøy:((

jenta mi hadde en periode rundt da hun ble 2 hun og, bare hun stanget hodet i veggen..helt til hun fikk vondt og gråt. Jeg fikk helt vondt av å se henne gjøre slik, begynte å lure om jeg ikke ga henne nok oppmerksomhet eller noe..Forsto ikke hva det var eller hvorfor hun gjorde slik...Forstår det fremdeles ikke,men heldigvis gikk det fort over. Hun er 2,5 nå og gjør aldri noe sånt..

Det som hjalp her var å ikke gi henne oppmerksomhet på det..Men det er kanskje litt værre å la vær å blande seg om jenta di biter seg så hardt at hun får merker..:/ Huff....Får håpe det går over...Ihvertfall, ikke skjyld på dere selv, eller tro dere er dårlige foreldre av den grunn..

Natta:)

Skrevet

takk for svar :o)

ja, hun kaster seg også i bakken og slår hodet hardt mange ganger i bakken/gulvet. Det er spesielt i butikker/kjøpesentere evt parkeringsplasser hun gjør det da. Det andre er mest hjemme... Holdt på ganske lenge... Men har tenkt at jeg skal prøve å ignorere det og se om det har bedre effekt!

Mange ganger synes jeg det virker som hun gjør det fordi hun prøver å beherske seg fra å skade lillesøsteren (8mnd). Ser hun i sinne/frustrasjon er på vill fart mot lillesøster, men bråstopper og "tar" seg selv istedet. Før løp hun gjerne rett bort til lillesøster og sparket/slo henne om hun var irritert på meg.

Er ikke godt å se henne stå der med neven full av hår hun har revet løs fra seg selv, eller med fæle kloremerker i ansiktet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...