Gjest Skrevet 24. juli 2007 #1 Skrevet 24. juli 2007 Hvordan står det til i "Tødden"? he he.. =) Går ammingen bra nå, eller har du hoppet over til mme? Det har jeg gjort, syns det er MYE greiere og bedre.. Mista jo melka da forsåvidt, men trodde jeg fikk den tilbake forrige helg... Så begynte å pumpe for harde livet da vettu, og pumpa på meg noen veldig pene brystvorter not... Håper alt står bra til iallfall =D klemmer!
VinterSol+2 Skrevet 26. juli 2007 #2 Skrevet 26. juli 2007 hei!! har hatt barnedåp i helga, så har ikke vært på nett noe særlig. her går det fint, er på sommerferie ivestfold akkurat nå. veldig deilig!! vet du, jeg ammer mer enn jeg bruker flaske nå! her har ting skjedd, ser du. 22 dagergammel skjønte plutselig vesla poenget med pupp gitt! men jeg sliter jo litt med sårhet osv, så jeg varierer litt! gir mindre og mindre mme som tillegg, men har som regel med meg for sikkerhets skyld.. samt atjeg pumper litt på siden. hadde jo egentlig gått over til fullpumping jeg, men det slipper jeg jo nå så jeg håper den positive trenden fortsetter!! hender jeg gir mme som kveldsmåltid bare, for da sover vesla så godt, og jeg er heeltsikker på at hun blit mett, men det virker som om hun blir mett ved pupping også. deilig at du har funnet noe som funker for dere da! står til ellers?
Gjest Skrevet 26. juli 2007 #3 Skrevet 26. juli 2007 Ååh=) så bra at ammingen funker igjen!! :-) Det står ganske bra til, bortsett fra at snuppa gråter litt for tiden, redd hun har kolikk.. Håper ikke det, men det ser ganske mørkt ut altså.. Skal til kiropraktor til mandag, håper hun blir bedre da..
VinterSol+2 Skrevet 27. juli 2007 #4 Skrevet 27. juli 2007 huff, kolikk er kjedelige greier!! håper det ikke er det da...:-( traff Tosofo her om dagen, og jenta hennes har slitt med kolikk en stund, stakkars. Men kiropraktor hadde visst hjulpet bra da! Det er jo veldig bra! Har du forsøkt sukkervann? Prinsesse Vilikke bæsjer veldig sjelden hun, så det hender hun får litt vondt i magen fordi den er veldig full og det er mye luft.. (nå er det en uke siden sist, feks..) men en teskje sukkervann løsner på lufta! veldig ok. I tillegg så bedøver det jo litt, sånn at hun sover godt etterpå. Pleier å gi en teskje sånn når det har gått fem-seks dager siden siste avføring og hun begynner å bli plaget av det. hehe, jeg må visst slutte å si at "nå ordner det seg med ammingen" for hver gang jeg sier det, går noe galt.. hehe som at hun biter og styrer og sånn... aaaauuu.. puppene mine!! men men, hun får iallefall i seg mat!
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #5 Skrevet 27. juli 2007 Ja, hvor gammel er datteren til Tosofo blitt nå?? Ja, vi har forsøkt sukkervann, vet ikke om det har hjulpet så veldig, men hun blir iallfall litt roligere.. Bruker no sånn minifom greier nå da, det har hjulpet ein del:) Huff.. Men du er flink som holder ut med ammingen !
VinterSol+2 Skrevet 30. juli 2007 #6 Skrevet 30. juli 2007 nå er vel jenta til tosofo sju-¨åtte uker gammel... fikk dere beskjed om at det var kolikk eller? hehe, jeg er litt stolt av meg selv også, hadde IKKE trodd at jeg skulle gå gjennom så mye for å få til dette med amminga.. men det er jo veldig mye mer praktisk enn mme, for nå slipper jeg tenke så mye på å varme vann, sterilisere flasker osv osv.. men det var vel som moren min sa; "det handler om å vise hvem som er sjefen!" hehe. både i å bestemme over egen kropp, og å fortelle vesla at NÅ, nå drikker du fra puppen til mammaen din, og slutter å tulle!" (haha, må nesten le, for i begynnelsen var jo hovedproblemet at hun nektet å ta det ene brystet, og sugde i stykker det andre... jeg kalte den vanskelige puppen for "den dumme puppen" men en dag sa jeg "nå kaller vi det utfordringspuppen i stedet" før jeg la henne til, -og det var første gangen hun sugde skikkelig ved det brystet! hehe) nå er faktisk den dumme puppen blitt yndlingspuppen..komisk.. ellers så syns jeg dette med å være mamma går litt bedre hver dag, egentlig... ting er litt mindre skummelt etterhvert som en blir litt bedre kjent, ikke sant? nå har vi flyttet hjem fra mine foreldre, vi har jo vært der i to mnd nå, før og etter fødsel! (de bor nærmere sykehuset, i tønsberg) og nå er kjærsten ferdig med sommerjobben, og vi har litt ferie i Horten. Tosofo er jo også her på ferie fra tid til annen, så har truffet litt på henne, håper jeg ser henne igjen om ikke lenge når hun kommer tilbake.
Gjest Skrevet 30. juli 2007 #7 Skrevet 30. juli 2007 Hellu:) er meg men har lagd ny profil.. Var noen som hadde klart å hacke seg inn på min gamle (veit ikke hvordan men!) og endret mailadr og greier.. Så veit ikke om det er skrevet masse tulleinnlegg rundt om kring jeg, har ikke funnet noe.. Enda.. he he.. Men så hvis det står noe tull på gamle profilen min noen gang så er det altså ikke meg! He he.. Har vel sånn halvveis fått beskjed av kiropraktoren i dag at det er kollikk. skal iallfall tilbake på behandling til torsd. Hun hadde iallfall veldig mye luft i magen, og var litt hard i magen oxo.. Også fikk han "strekt" ut den ene siden hennes (hun har ligget mye til en side inne i magen) og bare det trodde han skulle gi bedring.. Men, i kveld har hun vært kjempe umulig. Moren min sa de ofte var sånn første dagen etter behandling da, så får jo håpe! Du er heldig som fortsatt ammer, har sikkert sagt det før dah.. Men.. er ganske mye styr med de flaskene! Men, vi stor koser oss med flaska og da, må jo gjøre det beste ut av det:) Har jo blitt syk da, (mest sannsynlig blitt smittet av Eva, for tror hun har ein liten forkjølelse..) Men jeg har jo pådratt meg ein ganske så uheldig halsbetennelse, noe som jeg har slitt ein del med før jeg ble gravid også.. Huff.. Må vel komme meg til lege og.. Men tør liksom ikke, da blir man jo til slutt sendt for å fjerne mandlene, og det har ikke jeg lyst på akkurat nå! Eller senere for den saks skyld! Det holder med å ligge på sykehus for å ha født (hater sykehus!!) klemmer=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå