Gå til innhold

Trønder m/julinurk har fått prinsen sin =)


FruV

Anbefalte innlegg

Lille Even ble født kl.18.50,51cm lang og 3740gram.

Alt står bra til!

 

Gratulerer så mye med gutten,gleder meg til å se han =)

Håper bare det blir min tur snart !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hipp hurra for lille Even:0)

 

Gratulerer så masse til de lykkelige foreldrene. Håper dere for noen kjeme fine dager på barel, gleder oss til å møte han.

 

Snart din tur også Veronica, jeg tipper du får møte noah i morra:0)

 

Klemmer fra Thea og Mali

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer gratulerer!

 

Håper alt er bra med den lille familien!

Blir koselig å se dere på treff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer saa mye med gutten! Kos dere masse i barseltida.

Og - sender over litt foedestoev til deg Veronica. Naa kommer han nok snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fødestøv =) Håper det funker og at det blir fart på saker og ting snart!

Gratulerer til deg med lille anna =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så masse med lille Even!!:):) gleder meg masse til å se han også på treff! kos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle gratulasjonene! :-) Håper de to siste får sine snart også! For du verden, for en utrolig opplevelse dette var!

 

Kan no fortelle litt om forløpet og selve fødselen: Etter rolig og avslappende helg og mandag (noe jeg ikke hadde prøvd over så lang tid før i svangerskapet), våknet jeg som vanlig av at jeg måtte på do ca 05.30 tirsdags morgen (24. juli). Plutselig begynte det å renne litt blank (litt sædlignende) væske før jeg skulle tisse, og det fortsatte å lekke litt og litt etter det. I og med at det ikke akkurat fosset ned, var jeg ikke helt sikker på om dette var fostervannet eller ei. Så jeg ringte føden og dro ned dit sånn ca i halv ni tiden. Jordmor undersøkte bindet mitt, men kunne ikke si noe sikkert. Etter en gynekologisk undersøkelse hos legen der, fikk vi bekreftet at det var vannet som hadde gått. Hodet var bare så langt ned i bekkenet at det fungerte som en propp slik at det stengte litt for fostervannet. Så var det bare og dra hjem og vente på at riene som hadde begynt ca. 07.30 og som ennå ikke var sååå vonde, skulle øke i intensitet og bli mer regelmessige. Kl 11.30 var vi hjemme igjen. Spiste da litt mat innimellom riene som stadig ble sterkere og sterkere. Kl 13 klarte jeg ikke mer. Da hadde riene vart i over ett minutt med ca 3 minutters mellomrom. Vi ringte til føden og fikk bekreftet at vi kunne komme.

Etter en kort, men ubehagelig taxitur til St. Olav, la jeg med i badekar med en åpning på 5-6 cm da vi kom inn på føden. Der lå jeg i 1,5 t, dvs. til ca kl 15. Fra kl 15-18 lå jeg bare på en benk og pustet lystgass med akupunkturnåler i ryggen. Klarte ikke gjøre annet, for du verden det var vondt. Det ristet i hele meg. Kl 18 var åpningen¨på 10-11 cm, og da var det bare å begynne å presse. Pressriene var litt svake, men etter mye vilje og litt hjelp (ei dame som presset på magen min), ble det født en nyyyyyydelig gutt kl 18.50. 51 cm lang og 3740 g tung. Hodeomkrets: 34 cm.

Vi har nå endelig kommet hjem fra sykehuset. Var veldig greit å få hjelp når man trengte det på hotellet, men det skal no bli greit å stå helt på egne ben fremover. Even er ganske rolig. Han er flink til å spise og flink til å sove. Dette lover bra. Hihi!:-D

 

Klem fra en svært lykkelig nybakt mor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...