Gå til innhold

Når skal man slutte å dusje sammen med barnet sitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er kanskje et litt "teit" spørsmål, men jeg lurer altså på når dette begynner å bli ...... hummm "upassende"....Har en gutt på tre år som fremdeles av og til dusjer sammen med mamma eller pappa. Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ser ikke noe problem med det. Jeg "må" dusje med jenta vår på tre hvis ikke hun bader i badekaret, for ellers blir det bare tull...

Å sette en aldersgrense synes jeg blir umulig. Unger og voksne er så forskjellige. Så lenge dere synes det er greit har ingen andre noe med det.

Skrevet

jeg ville ha svart det at når du/dere eller han syns det er litt "ekkelt". datteren min på 4,5 år dusjer med meg enda hun når hun vil...

Skrevet

Hei.

Jeg mener det samme som ceso. Når dere synes det blir ubehagelig, eller ekkelt. Eller når barnet viser tegn til det, da er det på tide å slutte.

Jeg ser ikke noe feil i at barna ser foreldrene sine nakne så lenge det ikke er ekkelt for noen av partene.

Jeg er selv vant til at vi uten vanske kunne gå nakne fra f. eks badet og til rommene våre for å hente klær etc. hjemmefra, og det også når vi var ganske store. Det har gjort at jeg har fått ett veldig avslappet forhold til kroppen min.

Skrevet

jeg må legge inn at pappan hennes har sluttet å dusje med henne fordi han syns det er ekkelt...

han har forklart det for henne det er greit.

Jeg bryr meg ikke enda...

Må innrømme at det var litt flaut da hun sa hun skulle vaske håret mitt (og det var ikke det på hodet hun mente) og hentet seg en klut og begynte mens jeg vasket håret (på hodet ;)) hehe

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei. min datter på 5 dusjer sammen meg av og til. pleier å spørre om hun vil dusje alene eller om hun skal dusje sammen pappa ( jeg er alenefar) en gang i uka er vi i svømmehall. ser ingen antydning til at hun på noen måte er sjenert for at hun er jente i en guttedusj..hun har kommenter noen ganger " no ser æ tissen din "

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...