Gå til innhold

Skal jeg la henne dø? (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei nydelig hundejente, som jeg fortvilet ikke vet hva jeg skal gjøre med.

Jeg har forhørt meg med alle venner og familiemedlemmer, men ingen har mulighet til å ta henne inn.

Jeg vegrer meg litt for å omplassere henne da jeg regner med det ender med at hun blir avlivet fordi ingen vil ha henne.

Historien om voven min; Min mor anskaffet en hund til min lillebror for snart 6 år siden. En herlig liten bylt! Jeg synes det var kjempestas når jeg var på besøk der og hun var en herlig hund, god menneskekjenner og kosete.

Så døde min mor og min far flyttet inn og tok over både hus, bror og hund. Frem til april i år har min far hatt hunden. Men han har nå flyttet et sted han ikke kan ha hund, og hun passer ikke lengre inn i hans liv.

Så her sitter jeg med både en katt, en hund og en "samboer" for mye. (lillebror)

Men det store problemet er at jeg ikke klarer å gi henne det jeg mener hun trenger og fortjener. Siden jeg stort sett er alene hver kveld får jeg ikke gått tur med henne og broren min følger ikke opp forpliktelsene sine samme hva jeg sier og gjør. Jeg synes så utrolig synd på henne som ikke får trimmet som hun bør, ikke blir koset masse med som hun fortjener og egentlig nesten bare får negativ oppmerksomhet. Stakkars hundejenta mi...

Så, til poenget. finnes det kanskje en hundeelskende dibber som kan tenke seg en rolig, pjuskete og utrolig herlig hundejente? Hun er godt oppdratt, veldig stille, krever ingenting egentlig. Men jeg ønsker at hun får et bedre hjem. Et sted hun kan føle seg elsket og ivaretatt!

Hvis ikke lurer jeg på, bør jeg omplassere og se hva som skjer eller la henne slippe nå?

Noen?

Bilder og mer info kan sendes:)

Opplyser samtidig om at "min side" ikke fungerer så PM funker ikke, men er å treffe på [email protected] dersom du heller vil maile meg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du skriver at det er en hundejente.. men hva slags rase?

Skrevet

Hun er blanding av; labrador, retriever, berner sennen, dobermann, rottweiler, vorsteh, snauser og shæfer...

Skrevet

hvorfor tror du hun vil dø om du omplasserer henne? Hvis hun er en hyggelig hund, finnes det mange snille mennesker som er interessert i å overta henne. men gå igjennom et seriøst sted slik som fod-gården (foreningen for omplassering av dyr) eller dyrebeskyttelsen som har lokallag rundt omkring i hele landet. Da får hun sannsynligvis et godt hjem og de har lang erfaring i å finne rett hund til rett eier!!

Dersom hun ikke er en hyggelig, trygg og harmonisk hund så synes jeg faktisk det er bedre å avlive henne. Men utifra det du sier om henne, så synes jeg du bør kontakte en av de jeg nevnte over.

Skrevet

Uff så trist. Men ikke avliv henne hvis hun er frisk og snill. Finn et bra hjem til henne. Hun hørtes jo ut som en veldig bra hund da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...