Gjest Skrevet 24. juli 2007 #1 Skrevet 24. juli 2007 Jeg har ei nydelig hundejente, som jeg fortvilet ikke vet hva jeg skal gjøre med. Jeg har forhørt meg med alle venner og familiemedlemmer, men ingen har mulighet til å ta henne inn. Jeg vegrer meg litt for å omplassere henne da jeg regner med det ender med at hun blir avlivet fordi ingen vil ha henne. Historien om voven min; Min mor anskaffet en hund til min lillebror for snart 6 år siden. En herlig liten bylt! Jeg synes det var kjempestas når jeg var på besøk der og hun var en herlig hund, god menneskekjenner og kosete. Så døde min mor og min far flyttet inn og tok over både hus, bror og hund. Frem til april i år har min far hatt hunden. Men han har nå flyttet et sted han ikke kan ha hund, og hun passer ikke lengre inn i hans liv. Så her sitter jeg med både en katt, en hund og en "samboer" for mye. (lillebror) Men det store problemet er at jeg ikke klarer å gi henne det jeg mener hun trenger og fortjener. Siden jeg stort sett er alene hver kveld får jeg ikke gått tur med henne og broren min følger ikke opp forpliktelsene sine samme hva jeg sier og gjør. Jeg synes så utrolig synd på henne som ikke får trimmet som hun bør, ikke blir koset masse med som hun fortjener og egentlig nesten bare får negativ oppmerksomhet. Stakkars hundejenta mi... Så, til poenget. finnes det kanskje en hundeelskende dibber som kan tenke seg en rolig, pjuskete og utrolig herlig hundejente? Hun er godt oppdratt, veldig stille, krever ingenting egentlig. Men jeg ønsker at hun får et bedre hjem. Et sted hun kan føle seg elsket og ivaretatt! Hvis ikke lurer jeg på, bør jeg omplassere og se hva som skjer eller la henne slippe nå? Noen? Bilder og mer info kan sendes:) Opplyser samtidig om at "min side" ikke fungerer så PM funker ikke, men er å treffe på [email protected] dersom du heller vil maile meg:)
Gjest Skrevet 24. juli 2007 #3 Skrevet 24. juli 2007 Ikke avliv henne! Du finner sikkert noen snille mennesker som ønsker å overta henne! :-)
melkekua™ Skrevet 24. juli 2007 #4 Skrevet 24. juli 2007 Du kan håpe noe dibbere vil ha henne, eller så anbefaler jeg deg å prøve omplassering. Du skulle ristet han lillebroren din litt ) Hvordan gikk det med faren din forresten?
silhah og emilie Skrevet 24. juli 2007 #5 Skrevet 24. juli 2007 åå hadde jeg bodd en annen plass hadde jeg med glede tatt imot henne:) men vi kan ikke ha hund der vi bor nå
Monajenten Skrevet 24. juli 2007 #6 Skrevet 24. juli 2007 Kan dessverre ikke ta imot henne men syns absolutt IKKE du bør la henne dø nei. Stakkars voven:-(
Gjest Skrevet 24. juli 2007 #7 Skrevet 24. juli 2007 Hun er en ekte gatemix. Blanding av (hold deg fast); Labrador, retriver, berner sennen, shæfer, rottweiler, dobermann, vorsteh og snauser.
grå :) Skrevet 24. juli 2007 #8 Skrevet 24. juli 2007 fortell littmer om rase/blanding og størrelse da. hvordan er hun i bil, er hun vant med små barn, går hun overens med andre hunder og katter, hvor i landet er hun, har hun noen sykdommer osv osv?
Gjest Skrevet 24. juli 2007 #9 Skrevet 24. juli 2007 Håper virkelig det. Har du erfaring med omplassering? Har inntrykk av at det sjelden er noen som vil ha sånne som henne:( Lillebror skulle ikke bare blitt ristet, men det er en annen historie;) Og pappasaken, den har vi besluttet å ta med en jurist. Så blir vi ferdig med det en gang for alle:)
grå :) Skrevet 24. juli 2007 #10 Skrevet 24. juli 2007 ser på mixen hennes. mankehøyde? ser ut som en mellomstor/stor hund i allefall
Stratos med 3 barn Skrevet 24. juli 2007 #11 Skrevet 24. juli 2007 Du trenger jo ikke prøve omplassering som foreningen for omplassering av dyr etc. Du kan jo omplassere henne selv via finn.no feks. Da vet du hvor hun havner og ingen avliver henne fordi hun ikke omplasseres (det gjør forretsen aldri foreningen for omplassering av dyr heller altså). Jeg for min del hadde ikke klart avlivning før jeg hadde forsøkt omplassering, MEN er utover det for avlivning om hunden ikke har noe verdig liv!
Gjest Skrevet 24. juli 2007 #12 Skrevet 24. juli 2007 Blandingen står som innlegg nr 3 her:) Hun er størrelse labrador, elsker å kjøre bil, med eller uten gitter/bur, foran bak etc. Hun er vant med små barn og veldig tålmodig, trives som klatrestativ. Hun er vant med andre hunder men omgåes ikke andre daglig. Leker veldig fint med naboenes hunder. Er litt passiv når de lekesloss, og blir litt herjet med egentlig. Vi har katt så det er hun vant til, har hatt 2 andre katter innom i tillegg til den "fastboende" uten noe problem. Hun bor i Drammen. Har kun vært syk en gang, i fjor sommer. Da fikk hun utslett av et eller annet i det lokale badevannet og vi måtte barbere henne. Ble bra på 2 uker, men er litt oppmerksomme på det da dyrlegen sa det kunne være allergisk reaksjon på at hun var fuktig i pelsen for lenge av gangen. Hun har også hatt vannhale, noe som vil si at hun rett og slett har svømt så hun har blitt støl i halen:p
Gjest Skrevet 24. juli 2007 #13 Skrevet 24. juli 2007 Stratos; det er jo problemet da. Hun har jo ikke et uverdig liv heller. Det går mer på min samvittighet. Jeg ønsker bedre for henne. Hun får jo det hun trenger. Men ingenting mer liksom. Er det som er så utrolig synd. Jeg har lurt på å forsøke gjennom finn, men ønsket å lufte det her inne først. Og takk for info om fod, jeg visste ikke det:) Godt å høre!
Gjest Skrevet 24. juli 2007 #14 Skrevet 24. juli 2007 Grå; jeg er faktisk litt usikker... Skal jeg gå og måle?
Tvilling-77 med gullguttene Skrevet 24. juli 2007 #15 Skrevet 24. juli 2007 NEEEI, ikke avliv henne, det er jo helt grusomt. Men gjør alt du kan for å få omplassert henne hos noen som vil gi henne det hun trenger og ta godt vare på henne. Forsøk igjen og igjen her på Dinbaby. Plutselig treffer du på de rette folkene som kan gi hunden deres et godt hjem. Lykke til, håper hun får et godt hjem!!
Stratos med 3 barn Skrevet 24. juli 2007 #16 Skrevet 24. juli 2007 Men hvis du mener hun ikke har det bra nok, så har hun jo ikke det! Ikke direkte uverdig kanskje, men alikevell. Jeg hadde det på samme måte med min hund, men fant gudsjelov en løsning i familien, Den aller beste for hunden etter mitt skjønn. Hadde jeg ikke funnet den, hadde vi latt henne slippe. Unnet hun ikke de siste årene på den måten det ble her, selv om hun fikk alt hun trengte, basis. Jeg setter høye krav til meg selv som hundeeier og selv om mange mener det holder med mat og noen turer er ikke det bra nok for meg (eller for hunden som hadde andre vaner)! Fod har som regel fullt og tar henne nok ikke inn i kennelen, men kan videreformiddle kontakt til deg. De finner potensielle nye eiere, hunden bor hos deg så lenge. Eller så kan du prøve Charlottes omplassering
mamzen =) Skrevet 24. juli 2007 #18 Skrevet 24. juli 2007 åå stakkars lille =( håper du finner et hjem til henne jeg skulle ønske jeg hadde mulighet til å ha henne
grå :) Skrevet 24. juli 2007 #19 Skrevet 24. juli 2007 tillab er det mulig å komme og se den? vi har plass, men vil se hvordan den reagerer på oss og barna før jeg bestemmer meg 100%. jeg er oppvokst i et hjem der det var hunder og katter så er vant med hund. og vi er på leit etter et dyr som ikke streifer slik som katter gjør. en voksen hund ville passe situasjonen vår ypperlig akkurat nå. vi er en ganske stabil familie, rolige personer både jeg og gubben. vet ikke hva du krever av den som overtar den, men jeg tror den vil få det bra hos oss om kjemien stemmer
Gjest Skrevet 24. juli 2007 #20 Skrevet 24. juli 2007 Stratos; hun er 6 år den 28.08.07 Charlotte holder vel til i TrHeim? (så bare at det stod det når jeg googlet) Jeg har også høye krav til hva en hundeeier skal gi sin hund. Og her får hun mat, turer så hun får gått på do og nødvendig pleie. (pels, vask, vetrinær etc) men ikke kos, kjærlighet, omsorg, lek, moro, lange turer i skog og mark osv osv. ting jeg mener en hund bør få. Hadde jeg selv valgt å ha hund hadde dette vært en annen sak, da hadde jeg bare pent måttet ta meg i skinnet og stått på for enhver pris. Men jeg er ikke vant til å ha hund og merker det er mye for meg med tenåring og baby i hus, en mann som jobber veldig mye, katt, ørten kvadrat å vaske osv. Det finnes bare ikke overskudd til en hund, dessverre. Jeg synes det er kjempeleit, for denne hunden var jo min mors beste venn og turkamerat og de elsket hverandre. Trist å ikke kunne tilby det:(
Gjest Skrevet 24. juli 2007 #21 Skrevet 24. juli 2007 Du/dere er hjertlig velkommen! Send meg gjerne en epost så kan jeg sende telefonnummer og adresse og vi kan avtale nærmere! Jeg krever at hun får det bedre enn her, noen som har tid til henne og er snille med henne. At hun får det hun trenger og en stor dose kjærlighet i tillegg:)
Stratos med 3 barn Skrevet 24. juli 2007 #22 Skrevet 24. juli 2007 Synes du viser storsinn ovenfor hunden jeg! Tenkte litt på min søster som en eventuell kandidat, derfor jeg lurte på alderen, men se innlegget til grå!
grå :) Skrevet 24. juli 2007 #23 Skrevet 24. juli 2007 har også fine turområder nært innpå, hun kan gå fritt rundt huset ( 2 mål tomt hvorav deler er 'villt'). har også tatt imot omplasserte dyr (katter) tidligere og klart endre dem til det postitive *reklamere for seg selv her* )
Gjest Skrevet 24. juli 2007 #25 Skrevet 24. juli 2007 Det høres jo kjempeflott ut:) *reklamen slukes rått* Mennesker som er flinke med katter er ofte gode hundemennesker også Det er bare å si fra når det passer for dere og dersom dere liker henne og hvordan hun oppfører seg her, kan hun jo komme på testbesøk også slik at dere kan bli litt kjent med henne uten at jeg henger rundt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå