Gå til innhold

Dårligere erfaringer med Avent-flasker og spm om velling...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare et spm, vi kjøpet avent flasker i ammetåke på apoteket da vi måtte gå over til mme og nå leste jeg noen gamle innlegg hvor det var stor misnøye med str på hull. Vi har nettopp gått over til 3 mnds 3 hull når gutten plutselig begynte å bruke 1 time på å få i seg en flaske. Med de nye går det raskere, noen ganger litt for fort slik at han får vondt i magen. Tenkte å prøve oss på velling om 1 uke eller 2, noen som har erfaring med at det funker dårlig med 3 mnds smokker?

Ellers noen som har gode tips om innføring av velling? Gutten vår på 3 1/2 har hatt problemer med vektøkning tidligere og jeg synes han drikker veldig lite. Til tider har det vært 5-6 måltider på 80-120 ml per gang, nå virker det som vi ihvertfall klarer å få i ham 140-160 per gang. Mye styring når han skal ha flaske, vrir seg som en ål og griner for så å plutselig suge seg fast i smokken og drikke mer. Har gjort matingen til alt annet enn kos men jeg bekymrer meg selvfølgelig for om han får i seg nok

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velling funker ikke å gi med avent-tutter, det holder ikke å ha flere hull når vellinga skal gjennom, det må være STØRRE hull. Sånt kryss foran... hehe... vanskelig å forklre :)

Skrevet

okei, finnes slike til aventflasker eller må jeg da kjøpe ny flaske?

Skrevet

Jeg vet rett og slett ikke....

Jeg fikk besøkende fra Sverige til å ta med velling-smukker og velling, jeg :)

Kanskje du kan handle online fra svenske sider? Eller spørre evt folk du kjenner i Sverige.

http://www.netxtra.se/new/default.asp

http://www.dobidobi.se/index.php

Lurer på on noen hadde syntes det var en god ide å starte vellingsalg her i Norge. Velling er genialt!

Skrevet

hei!

jeg har også avent flasker og lillegutt sølter så innmari med aventsmokkene. men nå bruker vi MAM sine smukker, de er mye bedre, også passer de til aventflaskene. MAM har også kryss smokker til vellig:)

Skrevet

Avent har kryss smokker. Jeg har en som fulgte med en stor flaske.

Skrevet

Obs selger både velling og velling-smukker til Avent flasker.

Skrevet

Takk! Var på obs i dag og så ihvertfall at mam har det i serien, hvis de passer på flasken er det jo bra. Men de hadde det selvfølgelig ikke inne...skal ikke begynne med det på noen uker så får gå på jakt til da ,.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...