Gå til innhold

Lang lutealfase ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om jeg har lang lutealfase ( 18 - 20 dager ) eller om det er befrukning men at spiren ikke fester seg.....

Noen som har erfaring / vet noe om lang lutealfase - gjør det vanskeligere , kan man gjøre noe ?

Har begynt på progesteron krem for å se om det er mangel på progesteron som gjør dette, men er egentlig litt usikker på hva som skjer. Sist IKM var 23 juni, tror EL var den 6 juli dvs at jeg er 18 DPO nå uten noe spes tegn til TR eller annet.

Arg... hater ventetid!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm...

Er ingen ekspert på området, men jeg trodde egentlig at progesteron-mangel førte til kort lutealfase.

Og jeg trodde at progesteron-krem kunne forlenge lutealfasen med en dag eller to dersom den var for kort.

Vet desverre ingenting om lang lutealfase. Du er ikke gravid likevel da?

Skrevet

Enig med gull-ønske...

Lavt progesteron trodde jeg også var forbundet med kort lutealfase, og av det jeg har hørt så er lutealfase på over 18 dager et tegn på graviditet.. har du vanligvis så lang LF eller er det spesielt for denne pp? Tenk om du er gravid, da!!??

Skrevet

Sist pp fikk jeg TR etter 20 DPO, men da tror jeg en spire hadde prøvd å feste seg fordi jeg fikk en svak strek dagen før TR dukket opp.....

Har veldig lyst å tro at jeg blir befruktet men at det ikke lykkes å få spiren til å feste seg - og at denne gangen kan jeg lykkes med det pga progesterontilskudd....

Krysser beina jeg XXX - men tør ikke bli alt for spent heller.....

Søren også, jeg sier til meg selv at DENNE måneden skal jeg ta det heeeelt rolig og ikke spekulere på noe..... men så blir jeg så usikker likevel.

Min kjære har jo god oversikt over når tanta er forventet og maser hver dag nå om hun ikke er på vei..... vet ikke helt hva jeg skal si - forrige pp ble han jo skuffet da hun dukket opp tilslutt.....

Sukk!!!!!

Skrevet

Skjønner deg velig godt, håper du klarer å slappe av noen dager før du tar en test.. Ønsker deg uansett veldig lykke til og håper det går denne gangen for dere! Spent på hvordan kremen har funket på deg, selv har jeg relativt korte lutealfaser (11 dager), så mulig jeg prøver den jeg også!

Skrevet

Takk :)

Om ikke den hjelper for annet - så har jeg i allefall blitt kvitt pms-plagene mine denne måneden !!!!!

er litt småkvalm i dag - men tror bare det er spenningen....

Tror jeg må ta en test lørdag hvis jeg ikke ser noe til TR, bør jo holde meg alkoholfri lørdagkveld dersom det kan være noe på gang ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...