Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på den i dag og ble litt overrasket over at legen ikke foretok en gu av meg. Er bare glad for at jeg slapp altså, men var så forberedt på det. Trodde det var obligatorisk...

Det ble tatt urin- og blodprøver av meg og sjekket blodtrykk. Intet mer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakket om det rett over her også. Fikk beskjed om at de ventet til kontoll igjen ved 12 uker ved mitt legekontor.. Fikk tips om å dra å sjekke ved barselpoliklinikken. Kjekt å få sjekket liksom :)

Skrevet

Ba om å få underlivsundersøkelse for å være sikker på at alt var i orden :) og fikk det men det var ikke obligatorisk. Ellers det samme som deg

Skrevet

Jeg hadde gu og tok celleprøve siden det var over 3 år siden sist. Tok blodprøver og blodtrykk og snakket om fødselen og om prevansjon.

Skrevet

Jeg skal tilbake 10 uker etter fødsel og ta det, jeg. På 6-ukers kontrollen sjekket de bare jenta mi. Var ikke noe særlig fokus på meg, nei :)

Skrevet

Så rart at det er så stor forskjell da! Jeg hadde ikke engang med meg lillemann. Han fikk sin sjekk på helsestasjonen, med lege altså.

Skrevet

Jeg har egen time til lillegutt på helsestasjonen, så denne timen i dag var til meg. Syns det er så rart at det varierer hva legene gjør...

Var hos en vikar for fastlegen min, har vært hos han før og kan ikke si jeg er så veldig fornøyd med han. Sløv og lite engasjert bl.a. Vurderer sterkt å bytte hvis han skal være der mye lenger.

Skrevet

Er veldig misfornøyd. Da jeg kom inn så spurte legen hva jeg ville. Og jeg sa at jeg skulle på 6 ukers kontroll etter fødsel. Så sier hun: åja sånn har vi ikke i sverige, hva gjør man da på den kontrollen?!!! Så jeg visste jo ikke helt hva som skulle bli gjort da..det eneste jeg visste var at legen skulle kjenne om livmora var trekt seg sammen pluss gu. Så hun gjorde da det pluss tok en celleprøve, ellers ikke noe mer. Er det noe mer som skulle blitt gjort? Ser noen skriver de har tatt blodprøver. Hva tok de prøve av da?

Skrevet

Anonym:

Det var nesten den følelsen jeg fikk også da jeg var der i går; "er det noe du vil"? Kjenner nå at jeg blir irritert når jeg tenker på legens holdning. Fikk jo klar beskjed på barsel da jeg ble skrevet ut at jeg skulle bestille meg time til etterkontroll, og så blir jeg møtt på den måten. Dustelege... :-(

Blodprøvene ble tatt for å sjekke innhold av jern bl.a. + blodsukker kanskje.

Skrevet

Å må man selv bli med å sjekkes?

Jeg har tenkt å bare sende lille gutt med pappaen, har ikke hørt noe om at jeg må bli med. Skal jobbe jeg da.

Skrevet

Bridy 83: Babyen sjekkes på helsestasjonen. Du må selv bestille deg time hos din lege, evt. jordmor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...