Gå til innhold

For oss med "vanlig" ( men til tider trang) økonomi...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er greit å gi (sum) i bryllupsgave til et vennepar?

De ønsker seg kun penger til en tur de skal på, og jeg aner ikke hvor mye vi skal gi. Har ikke veldig god råd, men vil ikke virke "gjerrig" heller.

Hjelp..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kommer til å gi 300 kr.. (vet ikke om du mener det er mye)

Skrevet

Kommer litt an på hvor gode venner de er synes jeg. Ville kanskje gitt 500.

Skrevet

Skal du i bryllupet hadde jeg gitt 500, 300 hvis ikke...

Skrevet

Er dere invitert i bryllupet? Hvis jeg ikke var invitert ville jeg gitt ca 300,- Skal dere i bryllupet ville jeg gitt 500-700,- kanskje...?

Skrevet

Vi snakket om 300-500 kr..

Et annet vennepar fikk en gave til 450 kr. Jeg synes det er lettere å gi gaver enn penger..

Flere?

Skrevet

Ja vi skal i bryllupet.

Takk for svar alle sammen!

Greit å vite at jeg ikke er helt på jordet.. :)

Skrevet

Da blir det 500!

Skrevet

:-)

Skrevet

Ja jeg også ville gitt 500 om jeg skulle i bryllupet =)

Skrevet

Vi gav 1000 i et bryllup vi var i, men det var til min "stesøster", så det blir kanskje litt annerledes. Vil si mellom 500 og 1000? Max 1000 ihvertfall...

Skrevet

en tommelfingerregel er vel å gi omtrent det kuvertprisen ville ligge på, men den er vanskelig da...

rundt 500 kanskje? det enkleste er jo å finne en ålreit gave som ikke prisen synes på

Skrevet

I know!

Problemet er at de har en liten leilighet, og de har alt (og mer) enn de trenger.

Det eneste de ønsker seg er penger, så de kan reise (en reise utenom bryllupsreisen)

Så det blir 500 kr og et superfint kort fra oss :D

Skrevet

Jeg ga min venninne gjennom 20 år, ett gave kort på 500 hos gullsmed. Da kunne hun kjøpe hva hun ville der.

Skrevet

Pleier å gi 350 hvis jeg er bedt i kaffe, 500 hvis jeg er bedt i middag. Dette er når jeg er alene, hvis vi er to ,altså ett par som er bedt så gir vi da 1000 hvis vi kommer til middag. Jeg syns det er god folkeskikk å gi noe som stemmer sånn høvelig overens med kuvertprisen.

Ellers så kan man jo plukke fra ønskelisten og se om man kan finne noe fra den som er på tilbud.

Skrevet

Ønskelisten inneholder kun én ting: penger til drømmereisen.

De har alt de trenger, og vil ikke ha ting de ikke har plass til.

1000 kr har vi ikke råd til...:(

Skrevet

Ufint å bare ønske seg penger synes jeg! Letere som du sier å gi en skikkelig gave de ønsker seg for noen hundrelapper enn å gi de noen "ussle hundre".

Ja, det var ikke det du lurte på, men bare reagerer på slikt

Skrevet

Blås i å gi de penger, kjøp noe fint fra Rosendahl, eller Eva solo. Det er sånn som alle ønsker seg, eller en fin stekepanne eller noe sånn praktisk. De får ett liv etter drømmereisen også.

Skrevet

Er enig med deg, men er også enig med dem når de sier at de ikke vil ha noe de ikke har plass til. Vanskelig altså!

De er ca som oss når det gjelder økonomi, og de skal ha et lite bryllup. Ikke det at et lite bryllup = små gaver.. Men, vi har nå bestemt oss for denne konvolutten med penger, og håper de får en fantastisk tur for sammenlagt sum...

Skrevet

Åj!!

Nå ble jeg OG sambo litt satt ut av svarene her...

300 kr??? Det var fryktelig lite å gi i bryllupsgave.

Vi har helt vanlig økonomi, og trangt til tider, da 1 er student og den andre jobber, MEN hadde hvertfall gitt en 1000 lapp om ikke 1500 kr.

Det er jo tross alt et bryllup og noe mer en "vanlig", akkurat som dåp og konfirmasjoner...

300 er vel slik man gir i bursdager til folk...

Kan vel ærlig si at jeg hadde blitt en smule snurt om jeg "bare" hadde fått 300 kr og et kort i bryllupsgave, hehe!

Skrevet

Jeg er som deg! Forventer meg ikke stort, men hadde nok gitt mer, men synes man av høflighet ovenfor venner kan ønske seg noen vanlige gaver også. Alle trenger noe praktisk som håndkler, sengetøy - hva som helst! Har studenter i familien og folk med lite penger i vennegjengen, så vi var veldig nøye på det når vi giftet oss ihvertfall. Selv om penger sto øverst liksom....

Skrevet

jeg bruker som regel tenke sånn..i kaffe eller ikke invitert ca 300

invitert i middag ca 600kr

Skrevet

Synes det er helt grei å ønske seg penger til reisen jeg. Er dere 2 som gir, så ville jeg gitt 500 ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...