Gå til innhold

Da ble det KS på oss også...


Salto&lille flikkflakka

Anbefalte innlegg

Var på kontroll i dag og alt er bare bra, men jenta vår begynner å bli stor.. Så hvis jeg går til termin antar de hu vil ligge på 5,1 kg!!!! De har en 5 kg grense og anbefalte meg da KS.

Så 6.august får vi jenta vår!

Hadde ikke tenkt tanken på at jeg skulle føde med KS engang.. Så jeg er veldig spent nå! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er magen din veldig stor, eller ble du overrasket over at de estimerte henne til å bli så stor? Magen min er så stor, så jeg lurer på om det betyr at babyen er stor også... Uansett lykke lykke til, så deilig å ha en dato å forholde seg til da :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :o)

 

Tja, bra størrelse på den, men syns ikke den er så stor liksom, hehe.. Har heller ikke fått noen kommentarer på at magen min ser ekstra stor ut..

Så jeg må innrømme jeg ble ganske så overraska da jeg fikk høre at hu kunne bli så stor hvis jeg gikk til termin.

Ja det er godt å ha en dato.. Ble liksom så veldig virkelig.. Men gruer meg også da.. Har aldri ligget på sykehus før i hele mitt liv, og aldri blitt operert eller noe.. Så jeg er litt pysete sånn da..

Men har hørt mange fortalt at planlagt keisersnitt er så mye bedre enn feks hastesnitt.. Nå får jo pappan være med og det tar bare noen minutter før jenta vår er ute :o)

Skal på samtale med alle de som skal være involvert fredagen før, så da får vi spørre om alt vi lurer på, og få vite detaljert hva som skal sje. Kanskje jeg blir litt roligere etterpå, hehe..

Du må ha masse lykke til når tida er inne for babyen din til å melde ankomst :o)

 

PS! Tror du ikke jordmor ville evnt sendt deg til en UL eller noe hvis de hadde mistanke om at babyen din kan bli stor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skjønner det at man kan bli litt engstelig når det kommer til Ks, det er jo en operasjon. Blir sikkert litt bedre når du har fått pratet om det og fått vite litt mer om hva det innebærer. Sikkert mange som er misunnelig på deg, som ikke har lyst å føde på vanlig vis vettu:) Ja jeg har også hørt at planlagt ks er mye bedre enn hastesnitt, for ikke å snakke om den mentale biten også selvfølgelig. Ønsker deg lykke til med alt, håper det blir en fin opplevelse.

Jeg har ligget litt over symfysemålet hele veien, og siste måling var 39 cm i uke 37. Men jordmor sier bare at siden han ikke har festet hodet så kan magen bli større. Jeg er også bare 160 høy, så kanskje magen ser større ut... Hun har ikke nevnt noen ekstra UL på grunn av dette, så da får man jo bare se da :)

Hvorfor ble du estimert på UL da, var det fordi at jordmor trodde babyen ble stor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har blitt fulgt opp på svangerskapspoliklinikken i hele svangerskapet pga at jeg for 2 år siden fikk blodpropp i leggen.. Har nesten kommet ut av tellinga men tror jeg så langt har vært på 7 ultralyder... hehe.. men det er først i de siste ukene at babisen har økt veldig.. så det var derfor ganske overranskende for oss at hu kunne bli så stor... Tidligere har hu ligget på 10-13% over gjennomsnittet, men det er jo ikke noe grunn til KS. Men hu trives tydeligvis så godt i magen at hu har lagt på seg endel siste mnd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...