bente69;) Skrevet 24. juli 2007 #1 Skrevet 24. juli 2007 Jeg har ei snuppe som var 3 år i juni, vi har nå i ferien aktivt begynt å få henne til å tisse på do. Nå tar vi henne med til do for å tisse flere ganger pr dag, samt at hun sier ifra at hun må på do noen ganger. Til nå har snuppa hatt på seg bleia, bør vi dråppe bleia å bruke truse i stedet? Bleia har hvert tørr i 2 dager nå, ingen uhell i bleia. Hva er deres erfaringer på dette området? Det er ikke mulig å få henne til å bæsje på do eller potte, selv om vi prøver, for det lyser av henne når hun skal bæsje. Hun bæsjer ikke før hun får på seg bleia. Hva gjorde dere ved bleieslutt?
ツツPhunk har 2 herligeツツ Skrevet 24. juli 2007 #2 Skrevet 24. juli 2007 Har ingen erfaring, men hvis bleia har vært tørr i 2 dager ville jeg ha kutta den ja.
Anne-B. Skrevet 24. juli 2007 #3 Skrevet 24. juli 2007 Det med bæsjinga får hun ta når hun er klar for det, ikke mas, for det nytter ikke. Det har vi erfaring med. Datra mi kom og ba om bleie da hun ville bæsje, det fikk hun i begynnelsen, men så sa jeg til henne at fra i morra så er det ingen bleie når du skal bæsje, da skal du bæsje på do! Også fikk hun en stor smilemann (klistremerke) for hver gang hun bæsja på do. Hun ønska seg så fælt en gakk-gakksåpe, en sånn and som "spyr" ut skum, så det brukte vi som gulrot, og sa at når hun begynte å bæsje på do hver gang, så skulle hun få en sånn. Og det funka. Nå er vi ferdige med alt, både dag og natt. Supert for alle parter. Og ja, bare ha på henne truse.
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 24. juli 2007 #4 Skrevet 24. juli 2007 Hadde absolutt tatt av bleia, kommer sikkert flere uhell, men ikke ta den på igjen :-)
grå :) Skrevet 24. juli 2007 #5 Skrevet 24. juli 2007 her var det naturlig å ta av bleia. ikke hatt noen uhell etter vi konsekvent ikke hadde den på. men tuppa her sier ifra når hun må både nr 1 og 2 og spør om hun har den på eller ikke hvis vi feks er i bil
hund&barn@fullrulle Skrevet 24. juli 2007 #6 Skrevet 24. juli 2007 Ta den av!! Hun er jo mer enn klar. Her sa vi at når det er tomt for bleier nå så er det ikke flere å få... Da må du bruke truse og gå på do. Det var greit. Testet det en gang, fikk bare ny truse og etter det hatt kanskje 5 uhell ellers er alt i do
bente69;) Skrevet 24. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 24. juli 2007 Da tar vi av henne bleia, dvs min mor gjør det. Snuppa er nemlig der på ferie denne uka. Hva gjorde dere når dere dro ut på f.eks butikken da? Tissa før dere dro, håpa på det beste? Er ikke alle butikker som har kundetoaletter... Takk for råd, jenter:)
Gjest Skrevet 25. juli 2007 #8 Skrevet 25. juli 2007 jeg tok av sønnen min bleia på lørdag, og det går veldig bra! han gikk i bhg uten bleie på mandag og var sååååå stolt over det, og de nye kaptein sabeltann trusene sine:) ( det er egentlig truser med hodeskalller på... hehe) la henne gå med truse du, kanskje du kan finne truser med noen motiver hun liker, så blir den ennå mere stas!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå