4skatter Skrevet 24. juli 2007 #1 Skrevet 24. juli 2007 Kanskje dumt spørsmål for noen, men vi er litt uenige med mannen min... Han synes det er livsviktig å alltid ha sokker på, ellers blir hun forkjølet, og jeg synes det bare er så herlig å sove uten. Hun er 7 mnd, hittil har hun hatt sokker på om natten eller pysj med føtter...men hun elsker å være barbeint.. Hva gjør dere?
hallohallo- mor til 3 søte små Skrevet 24. juli 2007 #2 Skrevet 24. juli 2007 Hun sover med sokker, for ellers bare sparker hun av seg dyna. Men hun er bare 4 mnd da.
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 24. juli 2007 #3 Skrevet 24. juli 2007 Snuppa her lever så og si barbeint hun. Har på sokker hvis hun er veldig kald, eller vi skal ut. Sjelden hun har pysj med føtter også. Jeg elsker å gå barbeint selv, så jeg liker ikke å stenge inne tærne hennes heller...=)
mamzen =) Skrevet 24. juli 2007 #4 Skrevet 24. juli 2007 gutten min sover med sokker,men hvis det er veldig varmt ligger han uten.du kjenner jo hvis babyen er kald på tottelottene..
Philia Skrevet 24. juli 2007 #5 Skrevet 24. juli 2007 Mini sover med strømper på, men det er fordi han konsekvent sover OPPÅ dynen. Hadde han sovet med dynen på, hadde jeg valgt å la ham være uten strømper. Mye bedre å la dem få lufte tærne, så lenge de ikke blir kalde...
Mrs. Bouquet Skrevet 24. juli 2007 #6 Skrevet 24. juli 2007 Uff nei stakkars det skal hun slippe, har klyper som holder dyna på plass. Føttene bør ikke være innpakket i sokker hele døgnet.
Elise & Ella-Marie *250107* <3 Skrevet 24. juli 2007 #7 Skrevet 24. juli 2007 hun sover med sokker nå, siden hun er så flink til å sparke av seg dyna om natta, men er det kjempe varmt ute feks så lar jeg henne ligge uten
Gjest Skrevet 24. juli 2007 #8 Skrevet 24. juli 2007 Nei, det har han aldri gjort. Han går for det meste barbeint ellers når vi er hjemme. Sokker er det første han drar av seg uansett. Svettis på beina : )
Milletrille Skrevet 24. juli 2007 #9 Skrevet 24. juli 2007 hender hun legger seg med sokker på, mn så tar vi de av. Godt for både hud og blodomløp å slippe den sokkestrikken tror jeg da. hun er 6 mnd nå
Mamman til M&E Skrevet 24. juli 2007 #10 Skrevet 24. juli 2007 Min er 4 1/2 mnd og sover uten sokker nå om sommeren. Har sokkene på helt til han legges i senga og når jeg drar de av han gliser han fornøyd, ser ut til at han nyter det
mayaya Skrevet 24. juli 2007 #11 Skrevet 24. juli 2007 hvis det er kjølig - ja. dere kan jo bare kjenne om føttene er varme eller ikke?
suseduse Skrevet 25. juli 2007 #12 Skrevet 25. juli 2007 gutten min sover ikke med sokker og hater å bruke det på dagtid, river de av seg med en gang, så blir sjeldent brukt sokker inne, men prøver lengst mulig ute.. men jeg er også en som hater sokker så kanskje arva av mamma`n sin
SnupsaTupsa Skrevet 25. juli 2007 #13 Skrevet 25. juli 2007 Tulla på 8 mnd har aldri på sokker Hun bare sparker de av eller drar de av, og jeg får de ikke til å sitte uansett. Tar bare den pysjen som ligger øverst, så helt tilfeldig om den har føtter eller ikke. Hun har bare være forkjølet et par ganger, og det var i vinter/tidlig våres. Deilig å være bar på føttene:)
Kamomille Skrevet 25. juli 2007 #14 Skrevet 25. juli 2007 nei, kun når hun var helt nyfødt. Man blir ikke forkjølet av å sove uten sokker:) Og små barn kan være kalde på bena uten at de nødvendigvis fryser. Du kjenner i nakken om hun er passe varm eller ikke. På natten er det viktig å ha behagelige klær som ikke sitter stramt, og tærne bør får være fri! Viktig for utvikling av føttene at man får bevege tær og fotblad fritt:)
Gjest Skrevet 25. juli 2007 #15 Skrevet 25. juli 2007 jenta mi elsker å være barbent hun. så fort hun klarte å ta av seg sokkene, så gjorde hun det dag som natt. men har noen pysjer med føtter på, og det er visst greit.....
smakk Skrevet 25. juli 2007 #16 Skrevet 25. juli 2007 Vesla mi ligger med sokker fordi hun stikker alltid bena ut gjennom sprinklene, blir kjapt snørrete om hun ikke har det. Dropper det om det er skikkelig sommernatt, men det har vel skjedd ca 2 ganger i år (
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå