Gjest Skrevet 24. juli 2007 #1 Skrevet 24. juli 2007 Hei ! Har spurt her en gang för ,men fikk noen svar som ikke hjalp stort ;O) Jeg er 36 og fikk visdomstennene mine da jeg var ca 18 -19 år - husker det var en del vondt samt betennelser. Nå i våres beg det å verke skikkelig i de to nede - tannlegen sa at de ikke hadde kommet helt opp og at det var trangt - Ble sent til oral kirurg som operert bort de to nede - de to oppe sa han at hele flaten er oppe og at det er fint om plass til de så han mente det ikke var hensiktsmessig å fjerne de . (oral kirurgen jeg var hos går for å väre norges beste- tok de to oppe i april og mai i år ) Men nå har jeg litt ömhet og lugging i de to oppe. De er på höyde med 12 års jekslene så antar de da er helt fremme ? - Er det vanlig med litt ömhet og lugging i tenner når de kommer frem ? MRK : jeg trenger ikke smertestillende og det er ikke i närheten av tannpine eller slike smerter jeg hadde med de to nede. Mvh
Gjest Skrevet 25. juli 2007 #2 Skrevet 25. juli 2007 Dytter - tannlegen min samt hun jeg har som "reserve tannlege" er begge bortreist på ferie til 6.8
Tussa og Sofie Skrevet 25. juli 2007 #3 Skrevet 25. juli 2007 Jeg er ikke tannlege, men da jeg fikk mine visdomstenner hadde jeg periodevis vondt. Dette var visst vanlig da de vokser i rykk og napp. Fikk en litt sprengende følelse i kjeven og følelse av stivhet, at jeg ikke kunne gape like høyt i en ukes tid før det ga seg. Deretter kunne det være stille i mange mnd før det kom igjen. Vet ikke om det var noe hjelp men...svarte allikevel jeg ;o)
Gjest Skrevet 25. juli 2007 #4 Skrevet 25. juli 2007 Takk Tussa ! - Det hjalp ) For lurte jo litt på dette med om det er normalt med litt "smerte" og ubehag når de vokser frem. Er liksom 18 år siden sist de beveget seg så husker ikke mer enn at jeg slet m betennelse da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå