Collet :) Skrevet 24. juli 2007 #1 Skrevet 24. juli 2007 Hei! Jeg har nettopp hatt min første SPA dag og ble da fortalt av hudterapauten at Dermaogica var det beste for huden og at alle kremer som var å få kjøpt i dagligvarebutikker o.l. var direkte skadelige for huden da de inneholdt mineraloljer... Jeg bruker for tiden Garnier sin ansiktskren og Dove og Nivea sine bodylotoin'er. Kan ikke se på innholdsfortegnelsen at det står mineraloljer, men det er kanskje skjult bak et annet navn? Er det virkelig sant? At mineraloljer er SÅ skadelig? Og er det ingen kremer under 500,- som kan brukes på huden med god samvittighet?? Er det noen som vet noe som dette??
Nickeguri Skrevet 24. juli 2007 #2 Skrevet 24. juli 2007 Ja, det er nok noe i at mineraloljer ikke er bra. Selv har jeg sluttet med det. Du finner mer info her: http://www.shinenaturligvis.no/Mineraloljer.htm Dette er et nettsted som selger hudkremer, så kanskje litt subjektivt fra dem. Har selv kjøpt kremer der, derfor den linken. Men tror absolutt det de skriver har noe for seg. Men du finner nok mer info hvis du googler litt. Ellers finner du billigere kremer uten mineraloljer i helsekostbutikkene. Selv kjøper jeg stort sett kremene der.
Collet :) Skrevet 24. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. juli 2007 Takk for informativt svar, skal undersøke litt på den linken!
bokormPåOvertid Skrevet 24. juli 2007 #4 Skrevet 24. juli 2007 Det er stort sett mineraloljer i de fleste hudprodukter, også de fra helsekost, og ikke minst kjente merkevarer i parfymeri, så du må lete noe for å finne produkter uten og da finner du de stort sett hos hudpleiesalonger. Det er litt vanskelig å se på innholdsfortegnelsene om det er mineraloljer i, da det kan være så mangt, så du må nesten lese deg opp på nett.
Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #5 Skrevet 20. oktober 2009 Mineralolje gir til og med fosterskader.. 60% av det du smører på huden går over i blodbanene og dermed også inn i fosteret Er andre merker enn derma som er fri for mineralolje, selv er jeg distributør for et firma som kun selger rene produkter, og man merker det med en gang på huden når man bytter til et ordentlig merke
Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #6 Skrevet 20. oktober 2009 De jeg har er under 500kr, og det er jo ikke noe problem å kjøpe til innkjøpspris heller, istedenfor utsalgspris
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå