Gå til innhold

Arvelig fødedag??

3 små!:) Gutt, gutt og jente!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Visste ikke helt hvordan jeg skulle skrive det i overskriften, men det jeg lurer på er om det er noen som har erfaring med om det stemmer dette med at man som regel føder på samme tid som sin mor? Altså i ant dager før/etter/på termin... Jeg mener iallfall at jeg har hørt mange si at det er slik, men....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper ikke det. Da må jeg gå 4 uker over tida :)

Men min søster hadde hvertfall ikke samme som moren vår....

Skrevet

Nei det er ikke arvelig. Heller ikke lengden på fødsel.

Skrevet

Stemmer absolutt ikke for meg...mamma fikk meg fire uker før termin og min søster tre uker før - jeg fødte fem dager over termin sist og har nå termin på torsdag og ingen tegn til fødsel her:o(

Skrevet

Har ikke stemt her heller.

Skrevet

Det sies at mange arver deler av svangerskapet eller fødselen til sin mor. Vet ikke om dette kan innebære lengden på svangerskapet. Tror ikke det. I min familie har vi alle korte fødsler og ukompliserte svangerskap. Vet at hypermenisis - altså kraftig kvalme og daglig oppklast- også kan gå i arv...

Skrevet

Jepp...DET arvet jeg desverre....hypermesisen...:o( Kunne godt ha arvet lengden på svangerskapet og lengden på fødslene også når jeg først var i gang...;o)

Skrevet

Hedigvis stemmer det ikke her. Jeg er født 6 uker før tida, og nå er jeg kommet meg til uke 35!

Jordmor sa at hvis du skulle hatt likt svangerskap/fødsel som din mor måtte du vært helt likt bygget som din mor og fått barn med din far...

Skrevet

Stemmer ikke i det hele tatt her heller...Min mor fødte meg en mnd før termin, og her sitter jeg enda - på overtid (selv om jeg nå er fjerdegangs...). Nå skal det også sies at da min mor fødte så hadde de ikke ultralyd, så terminen hennes var nok feil (i og med at hun ikke heller hadde regelmessig menstruasjon). Så slike ting må man jo også ta med - de er mye flinkere til å beregne "riktig" termin nå enn de var før.

Skrevet

Det kan ikke stemme... Jeg kom to dager før termin, søstern min en uke over, så da kan jeg visst velge og vrake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...