Anonym bruker Skrevet 24. juli 2007 #1 Skrevet 24. juli 2007 Hvis dere hadde hatt råd til at du kunne være hjemme med barnet ditt, hvor lenge hadde dere blitt hjemme da?
Gjest Skrevet 24. juli 2007 #2 Skrevet 24. juli 2007 Jeg har råd til å bli hjemme, men har valgt permisjon med 100% lønn, som var ferdig i mai, ulønnet permisjon frem til august, så skal jeg jobbe noen ytterst få vakter før jeg begynner å studere. Studietiden er i snitt 3 dager per uke, så jeg får fremdeles masse tid med lillemor, og siden mannen jobber natt så kan vi fremdeles velge om lillemor skal i barnehagen fra dag til dag.
Mamman til M&E Skrevet 24. juli 2007 #3 Skrevet 24. juli 2007 Vi har råd til det men jeg ønsker ikke være hjemme, da jeg synes jobben min er både spennende og meningsfull (gir meg mye). Her er det pappan som skal ta ut noe ekstra permisjon da vi nok ikke får barnehageplass når vi ønsker det, og vi ikke ønsker å benytte oss av dagmamma.
Olebrumma 4 barnsmor Skrevet 24. juli 2007 #4 Skrevet 24. juli 2007 Ikke økonomi som styrer, vi hadde klart oss fint om jeg ble hjemme, men jeg savner jobben min etter en stund og trives godt med å jobbe, derfor har jeg og mannen valgt å dele permisjonen på ett år i tre deler, en stor del til meg, en like stor til ham, og en liten del på 8-9 uker til meg på slutten. ( tatt med opptjent ferie også) deretter har vi svigermor som dagmamma med hjelp av min mor, hun bor 5 min. fra oss, min mor bor i huset ved siden av. Ønsker ikke at smårollingen begynner i barnehage før nærmere 2 år, slik søsteren hans gjorde. 1 åringer er så små at de har det bedre hjemme.
Alvepike Skrevet 24. juli 2007 #5 Skrevet 24. juli 2007 Til hun var rundt 2 år hadde vært fint. Men skal være hjemme til hun er 1,5 år, ikke så galt da =)
FuriLaks Skrevet 24. juli 2007 #6 Skrevet 24. juli 2007 Vi har desverre ikke råd til at noen av oss går hjemme lenger enn de første 10-11 mnd'ene, men ideelt hadde jeg vært hjemme i nærmere to år. Syns det er greit å begynne i bhg da, men ikke noe særlig før... er kjempekritisk til at han skal i bhg før han er ett år:(
Na`is`vi`mi` Skrevet 24. juli 2007 #7 Skrevet 24. juli 2007 Var heime i 9 år eg etter at førstemann vart født.. fikk to til i den perioda.. Jobba så i 3 år, og er no i permisjon igjen(har baby på 5 mnd) Kommer vel til å ta et ekstra-år no når permisjonen går ut. Ihvertfall. Vi driver gård, så det kan bli i travligste laget at vi begge skal jobbe+ ha 4 unga.. Har økonomi til det.. er jo bare å prioritere litt, så skal vi nok klare det:) Ville vært heime så lenge eg hadde lyst til det... Er vel bare du som kan vite kor lenge du kan/vil være heime... lykke til med ditt valg..
mamma til tre søte små:o) Skrevet 24. juli 2007 #8 Skrevet 24. juli 2007 Jeg har vært hjemme med barna siden eldstemann ble født for 5 1/2 år siden og stortrives med det:) Han begynte 50% i barnehage da han var nesten 4år. Men har de to minste hjemme fremdeles. Mellomste er 2 1/2 år og minste snart et år. Håper å vær hjemme i noen år til men bare så lenge vi kan treffe andre barn og voksene på treff og lekeplasser (viktig for både liten og stor). Har vært heldig å ha både venner og naboer som har vært hjemme med små barn hele tidern og blir kjent med nye folk på treff og åpen barnehage. Er bare en liten periode barna er små og tiden går fort så derfor har jeg prioritert å være hjemme med barna. Tror barna har godt av det, iallefall de først 3 årene:)
Lumsk Skrevet 24. juli 2007 #9 Skrevet 24. juli 2007 Hadde vi kunnet, noe som ikke er mulig på nåværende tidspunkt, så hadde jeg gjerne vært hjemmeværende fram til sistefødte barn er minst 3, kanskje lengere avhengig av omstendighetene. Vi har bare én til nå, men vil gjerne ha minst tre og ikke med for stor avstand mellom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå