Gå til innhold

Tillegg/grøt?


Gjest

Anbefalte innlegg

Noen her som føler behov for å introdusere sine søte små for grøt om en stund??Må vel vente til de er minst 4 mnd??Har ei som spiser hele tia å aldri blir fornøyd lengre.Har vært fornøyd ei stund men d har gitt seg...

Hun er ganske stor (59,5 cm og 7000gr på 2 mnd.kontroll)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt å høre det er flere som vokser og gror!

Min lille/store knått var 6,5 kg på 6ukers kontrollen og hadde voxt 7cm!!

Bare 10uker enda han da, så litt tidlig enda med grøt og div...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har prøvd med 2 skjer grøt, veldig tynn da, men falt ikke helt i smak...., men begynner med det fra hun er 4 mnd ? most frukt!!!!!!

jeg fullammer, men lille jenta her er heller aldri fornøyd, men legger på seg....så hun må jo bli mett....hun har dobbla fødseldsvekta si, hun var 3010 og er nå 6095...... godt at det går oppover iallfall!!!!!

jeg begynner på skoln fra september nå, og da fikk jeg beskjed av helsesøster at ( mamma blir barnet pass da ) hvis jeg gir henne pupp kl 08.00 så kan mamma gi ho grøt kl 12.00 og neste måltid blir det igjen når jeg kommer hjem sånn i 16.00 tida...., jeg syns det hørtes litt extremt ut, men hun sa det.

men som mamma sa, ho kommer til a gi ho most frukt og sånt oxo.

lille jenta her, nekter flaske, så håper inderlig at jeg kan venne henne til det innen september!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gutten vår har 4 timer mellom måltidene nå så det skal nok gå bra. Men det er jo enklere med flaske da siden du vet hvor mye hun får i seg så håper du får vent henne til det til da ,-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det håper jeg inderlig, er så slitsomt lissom....har aldri 5 min for meg selv.....snufs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ei jente på ca 3 1/2mnd som jeg har begynnt å gi grøt(og sviskemos) på kvelden. Ikke fordi hun ikke legger på seg, men fordi hun virket sulten hele tiden og ikke sov mer enn 2 til 3timer i strekk på natten. Nå når hun får grøt på kvelden, så sover hun 5-6timer! Jeg har en mye mer tilfreds baby(blid og fornøyd, og har økt til 3timer mellom puppen på dagtid også) og jeg er mer opplagt selv, siden jeg også får sove mer.

Hun liker grøten veldig godt og det har ikke vært noe problem å få henne til å spise den!

Vet en egentlig bør vente, men min baby(og jeg) har definetivt fått en bedre hverdag etter at vi begynnte med grøten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags grøt er det dere har begynt med?

Synes jeg ammer så ofte...Ca hver 3-4time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir 4mnd mais-/risgrøt som en tilsetter mm (eventuelt mme) Gir bare 1/2prosjon (lager grøt av ca 50ml mm) Lillemor er 14uker nå og hun har vel fått i ca 2uker nå. Først bare en tskje eller to og så økte jeg etterhver til 50ml.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her har hun fått fra 3,5 mnd. igår fikk hun også litt grønsaksmos beregnet fra 4 mnd. hun ble født 1 april.

tenkte å gi grøt og grønnsaker annenhver dag en stund siden hun elsket grønnsakene men ikke like glad i grøten hehe. har smakt på frukt også men blæææ det var IKKE godt hehe så får nok blande litt i grøten om en mnd eller to og lure inn litt der.

snuppa får sinclac grøten og fikk nana ha1. har så smått begunt tillvenning av nan 1 nå og om en mnd får hun vanlig mais/ris grøt.(hadde litt problemer med magen derfor vi beg med nan ha1. malt var gift for henne. det gikk ikke)

man alt er super dupert med magen nå, har vært veldig forsiktige mht hvor mye grøt om gangen. og det har gått fint så hun var nok nogenlunde klaar for det vil jeg si. sover natten igjennom med 2 måltider mellom 1900-0700. kjempeflink synes jeg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...