Gå til innhold

4åring som IKKE vil høre.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør vi? Blir mye kjefting og masing. Vil ikke gjøre som vi sier...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en fireåring som er akkurat make!

Spurte på HS hva vi skulle gjøre. Fikk et hefte med 7 steg man skulle bli mer obs på. F.eks. og si/vise at man er glad i barnet hver dag, istedet for å rope skulle man gå bort til barnet og snakke med normal stemme, gjerne med kroppskontakt, legge en hånd på armen e.l.

Hvis de f.eks. leker og du skal noe annet, skal du ikke "rive" han/henne rått og brutalt ut av leken, men gradvis, eller f.eks. si at h*n får leke videre n¨år dere kommer hjem osv, slik at de får lov å avslutte det de holder på med. Man skulle også gå ned på deres nivå, både fysisk og mentalt. Mye man gjør hver dag uansett, men man skulle bli mer obs på det. Vi prøvde noe av det, og det funker faktisk! Men det er lett å glemme seg og gå inn i den onde sirkelen igjen med kjefting og skriking. Det gjør vi hver dag... hehe :)

Lykke til, føler med deg!

Skrevet

har en her vi også...

og har prøvd alle trinnene som hun over meg skriver om..

jeg koser på både han og lillesøster masse hver dag og forteller de at jeg er glade i de, jeg går bort og snakker med de, jeg begynner å forberede de på at de skal slutte med leiken litt før de faktisk må det, jeg tar på han og snakker med normal stemme i stedenfor å hyle og rope..

Han blir sur, griner, hyler, slår...

Håper det går litt over igjen når han kommer i normal gjenge i barnehagen igjen til uka....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...