jiha Skrevet 24. juli 2007 #1 Skrevet 24. juli 2007 Har nokk vært litt for mye på bli gravid og hørt for mye om sa, får det virker som om det bare er noen få som ikke opplever sa før spiren sitter ordentlig.. Stemmer dette?? Hva er "odsen" hvis man kan si det sånn? Tenker alt for mye på dette=(
Gjest Skrevet 24. juli 2007 #2 Skrevet 24. juli 2007 Ikke tenk på det og les minst mulig om det.....Jeg er snart ferdig med min 2. graviditet og ikke hatt en sa eller ma, behøver ikke være at alle må gjennom dette nei. Anbefaler deg og slappe av og ikke tenke så mye på det....
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2007 #3 Skrevet 24. juli 2007 Kjenner ikke til noen odds, men jeg har vært heldig og aldri hatt sa. Venter nå nr. 3.
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 24. juli 2007 #4 Skrevet 24. juli 2007 Heisann:) Her satt spiren uten noen sa først;) Har hørt at det er veldig vanlig at man opplever sa en eller annen gang i løpet av livet om man blir gravid flere ganger (ble teit skrevet, men håper du skjønner hva jeg mener;) ), men det er mange som aldri opplever det også Lykke til!!
jiha Skrevet 24. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 24. juli 2007 Tusen takk for svar=) Føles nesten som om noen få slipper gjennom nåløyet.. Prøver så godt jeg kan og ikke tenke på det men klarer ikke glede meg ordentlig enda.. Derfor trenger jeg å høre litt slike historier som deg å stress er vel ikke det beste mot en sa heller;)
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 24. juli 2007 #6 Skrevet 24. juli 2007 jeg har aldri hatt ma/sa, og jeg venter nr 2.
Gjest Skrevet 24. juli 2007 #7 Skrevet 24. juli 2007 Sorry, feil knapp, ingen grunn til å være anonym her.
jiha Skrevet 24. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 24. juli 2007 Tusen takk for svar alle sammen=) Stor klem=)
KS 15.08.07 Skrevet 24. juli 2007 #9 Skrevet 24. juli 2007 Hei Drømmer med spire! Føler for å svare deg, som en slags oppmuntring. Jeg har heller ikke opplevd hverken sa eller ma. Jeg er gravid med mitt andre barn nå. Hvis man klarer å la være er det nok lurt å holde seg unna de innlegg som handler om dette. Problemet er bare at bekymringene slutter ikke ved sa/ma - det er alltid noe å være redd for - alltid!! I 1.tri er det sa/ma, 2 tri er det noe annet, 3 tri enda noe annet og så kommer fødsel osv, ser du tegninga ? Jeg er en bekymret sjel selv så jeg forsøker å holde meg unna de innlegg som virker mest skremmende og nedslående. Ellers tror jeg vel ikke stress har noen betydning for sa/ma (altså uten at jeg kan slå i bordet med noen forskningsresultater). Sitter den så sitter den!! Jeg har blødd i begge mine svangerskap rundt uke12-15 og så langt (ett friskt barn og gravid i uke 34) har det gått bra, men jeg er som sagt en bekymret sjel og gruer meg til fødsel for jeg er så redd noe skal gå galt. Jeg holder meg derfor unna de skremmende fødselshistoriene så langt det er mulig:-) Hmm...Oppmuntring dette ?? Lykke til i hvertfall !!
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2007 #10 Skrevet 24. juli 2007 hadde det på samme måte når jeg var på 1. tri... Gikk og ventet på blødning og smerter, og var nesten sjokkert når jeg skjønte at det skulle gå bra. Får fort intrykk av at SA og MA er mer vanlig enn et fullført svangerskap... Min teori til hvorfor det er slik; har man først vært uheldig og opplevd en SA/MA så søker man ofte informasjon og finner da slike sider som BIM etc. Og derfor kan det for oss som ikke har opplevd noe sånt - virke som om hele halve BIM har opplevd SA....
@nne p@ l@nne Skrevet 24. juli 2007 #11 Skrevet 24. juli 2007 Ikke noen sa/ma opplevelse på meg heller. Venter min tredje :-)
jiha Skrevet 28. juli 2007 Forfatter #12 Skrevet 28. juli 2007 Tusen takk for oppmutring=D Er som dere sier at det virker som halve bim har opplevd sa... Har fortalt det til noen få og hele tiden når jeg prater om det prater jeg som om "når det skjer". Må prøve å slutte å tenke på det så fullt det er mulig... vet dere om dette er arvelig?
kaur *har født!* Skrevet 28. juli 2007 #13 Skrevet 28. juli 2007 Har aldri hatt det....og jeg venter nr 4.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2007 #14 Skrevet 28. juli 2007 Jeg er 3.gangs og har aldri opplevd verken sa eller ma. Men jeg kan trøste deg med at det er helt normalt å sjekke dopapiret etter blodspor gjennom nesten hele svangerskapet :-). Mitt råd er egentlig å ikke lese disse innleggene der du vet dette er tema! Jeg har brukt 1 trimester og 2.trimester fora veldig lite
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå