Forskeren Skrevet 24. juli 2007 #1 Skrevet 24. juli 2007 Hva gjør/sier dere da? Jenta vår på 2,5 år har begynt å ta hånda nedi bleia, spesielt når hun ligger og slapper av eller i senga etter legging. Hva skal man si til sånt? Vil jo ikke at hun skal føle skam heller, men samtidig er det vel ikke passende i stua, i sofaen etc... Skal jeg evt be henne gå på rommet hvis hun vil gjøre det eller si at hun må vente til hun har lagt seg eller hva?
Duracella Skrevet 24. juli 2007 #2 Skrevet 24. juli 2007 Neimen om jeg vet, men går det ikke an å ta den lettvinte veien ut med å si at "Nei, du har tiss i bleia vet du.. Ikke putt hånda nedi der for da må vi vaske hånda di".... I sengen etter legging tror jeg at jeg ville ignorert det og latt henne gjøre som hun vil. Hva sier psykologene? noen som vet? Lurer selv jeg.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #3 Skrevet 25. juli 2007 Her er noen råd fra en ekspert: http://tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=1234
yasmina Skrevet 25. juli 2007 #4 Skrevet 25. juli 2007 Her faar dem "kose" seg naar dem ikke har klaer paa, men handa skal ikke ned ii bleien. Dette pga av tiss ol. Dette forhindrer jo litt at det blir gjort med gjester til stede, ved matbordet ol da man da har truse eller bleie paa... Syns det fungerer fint hos oss. Er blitt mye miindre av det naa som handa ikke skal ned i bleien og lillegutt forbinder ikke dette med kjoennsorganene sine, men med tisset i bleia....
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #5 Skrevet 25. juli 2007 vet du.. jeg synes dette er pinlig jeg. Ikke sånn flaut, men sånn "morsomt" pinlig. Snuppa er snart 3 og hun er GRUM med å ta seg nedentlig. Mamma se, jeg har noe der. Pappa hjelp meg, det er trangt her. (da vil man dø et øyeblikk) hun stikker fingrer inn og sprer bena så jeg blir helt satt ut. Vet rett og slett ikke hva man skal gjøre, til nå har jeg ikke gjort noen ting. For så lenge hun er fult påkledd gjør hun det ikke.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #6 Skrevet 25. juli 2007 Usj, ekkelt... Når jeg hentet sønnen min i barnehagen for en stund siden satt den en jente på 4-5 år med beina spredd og fiklet ute i sandkassen. JEG BLE UVEL...
Siril&Tord sin mamma Skrevet 25. juli 2007 #7 Skrevet 25. juli 2007 dette er jo helt normalt, og jeg har aldri sagt noe til min datter som skal gjøre at det er fy fy.. jeg sier at hun får gå opp på rommet sitt å gjøre det, og vaske hendene etterpå. tror det er svært få her inne som ikke onanerer, og hvorfor skal man lære barn at dette er uff og æsj. det har jeg aldri skjønt. det er en måte barn lærer seg om kroppen sin på.
Forskeren Skrevet 25. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 25. juli 2007 Nei, det er nettopp det. Ønsker ikke å si fy, fy... Men kanskje en god regel at hun kan gjøre det på rommet ja, og vaske hendene etterpå.
Siril&Tord sin mamma Skrevet 26. juli 2007 #9 Skrevet 26. juli 2007 fungerer hvertfall bra her, og med andre som jeg kjenner med barn.
mathilde Skrevet 27. juli 2007 #10 Skrevet 27. juli 2007 Ja, de skal jo bare lære at dette tilhører intimsfæren og er noe man gjør når man er alene...
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2007 #11 Skrevet 27. juli 2007 Vi sluttet med bleier for 4 uker siden, da ble det straks meer interessant å ta seg under underbuksen.. 2.5 år, jeg sier bare at vi ikke tar oss der nede hele tiden og at vi da må vaske oss på hendene... Vet ikke hva som er riktig jeg, men det er jo ikke akkurat superfestlig for oss foreldre det der.
*3 prinsesser* Skrevet 27. juli 2007 #12 Skrevet 27. juli 2007 Hei! Har aldri opplevd at min jente på 2 1/2 gjør det. Er det unormalt? Men min minste på 15 mnd skal alltid pille når jeg skal skifte bleie. Litt kjedelig om det er en bæsjebleie!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå