Gå til innhold

Klippe håret på 6 mnd gammel baby?


mamma mia1.

Anbefalte innlegg

Vårt lille nurk på 6 mnd har fra fødselen fått mye oppmerksomhet pga mye mørkt hår. Det har ettehvert blitt langt og håret bak har forsvunnet på grunn av slitasjen når hun sover. Hun har derfor lang lugg...ser ut som hentesveis (donald thrump lignende..hehe). Har fått tilbakemelding fra noen at jeg må klippe henne, mens noe + helsesøster mener jeg ikke trenger. Noen som har klippet sine? Har det noe å si om hun klippes før hun er 1 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lilletulla her i huset har likedan hår som din, og vi klipte henne i begynnelsen på juni vi.... Da nådde paneluggen ned i øynene, og hun ble seende mye finere ut etterpå:-) Klipte bare litt i lengden, og så noen små tuster som vi skal lime inn i boka hennes(tynna litt på sidene:-))

 

Tror nok det skal gå bra om du klipper henne før det har gått ett år jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres bra ut :) Skal prøve å få klippet den luggen jeg også. Blir spennende om hun klarer å sitte/ligge i ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt har også sånn sveis. Omtrent alle i familien har spurt om jeg ikke skal klippe ham snart, men jeg har ikke så veldig lyst. Hvordan er det egentlig med sånn babyhår? Om man klipper det, blir det like mykt og fjonete etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med en frisør. Hun sa jeg bare skulle klippe av helt ytterst på tuppene...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hmm...visste ikke at man ikke skal klippe babyhår jeg da...

 

Ventet lenge med å klippe vi også, men hun hadde enkelte lange hår som stod rett opp og kilte henne i ansiktet når hun lå. Så vi klipte de lengste hårene sånn at alt er like langt. Ble mye finere etter den lile klippen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...