hamsterpia Skrevet 24. juli 2007 #1 Skrevet 24. juli 2007 ser inne her at det er flere som går på aktiv sykemelding. Tidlig i svangerskapet, da jeg var kvalm og trett, spurte jeg legen om jeg ikke kunne få det. Men jeg fikk til svar at man ikke fikk aktiv når man er gravid. Det var visst NAV som hadde bestemt dette.... Kan sånne regler være forskjellige fra kommune til kommune da?
Gjest Skrevet 24. juli 2007 #2 Skrevet 24. juli 2007 Det er vel heller legen din som er litt på bærtur tenker jeg.
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 24. juli 2007 #3 Skrevet 24. juli 2007 Tror legen er på bæææærtur her ja.... Jeg har ikke aktiv sykmelding men 100% sykmelding, og jeg får komme på jobb når jeg vil jeg...en får lov til å gå på job selv om en er sykmeldt..
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2007 #4 Skrevet 24. juli 2007 Mange rare meninger blant leger der ute tror jeg. Ikke alltid de har samme regler å forholde seg til... Da jeg var veldig sliten helt i starten av svangerskapet prøvde jeg meg med at jeg kanskje kunne tenke meg å være sykmeldt hvertfall en dag i uka slik at jeg fikk en hviledag midt i. Fikk da til svar at det var ikke vits for graviditet var ingen sykdom og det var helt normalt å være trett og sliten i starten. Da skulle man ikke orke mer enn jobb og sove. Byttet lege underveis på grunn av flytting og da var det nesten bare å få sykmelding kastet etter seg:-D
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2007 #5 Skrevet 24. juli 2007 NAV Har faktisk sagt at man ikke skal bruke aktivsykemelding når man er gravid. (iallefall her i Vestfold) Man skal heller gå i prosentvis sykemelding eller søke om å bruke svangerskapspenger. Dersom man ønsker å jobbe når man føler seg i form, må arbeidsplassen og arbeidstaker finne en løsning på dette innen for prosentvis sykemelding. eks. at man skal jobbe 50% men kan gjøre det når man vil, ikke faste tider. Men arbeidesgiver har ikke plikt til å godta slike løsninger. De kan kreve faste tider og avtaler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå