Anonym bruker Skrevet 24. juli 2007 #1 Skrevet 24. juli 2007 Ok,..folk har forsj meninger, men GUD så janteloven og sjalusi råder her inne!! Det er nesten som om sjalusien "lyser" gjennom innlegga hahaha..:-) Jeg er hjemmeværende med ei lita jente, skal iallefall være hjemme i 3 år til! Jeg er heldig og har en mann som tjener sinnsykt bra så jeg slipper å jobbe....og jeg nyter faktisk den luksusen, frister lite å jobbe nå, jeg vil kose meg masse med jenta mi, jeg kjeder meg IKKE en eneste dag med henne!! Jeg planlegger snart en ny baby også...å være mor er helt fantastisk å jeg er kjempe glad jeg kan være med babyen min hele tiden:-) Så for dere alle andre bare være så sjalu dere vil..tragisk!
Mamman til M&E Skrevet 24. juli 2007 #2 Skrevet 24. juli 2007 Det er da slett ikke alle som ønsker å være hjemme da, selv om de kunne. Meg selv f.eks, koser meg hjemme nå men gleder meg også til å begyne å jobbe igjen. Synes jeg har en spennende jobb som gir meg mye. Vi er heldig som har en pappa som har en arbeidssituasjon som gjør at lillegutt slipper å gå full dag i barnehagen hver dag, det er jeg glad for.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2007 #3 Skrevet 24. juli 2007 Hei:-) Selvfølgelig er det ikke alle som vil gå hjemme..har jeg sagt d? Jeg er bare glad jeg slipper å jobbe enda:-) hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2007 #4 Skrevet 24. juli 2007 Typisk dårlig argument! Kan alltid brukes uansett hvillken side av en sak man står på. Den og "dårlig samvittighet?" er flittig brukt og gir absolutt ingen mening.
Mamman til M&E Skrevet 24. juli 2007 #6 Skrevet 24. juli 2007 Sant nok men du skreiv det som om at alle som ikke var hjemme var sjalu på de som kunne............sikkert bare jeg som misforstod deg Flott at du kan være hjemme når du selv ønsker det
Jeg vil hete anonym!!! Skrevet 24. juli 2007 #7 Skrevet 24. juli 2007 jeg er også i den situasjonen at jeg kunne gått hjemme utover permisjonstiden..men ønsker ikke. Mener sønnen min vil ha godt av å sosialiere seg med andre barn, lære samspill m.v....så være hjemme med barn er på godt og vondt. HI...hvorfor så sinna???? Noen som har kritisert deg, eller??
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2007 #8 Skrevet 24. juli 2007 HI..så sinna og bitter. Hvorfor?????????? Forresten så er jeg også hjemme med dattra mi, men til høsten skal hun noen timer i park fordi samspill med andre jevngamle er dødsviktig å lære.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2007 #9 Skrevet 24. juli 2007 det er faktisk bevist at barn har godt av å komme seg ut å vere blandt andre barn...kanskje du bare lat å ikke gidder å gå på jobb
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 24. juli 2007 #11 Skrevet 24. juli 2007 Ja,det er utrolig mye sjalusi her inne og janteloven råder som bare det.Tror det er mer her inne av det enn det er i den virkelig verden,kanskje folk mer tørr å vise at de er sjalu og lar janteloven råde,ikke vet jeg. Jeg er kjempeglad for at jeg har muligheten til å være hjemme med gullgutten,hadde ikke klart å plasere ham 100% i barnehage som 1 åringe,eller før det,for den sakens skyld. Jeg skal kose meg hjemme med ham til han er nesten 3 år,da skal han få begynne 50% i barnehage.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2007 #13 Skrevet 24. juli 2007 er bra for deg det da. er ikke sjalu jeg. alle får vel gjøre som de selv ønsker... personelig vil jeg ikke gå hjemme, begynner å jobbe 80% til høsten. en fridag i uken, hvor mannen min også tar fri (selvstendig næringsdrivende) har absolutt mulighet til å gå hjemme, men vil tilbake på jobb. er ikke drømmen for alle å gå hjemme med barna, selv om du synes det er flott. og tenk hvis du plutselig skulle blitt alene, og gått hjemme hele livet.. da sitter du ikke så godt i det, ingen pensjonspoeng. nei, selvstendighet er viktig for meg, men topp for deg at du har funnet din vei her i livet!
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2007 #14 Skrevet 24. juli 2007 hei:-) nei, soory er nok ikke lat heller...hvordan kan man være lat eller ha tid til å være det når man har satt barn til verden:-)?? HI
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2007 #15 Skrevet 24. juli 2007 Nydelige Marius... Jeg har gått i åpen barnehage 3 ganger i uka siden jenten min var 4 mnd og det skal vi fortsette med...så sosialisering med andre barn for hun mer enn nok av!:-BB Men hun kommer aldri til å gå fulltid i barnehage..aldri, da er jeg heller hjemme.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2007 #16 Skrevet 24. juli 2007 Ja, jenten min skal også bare gå 50% i barnehage...og det blir nok i 3års alderen her også:-) Jeg er også kjempeglad jeg har den muligheten å gå hjemme, kjeder meg ikke et sekund!!!!:-)
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2007 #18 Skrevet 24. juli 2007 Ja, du missforsto nok...synes alle må ta sine egne valg ,så jeg dømmer ikke dem som går i jobb...de fleste må jo det etter 12mnd perm:-) HI
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2007 #19 Skrevet 24. juli 2007 vel om jeg blir alene så arver jeg halve huset+ bil , og samboer må betale meg ut:-) jeg har penger for å si det slik...og hvis jeg engang hadde blitt alene så hadde jeg tatt videreutdanning...eller jeg har jo planer om å ta det når barna mine blir eldre uansett!! Å ja jeg elsker jo livet mitt....:-) HI
AneB Skrevet 24. juli 2007 #20 Skrevet 24. juli 2007 Så bra for deg! Hadde helt klart klikket for meg om jeg skulle gått hjemme i tre år til. Jeg har behov for å ha mitt eget liv, mine ting, mine folk utenom de jeg treffer på barseltreff og i åpen barnehage. Blir for det meste ungeprat. Jeg liker å få litt "voksen-påfyll" jeg da. Når jeg blir fylt på har jeg mer å gi til ungen min. Er ikke misunnelig på deg, men beundrer deg for at du orker for å være helt ærlig. Heng meg, men for meg er det faktisk ikke nok å "bare" være mor.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2007 #21 Skrevet 24. juli 2007 jeg "henger" ingen...som sagt folk er forsjellige. men jeg må innrømme jeg har endel venniner som er ganske sjalu...de er nødt til å plassere barnet i bhg fordi de MÅ jobbe...da blir det noen annet! HI
blond Skrevet 24. juli 2007 #22 Skrevet 24. juli 2007 Ja, det er trist når foreldre MÅ bruke barnehage til barna sine fordi de ikke har råd til å gå hjemme.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2007 #23 Skrevet 24. juli 2007 jepp, ei vennine av meg gråt i går..ville ikke sende sin 11mnd gamle sønn i BHG men hun måtte....har ikke råd til annet:-) nesten slik at jeg vil være dagmamma for han..men hadde ikke orket det dessverre når jeg har ei liten jente selv...:-/ synes syns i babyen og moren.... HI
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2007 #24 Skrevet 24. juli 2007 Høres ut som dere mener barnehage er en tortur-institusjon. Jeg har to barn, en som skal begynne på skolen og en baby. 6-åringen min begynte som 1 åring og har elsket, virkelig elsket barnehagen fra starten av....finner på masse morsomme utflukter og aktiviteter hver uke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå