Gå til innhold

Tabletter for å "miste melka"???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan funker de??? Må en ha time hos legen, eller bare ringe for å få resept????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg sluttet å amme når sønnen var ca 15 måneder. Da jeg fremdeles ikke hadde mistet melken etter 4 mnd'er gikk jeg til legen.

Legen ville i utgangspunktet ikke skrive ut noe, og rådførte seg med gynekologisk avdeling på sykehuset.

Tablettene virket på hjernen, og kunne ikke kjøre bil i de 10 dagene kuren varte, og jeg ble så vanvittig dårlig at de ikke funket uansett.

Var knalldårlig i 10 dager uten å miste melka.

Skrevet

Hei. Jeg fikk tabletter fordi jeg mistet barnet. En eller to små tabletter som jeg tok kun en gang. Funket helt fint (heldigvis). Hadde ingen annen innvirkning på meg. Kunne fint kjøre o.l. Kan vær annerledes hvis du har begynt å amme. Jeg fikk for å stoppe melka da jeg ikke hadde et barn å amme. Syns du skal ta en telefon til legen din å høre. Lykke til.

Skrevet

Like etter at jeg aborterte i uke 9 i mitt første svangerskap fikk jeg masse melk i puppene. Jeg gikk til legen og fikk resept på et legemiddel som heter Parlodel. Det er egentlig medisiner for noe annet, men det har også den virkningen at man mister melken.

Du må til lege for å få resept.

Skrevet

Heisann, jeg fikk også disse tabelettene etter jeg fikk mitt andre barn pgr av jeg slet utrolig med amming og hadde så mye melk.

Måtte operere etter 1.man for brystbettennelsen utviklet seg til absess(stor klump i brystet.)

Var veldig redd for dette når jeg fikk 2.mann så jeg fikk da disse pillene. Ble litt dårlig jeg også men det gikk fort over. Men det er visst ikke bare bare å få de, så tror ikke du bare kan ringe. Må nok til legen din.

Lykke til :)

Skrevet

Ok, tror jeg bare venter til det går over av seg selv da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...