Anonym bruker Skrevet 24. juli 2007 #1 Skrevet 24. juli 2007 jeg tenker faktisk og melde ifra at jeg fra høsten blir enslig forsørger da kommer man jo bedre utav det. Er jo ikke mulig og finne ut hva jeg og sambo har blitt enig om heller siden jeg blir og bo et annet sted med ungen og han blir og bo her vi bor nå. Vi blir og treffes i helgene da, men det er jo fullt lovlig.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2007 #3 Skrevet 24. juli 2007 Ring heller anonymt til nav å hør. Ikke morsomt hvis du blir avslørt dersom det er ulovlig.
så var vi 4 Skrevet 24. juli 2007 #4 Skrevet 24. juli 2007 fullt lovlig er det vel ikke, du må opplyse om hvor mye dere forholder dere til hverandre, og hvis du da opplyser at dere koser og overnatter hver helg tipper jeg du vil få ett blank avslag Forøvrig er det best å ikke lure til seg penger, for oppdages det blir du nekta all støtte i senere tid. Og ingen vet hvor lenge ett forhold varer.
Leeloo76 Skrevet 24. juli 2007 #5 Skrevet 24. juli 2007 Det er ikke "fullt lovlig" å være kjæreste med barnefar selv om man ikke bor sammen og samtidig ta i mot stønader, uansett hvordan man legger det frem. Systemet kan være ganske rigid til tider, det er tilfeller der jeg kan forstå at noen tyr til juks, men vil ikke si at å velge å bo fra hverandre for å studere går under dette heller. Hvilke stønader er det du evt. tenker på å søke om? Hva skjer dersom det blir et faktisk brudd senere og du ikke har noe å falle tilbake på (hvis du tenker på å søke overgangsstønad), du får bare en periode per barn så vidt jeg vet? Skal dere fake dette for alltid eller "finne tilbake til hverandre" når du er ferdig med å studere? Hva om noen finner det ut (det er nok av dem som gladelig melder i fra om trygdesvindel)?
Gjest Skrevet 24. juli 2007 #6 Skrevet 24. juli 2007 javel... personlig synes jeg det er forkastelig å lure til seg penger man ikke har rett til. det er slike som deg som ødelegger for de som faktisk har rett på støtte. og vær klar over om det blir opdaget så blir du ikke bare nektet støtte i fremtiden, men du blir politianmeldt for bedrageri og trygdesvindel. det kan faktisk føre til 3 mnd ubetinget fengsel og du blir dømt til å betale tilbake alt du har fått urettmessig.. de er blitt mye mer opptatt av å avsløre svindlere. så da kan du jo selv avgjøre om det lønner seg da....
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 24. juli 2007 #7 Skrevet 24. juli 2007 Hmmm.... Syns ikke dette var en veldig god plan skal jeg være helt ærlig.... Det kommer sjelden noe godt ut av å lure seg til noen ting....
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 25. juli 2007 #8 Skrevet 25. juli 2007 Signerer Karine og Eivind... Og legger til: du trodde vel ikke i fullt alvor du skulle få støtte her inne? På et ALENEforum??? DaDUMdiDUM!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 25. juli 2007 #9 Skrevet 25. juli 2007 kos deg masse med alle pengene, bare ikke kom og klag når du blir tatt eller når kjæresten stikker fra deg og ungene og du ikke aner hvordan du skal greie deg. for da har du jo brukt opp osen din. å du tenker kansje "han kommer aldri til og forlate meg og barna" men all statestikk viser det motsatte.
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 25. juli 2007 #10 Skrevet 25. juli 2007 Hihi... Må bare flire litt.... Det er "sånne som deg" HI som gjør at alenemødre får dårlig rykte gitt.... Så sannsynligheten for at du får noe form for støtte herfra er igrunn minimal........ Men, for all del, flott at du tar deg en utdannelse.....
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #12 Skrevet 26. juli 2007 Er du kriminell, så er du kriminell... SVINDEL kalles dette lovbruddet!!!
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #13 Skrevet 26. juli 2007 I søknad papirene om støtte for enslige forsørgere er det er punkt hvor de spør hvor mye kontakt man har med bf. Det er ikke lov så lenge dere er sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå