Gå til innhold

Jeg har vært i Vermont og møtt Northernlights!!!!! :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjørte gjennom byen der hun bodde, så da måtte vi jo bare møtes!

Det var som å møte en kjempegod venninne du har kjent hele livet:) Hun er akkurat like koselig, varm og skjønn som hun fremstår her inne:) Så koselig å ha møtt henne in real life også.

Vi kom hjem i dag etter 3 ukers USA-ferie. Har hatt det helt topp:-) Mange flotte og interessante opplevelser, sett og gjort myyyye.

Nei, nå må jeg få sendt en email til northernlights:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så heldig du er!!

det er noe spesielt med Northernlights...går ikke ann å ikke like henne=) Selv om eg ikke har snakket så mye med henne her inne, så er det hun eg forbinner med Din Baby....

Skrevet

Hørtes koselig ut :)

Samt så heldig som har vært i USA, det er en av våres drømmer å få dratt ditt på ferie:)

Skrevet

Ja, jeg er heldig som fikk sjansen til å møte henne!

USA anbefales som ferieland! Særlig med barn. Amerikanerne er utrolig gjestfrie og barnevennlige. Hatt det utrolig fint.

Skrevet

Hørte det var gjensidig :o)

At hun synes det var veldig koselig å møte deg og dine :o)

Skrevet

Så koselig da! Høres ut som om dere har hatt en flott ferie:o)

Skrevet

(tørke tårer) =o))

Du mom2two har gitt meg den beste klemmen jeg noensinne har fått, og å møte DEG var stooort! Takk for at du stoppet på turen. Beklager vi ikke fikk invitert dere hjem i huset, men det skal vi gjøre noe med neste USA-tur,når dere kommer innom oss på nyplassen!

=) Da må dere selvsagt være noen dager.

Har etterlyst deg, og håper virkelig dere hadde en så bra tur at det frister til gjentagelse.

Hvordan var Montreal?? Vi skal til Canada i morgen. Bare for å si "goodbye" =)

Tror ikke jeg kommer meg til Canada igjen,så det er bare en sånn tur for moro skyld.

Var utrolig artig å treffe deg og familien din =)

Takk!!!

Skrevet

Åååh, jeg er så misunnelig på deg!! :)

Skrevet

Det var stort å møte deg også!!! Ja, den klemmen var kjempegod, men det var jo like mye din fortjeneste:)

Vi har hatt den beste ferien noensinne!!! Så gjett om det frister til gjentakelse! Vi kommer helt sikkert til å gjøre det igjen, USA er et utrolig flott ferieland. Da kommer vi gjerne innom dere. Slektningene vi har, tror jeg bor i Huntersville. De pleier å fly til charlotte (altså de som bor i NC flyr til Charlotte når de skal dit på besøk).

Vi kom hjem i formiddag, og har bare sovet et par timer, så jeg er litt i ørska, og skal jobbe i morgen og torsdag.

Det var så utrolig koselig å møte deg og minstemann og datteren din!! Det var virkelig turens høydepunkt!! Har tenkt masse på deg!

Skulle sende deg mail i dag, men det ble en "nap" i stedet, så kom aldri så langt.

Glemte å fortelle deg. Kaninen minsta fikk har hun helt adoptert!!! Det er så komisk, for vi har hele tiden ventet på at hun skulle få seg en favoritt kosebamse. Men det har liksom ikke skjedd. Eldstemann har hatt den samme favoritten siden han var 2 uker. Minsta har aldri vært så interessert, men den kaninen elsker hun virkelig!!! Ingen tvil om at det er favoritten. Bærer rundt på den, sutter på ørene og har den med i sengen. Så var den også utrolig skjønn da!!

Pakket ut maple syrupen i sted. Den var uskadd. Så nå blir det å lage pannekaker snart:) Her om dagen spiste vi pannekaker med choc chops, smør og syrup!!!!! Men godt var det! Det var på en diner i Berkeley Heights, New Jersey.

Glemte å si at vi dro for å hilse på The Amish people. Jeg har alltid vært litt fasinert over måten de lever på. Det var en veldig interessant opplevelse. Kjøpte en del håndarbeidspodukter, syltetøy, bakst osv. Mange bor i et område av Pennslvania, men det er viktig å finne de "ikke-kommersielle" områdene. Noen prøver bare å melke "konseptet".

Washington var vel det eneste vi var litt skuffet over. Sightsene er supre, og fantastiske museer, men byen føles virkelig utrygg (den topper krimstatistikken i USA, men det vet du nok allerede). Vi hadde flere halvekle opplevelser. Dessuten ble det stjålet ting fra hotellrommet vårt, blant annet iPoden min. Ggrrrr...

Men ingenting å klage på, alt i alt en helt fantastisk ferie!!!!

Vi må snakkes snart!!! Mange klemmer til deg og dine!! Jeg er så glad vi fikk møttes. Følte at jeg bare møtte en kjempegod venninne, jeg. Du var virkelig akkurat slik jeg hadde forestilt meg:)

Lykke til med flyttingen!! Vet det er mye styr, men det blir nok deilig når dere kommer i orden. Og WELL DONE med den avtalen i forhold til B.!!! Det må være en enorm lettelse!!!

Gode klemmer fra

Skrevet

Glemte helt å si noe om Montreal.

Montrèal var en interessant og morom by på mange måter, men veldig fransk, også menneskene. Ikke positivt ment.. he-he.... Folk er mye mer uhøflig, mindre service-minded osv. enn i USA. Men har hørt at andre områder (engelsktalende) er helt annerledes.

Det var comedy festival når vi var der, så det skjedde mye i gatene osv. De har slike guidede bussturer osv., men vi hadde ikke tid. Dra ned til gamlebyen, det var et koselig område. Den olympiaparken tror jeg ikke er verdt det. Vi rakk ikke Mount Royal parken, men det skal visst være veldig flott.

Vi gikk og gikk, trasket og trasket....får sett en del da. Det finnes nok mindre hyggelige områder der, så man skal passe litt på på kvelden, men følte oss aldri utrygge på noen måte, ikke som i DC.

Skrevet

Misunnelig?

Jeg?

Nei, ikke i det hele tatt!!!!!!

Jo, faktisk! Himla misunnelig - vil reise til USA, jeg også, jeg vil også besøke familie i USA, og jeg vil treffe Northernlights! Kan noen vennligst komme hjem til meg og overtale gubben?

Skrevet

Jeg kan jo alltids prøve:)

finn noe han er interessert i, som er spesielt for USA, f. eks en del sport etc. Mann og eldstemann var på Yankees kamp, det var stort!

Ja, dere har grunn til å være misunnelige, men det kan jo hende dere får møte henne en dag også:)

Skrevet

Jeg og vil besøke The Amish! Hvor akkurat var det?? Vi skal sove over i PA på turen nedover, og jeg har virkelig lyst til å kjøpe noe fra dem. Men det spørs,siden vi da har med oss flyttebil...

Hadde ikke vært meg imot og bodd sammen med dem i ei uke =)

Iallefall er du og mann og barn hjertens velkommen hjem til oss i NC om turen deres engang går om oss. Vi har plass nok!

Klemmer fra

Skrevet

hehe,tenkte på det da dere dro, at jeg glemte å ADVARE deg mot dem!! (de i Montreal!)

"dont understand english-tullet" de driver med..hrmf!

Skrevet

Øst for Lancaster i PA sier mannen her. Vi plottet det inn på GPS'n, man finner det ikke på egen hånd, står jo ikke skilter eller noe. Du må se nøyere i en guide eller kikke på nettet, så du finner akkurat hvor det er.

Slektningene våre har venner som har bodd der. Det er visst helt fantastisk. Man blir behandlet som et familiemedlem. Man spiser rundt samme bord som familien osv. De er dessuten kjent for quiltene og håndarbeidet sitt, og også bakevarene, syltetøy osv.

Jeg tror du kommer til å like det!

PS: husk å kjøpe "snickerdoodles"...yum, de var gode!

Skrevet

Har GPS nå ;o)

Vi kan jo parkere flyttebilen, og reise litt rundt og finne dem? Tror vi kjører forbi Lancaster på turen nedover.

Var det dyrt? quilts og sånne ting?

Skrevet

Jeg visste ikke at de var like ille som franskmennene selv.. he-he...

Men for all del det er en morsom by!

Skrevet

Nei, ikke dyrt synes jeg. De er visst kjent for å være redelige og rimelige handelsfolk. Tar absolutt ikke overpriser. Husker ikke akkuart hva de ulike tingene kostet, men dyrt synes jeg ikke det var for flott håndarbeid.

Skrevet

De sitter jo ikke akkurat på internet og slurver bort tiden ;-p

Så all fritid går sikkert med til håndarbeider.

Nei,det der må jeg få med meg!

B har kommet hjem fra TX. Det var jammen ikke bare bare..han hadde det ikke godt på den turen!

Men nå er han hos oss, og vi skal flytte om bare 9 dager.

Skrevet

huffda, skjedde det noe spesielt?

Skrevet

Jeg skal si det til deg neste gang vi snakkes..

Han skal ikke tilbake dit!

Skrevet

Huffda, hørtes ikke bra ut. Vi kan jo prates på telefonen en dag, eller chattte.

Nå tror jeg at jeg skal hoppe i dusjen og komme meg i seng, kjenner i hodet at jeg er trøtt, men er likevel ikke trøtt.. Does that make sense?

skal jobbe i morgen, så får vel komme meg i seng snart....ugh....

Snakkes snart, vennen!!

Skrevet

Er nok jetlag =)

Du er jo på amerikansk tid enda, så det er ikke rart du føler deg sånn.

Jeg jobber mine siste to netter torsdag og fredag, og da er det slutt på nattvakter!

=)) Gjett om jeg skal feire!

Det er ikke umulig at istedenfor jobbing, så blir det til at jeg studerer. Jeg sier til meg selv at jeg ikke er for gammel før jeg er 80 år ;o)

Skrevet

Det må bli supert å slippe nattevaktene!!! Det unner jeg deg virkelig!

Nei, ikke for sent å studere, bare se på meg, selveste evighetsstudenten;)

Hva skal du studere da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...