Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe alle må ha?? Er det lurt å kjøpe det inn allerede før fødselen? Noen erfaringer med dette? Hvilken type???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du MÅ ikke ha brystpumpe. Men det er veldig kjekt å ha, dersom du vil pumpe ut melk. Enten for å ta vare på i situasjoner der du selv skal være fraværende i noen timer, eller for å pumpe ut overskuddsmelk.

Det er fullt mulig å håndmelke, også, men det tar mye lenger tid.

Jeg har bare prøvd Avents manuelle brystpumpe, og synes den er helt grei. Om du vil kjøpe brystpumpe før eller etter fødsel, er opp til deg. Selv tenker jeg at det er greit med alt som er gjort.

Skrevet

Jeg synes det har vært greit med bryst pumpe. Ikke bare for å ha melk på lager, men for og pumpe ut hvis jeg skulle ta meg et glass vin (hvis du har tenkt å amme en stund da) eller hadde litt spreng.

Men husk at for noen er det en skikkelig teknikk og pumpe så du må ikke bli fortvilet eller tro du har for lite melk selv om du bare klarer å pumpe ut noen få milliliter:-)

Gjest Ut på tur
Skrevet

@nne p@ l@nne høygravid

Husk at dersom du tar deg bare ett glass vin kan du amme relativt raskt etterpå. Når du har ingen promille er det heller ikke farlig å amme. Ingen avfalsstoffer i melken.

Kjenner ei som pompa og leverte på sykehuset til prematurbarn og hun kunne drikke vin og så pumpe seg når hun ikke hadde promille mer :)

Skrevet

He, he ja jeg vet jo det. Men et glass vin var vel mer et utrykk. Ikke det at jeg er så mye på fest å på byen, men jeg ammet sistemann et helt år og det hente jo et par ganger at jeg ikke hadde så lyst til å amme minstemann etter en rødvinskveld. Og da er det jo greit å få pumpet ut hvis man har spreng :-)

Skrevet

Kjekt med brystpumpe, men jeg kjøpte ikke en før etter babyen var født og melka i farta....Kjøpte Avent sin vanlige manuelle brystpumpe og var knallfornøyd med den;)

Skrevet

Tusen takk for svar. Ser de fleste anbefaler Avent manuell, så tror jeg går for den da :) Høres greit ut med manuell, blir litt sliten av alt fancy utstyr alle skal få oss til å kjøpe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...