Gå til innhold

Noen som har sett den nye harry potter filmen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og sambo skal på kino og se den etterpå... boken var ihvertfall helt fantastisk da,,, har vært skuffet over alle filmene i forhold til bøkene men håper på denne er bedre... og den nye boka, er den god?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!!!!Jupp var å så den dagen etter premieren (er litt fan.. :P). Dro med samboeren. Alt i alt var filmen bra, men hadde glemt myyye siden jeg leste boken. Men det var absolutt ikke det samme. Ler, husker jeg felte en tåre da gudfaren til Harry døde. men nå var det liksom som om ting ble veeldig på avstand. Håper jeg ikke ødelegger film glden din nå. Fikk spm om jeg ville ha den nye boka på engelsk. Men jeg er ikke Knakende god i Harry Potter engelsk, så venter heller til den kommer på norsk..

Skrevet

Ok! ja slutten er jo ganske trist da... hehe sambo holder på å lese bok nr 5 da , jeg har gitt han harrydilla, men han er ikke ferdig. men vi bare måtte se filmen... så gleder meg til å se hvordan han reagerer på slutten!

Skrevet

Syntes at boka var trist på slutten. som sagt er det lenge siden jeg leste den, og det hadde kanskje vært en fordel. Hadde "glemt" mye.. husket liksom ikke hvem som var hvem i begynnelsen av filmen. Så til neste gang skal jeg lese boka først. Sambo syntes at "sånne troll filmer og sånt" er litt over hans hode, men han var med og bare det i seg selv er jo kos!

Skrevet

Hehe var det sambo sa før jeg tvingte han til å begynne på en bok, men nå er han helt avhengig og leser hele tiden =)

Skrevet

hehe, kanskje jeg skulle gjort det samme. Måtte i såfall ha blitt lydcd, da han har dysleksi. Men ja, kanskje jeg skal kjøpe og ha i bilen. tihi..

Skrevet

har sjett filmen ja,va på premieren æ å gubben:)*knis*

den va bra tøkt æ da,men den va kanskje litt dyster!

den ska sikkert vær d hihi,må koz dokk masse på kino da:)

klæm

ps:spis masse popcorn for mæ hihi

Skrevet

Ja!!! :D Vi var og så den 13.07.07 klokka 00:01, altså på den første premieren! :D Vi syns den var kjempebra!!! :D Jeg så på klokka èn gang, men det var bare fordi jeg syns tida hadde gått så fort, så jeg ikke kunne skjønne hvorfor de hadde kommet så langt!!!

Boka slukte jeg i helga!!! Sååå vemodig at det er slutt!!! :(

Boka var kjempebra!!! Utrolig spennede syns jeg!!! Men som sagt: Sååå lei meg for at det er absolutt siste boka!!! Søster'n og jeg har de siste åra hatt som høydepunkt å løpe til bokhandelen og kjøpe boka det øyeblikket de åpner på morgenen utgivelsesdagen, for så å sitte å lese sammen (stille i hver vår bok) til vi er ferdiglest, kun avbrutt av spising og nattesøvn. Heldigvis passet det seg slik at sambo var på guttetur denne helga, så tradisjonen ble holdt ved like!

I år dro ho fra meg noe sinnsykt, er jo så trøtt om dagen, så jeg sov litt mer enn henne natt til søndag. :P

Gled deg!!! Både til film og bok!!!

Skrevet

Da er jeg tilbake fra filmen og må si jeg er ganske skuffet. I forhold til boken var det veldig mye feil, mye som manglet og ting gikk liksom litt for fort frem... jaja, da har vi sett den =)

Skrevet

Syns den var bra jeg ass! Er jo begrensa hvor mye de klarer å stappe inn på under 2,5time! Syns ikke noe av det som mangler ødelegger for historien. Og så sinnsykt jeg holdt på å klikke på den rosa damen!!! Ikke gravide hormoner ute og går i det heeele tatt...

Skrevet

Har sett den to ganger! Først så jeg den på førpremieren på Colosseum, og gikk ut av salen med en følelse av at her hadde noen hatt dårlig tid da de lagde filmen. Mye feil i forhold til boka, og det var mye som BURDE ha vært med. Howleren til Aunt Petunia, for eksempel... Det burde også kommet frem at Professor Snape faktisk varslet Ordenen da Harry fortalte at de hadde fanget Sirius i the Ministry of Magic. Det irriterte vettet av meg at de ikke tar med sånne viktige ting!

Men scenen der Fred & George forlater Hogwarts var KONGE!!! Helt rå! Og scenen mellom Dumbledore og Voldemort var bra.

Da jeg så den andre gangen var jeg jo forberedt på hva som var med, og konsentrerte meg litt mer om skuespillerprestasjonene... Jeg skjønner fortsatt ikke hva Emma Watson (Hermione) gjør med øyenbrynene hver gang hun skal snakke, men... Imelda Staunton (Prof. Umbridge) var rett og slett psykotisk nifs, glimrende spilt. Alan Rickman (Prof. Snape) burde hatt en MYE større rolle i filmen, men den beste av alle denne gangen er Evanna Lynch (Luna Lovegood). Hun var rett og slett perfekt i forhold til rollen, de kunne jo ikke funnet noen bedre!

Når det gjelder boka... Jeg sitter igjen med følelsen av å ha lest fanfiction, og når det gjelder enkelte av dødsfallene: JK bør gå å SKAMME SEG!!!! Nemlig.

Ja, jeg er HP-avhengig, jobber på The Daily Prophet, jo! :-D (www.thedailyprophet.org)

Skrevet

Er enig med deg er generelt skuffet, men ville liksom ikke drepe gleden som det heter. men den var jo verdt å se!

Skrevet

men d e jo bare å vent på dæm 2 neste filman som kjæm ut snart:)

hehe,halvblods prinsen hete den som kjæm ut snart!

men den etter der igjen huske itj æ navnet på:)

så her e d bare å glæd sæ damer:)

Skrevet

Hvis standarden er like "bra" så vet jeg ikke om det er noe å glede seg til.. hun må forlenge filmene sine!Har ikke noe problemer med å sitte på kino i over tre timer, hvis filmen virkelig er god!Og bøkene blir jo bare mer og mer omfattende og lange. Kan liksom ikke lage en 1.5 timers film av det !!

Skrevet

"Hun" må forlenge filmene sine?

Dessverre har ikke J.K.Rowling noe med filmene å gjøre. Tenk så lange de da hadde blitt... ;-)

Jeg synes "Order of the Phoenix"-filmen var ok, den.

I helga leste sambo og jeg "Harry Potter and the Deathly Hallows". Fikk bare lest litt på lørdag, men hele søndag ettermiddag vekslet vi knapt et ord - bare leste!! Den er vanvittig spennende!!!

Skrevet

Jeg tror jeg er nødt til å gå og kjøpe boka straks jeg. er totalt avhengig av potter, og har lest hele serien 4 ganger nå... tvunget sambo til å bli hekta også. Men filmene virker liksom... som om de bare er laget for å dra inn penger, og de ikke bryr seg om kvaliteten. dessuten var det lite flyt i filmen . scenene virket liksom hakkete og usammenhengende.... og ja, hun som spilte Lulla var jo helt genial da! og professor Uffert-dama!

Skrevet

oj, beklager tråkket deg vist på foten der :P han mente jeg.. tenkte på at filmen i seg selv hadde vært kanskje bedre. hvem vet..

Skrevet

Jeg var å så på natt-forestillingen i Moss lørdags kveld....

Når jeg kom hjem, så gikk vannet.... :P

Skrevet

vilbligravidno: Hva mener du med at 'Halvblodsprinsen' kommer snart? Den har ikke premiere før i november 2008 jo!!! :-)

• 4 måneder senere...
Skrevet

Jeg så filmen på premieren og nå har jeg den på DVD, også leste jeg den siste boka den dagen den kom ut!! Den er morsom, spennende og trist. Dere burde alle lese den!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...