Gå til innhold

De ringte meg fra Lindorf idag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

og nevnet en regning som går ut 25 juli, om jeg skal betale den. Den er grei .

Men noe som stusset meg var at damen sa at vi har en utestående regning fra 2005 som er på 350 kr fra boklubben?

Ja sa jeg, hvoefor har ikke den blitt sendt før? Vi har prøvd å nå deg på tlf og ny adresse kanskje?

stemmer ikke. jeg har registrert meg og har tlf nummer. i 4 år.

Hvorfr sender ikke lindorf slike saker før da? blir så irritert jeg da..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eller den har kommet vekk i posten? men rart dere ikke har fåttflere purringer på den visst..

Skrevet

Ny adr blir dum bortforklaring fra Lindorf for inkasso selskaper sjekkar til ein hver tid opp mot folkeregisteret!!

Hadde klaga på den saken hadde eg vert deg......det går faktisk av og til......

Skrevet

Rart...Men er det vanlig at man ringer å spør om man har tenkt til å betale en regning da? Tenker på den som går ut 25juli?

Skrevet

Dette kan være en gammel sak som har blitt liggende. F.eks kan dere ha betalt, men litt for sent og så står det litt av salæret igjen. Det koster penger å sende brev, så slike mindre saker blir ofte stående stille etter at det har blitt sendt ut noen purringer, og så prøver de å få inn pengene nå som dere har en ny sak på gang. Så lenge kravet ikke er foreldet (foreldelsesfristen løper fra det sist skjedde noe i saken, f.eks. innbetaling) er dette fullt lovlig, men tror ikke dere risikerer så mye ved å droppe å betale. Hadde hvertfall sjekket hva kravet gjelder; renter, salær, hovedstol? Det er ikke heller uvanlig at de ringer ut for å "oppmuntre" til betaling, mange der ute med konvoluttskekk som kanskje ikke en gang har åpnet brevet.

Skrevet

Jeg fikk samme beskjed..også fra bokklubben...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...