Gå til innhold

Hvorfor må alt nedom gulvet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har merket noe besynderlig den siste tiden. Det virker som jeg lettere mister det jeg har i hendene med det åpenbare resultat at jeg må bøye meg ned å plukke det opp igjen. Er i dag 35 fullgåtte uker, og armene blir jo som kjent bare kortere og kortere i ukene fremover.

Dagen starter som regel slik:

Opp kl 05.30 for å spise en brødskive med leverpostei og sylteagurk, slik at jeg kan sove litt til. Kniven "spretter" ut av hendene og farer 3 meter bortover gulvet og brødskiven havner med "feil" side ned.

Gir meg i kast med brødskive nr to etter å ha ryddet opp.

Tar gjerne en forsikkerhetsskyldtur innom do for å tisse før jeg legger meg litt igjen, og toalettpapiret bare sklir ut av hendene mine og seiler avgårde langt ut på gulvet?!? (Garanterer at dette aldri har vært vanlig før).

Står opp noen timer seinere og skal gi meg i kast med morgenstellet. Dette er et helt kapittel for seg men nøyer meg med et utdrag da ting som må nedom gulvet her er uendelig. Praktisk talt alt jeg tar i inni dusjkabinettet, ikke en dag uten å bomme på søppelbøtta med

Q - tipsen, maskaraen må alltid havne lengst inn under baderromsinnredningen så man må ned i knestående, begge sokkene man fikler på seg - og det gjerne to ganger. Tannbørsten holder jeg så hardt i at knokene hvitner altså....

Utover dagen skal det med jevne intervaller knebøyes, stønnes, strekkes og plukkes opp alt i fra fjernkontroller, mobiler og strikkepinner til posten, nøkler og vasken man står og henger opp.

Er det bare meg eller skal mer nedom gulvet nå enn før?

Har en liten teori om at husgnomene

(du vet de som samme som bl.a. knyter håret ditt sammen i store floker om natten, sørger for at sokkene dine ender opp som umake par etter en stund og som gjemmer unna dingser du trenger nå og da)

har en finger med i spillet her, men har ikke helt skjønt hvordan ennå:o)

Noen som har svaret og har lyst til å dele? Tips tas imot med kniksende knær. (Vil si at jeg har vurdert å lansere en pakke for gravide inneholdende et dritlangt skohorn og en slik plastikkdings med klype i enden til å plukke opp søppel med...snakker vi lettjente penger her eller...hehe).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ikke helt ukjent ut, men jeg er ikke riktig så plaget som du. Tror at det er slepphendtsyken som har tatt meg og ikke graviditet. Er jo bare 22+1 på vei, så det går ennå å bøye seg rett ned å plukke opp ting, men det gir seg nok etterhvert tenker jeg. Jeg kjøper garantert pakken din når du lanserer den, den høres genial ut.

Skrevet

Jeg veit ikke helt om jeg mister ting mer nå enn før eller om jeg bare føler det så innmari på kroppen nå fordi det er et ork og ett stønn for å få det opp. Jeg sliter spesielt med klesvasken, sokker og slikt, men også når leker skal plukkes opp blir det tøy og bøy ett par ganger og noen ufine ord for den er på plass der den skal. Har gitt vaskemaskina mange spark med beina, noe som har gått mer utover meg enn den når tøyet bare ramler på gulvet isteden for oppi vaskekurva.

Kanskje de husgnomene du snakker om ikke liker å ha gravide med svære mager hengende rundt og syns det er ekstra morsomt å lage trøbbel for oss :)

Jeg så i siste "Gravid" en sånn stang med klype og har satt mannen min på saken for å få tak i en sånn til meg!!

Lykke til med gnomene dine :-)

Skrevet

KJenner godt til problemet og har skrevet flere utkastelsesbrev til husgnomene. de har imidlertid ikke flyttet ut, og jeg vurderer nå å sette advokat på saken.

til og med det dritlange skohornet jeg kjøpte på ikea for 15 kroner (anbefALES!!) havner på gulvet, og da er jo halve vitsen borte. prøv å skremme dem litt, har hørt de ikke liker lukta av makrell i tomat så nå har jeg satt ut bokser under sofaen, på nattbordet og bak do... hahah =)

,

Skrevet

Jeg er helt åpen for at vi alle blir smittet at "sleppehendtsyken" i samme momentet vi blir gravide altså.

Jaggu skal jeg sette sambo på oppdrag finne søppelopplukkerdings med det samme, ikke noe å drøye lenger det:o)

Skrevet

Takker for tips "Sauen". Det skal prøves garantert. Litt risikosport da kattene kanskje vil tro de er døde og kommet til de evige musejaktmarker hvis jeg setter ut for mye makrell i tomat....hehe...

Skrevet

Hehe da blir det sinnsforvirrede katter, og kattepsykolog er dyrt. kanskje du kan trene opp kattene til å like gnomkjøtt? jeg har et par kilo i fryseren jeg kan sende deg...

Skrevet

Godt man skal på ikea i ferien da. Langt skohorn står nå på innkjøpslisten. Kan jo kanskje ringe kommunen og høre om de har noen sånne søppelopplukkerdingser da de tydeligvis ikke vet hva de skal bruke de til;-)

Skrevet

...da tror de det er jul og påske i tillegg. Send det du har...

Skrevet

Sender det i morgen jeg =) og skohornene til ikea er geniale. de er hvite og røde forresten.

Skrevet

Snakk om å treffe spikern på hodet! Jeg mister absolutt ALT jeg tar i. Når du legger til en teflonhjerne som ingenting fester seg i, sier det seg selv at hverdagen er en utfordring. Post its og kalender med alarm på mobilen redder arbeidshverdagen. Og dette er faktisk ganske traumatisk for ei som er vant til å være superstrukturert og ha stålkontroll! Det som ligger på gulvet har jeg funnet ei løsning på! Kniper tak i det med stortåa og "nabotåa", og løfter det opp til handa. Er ganske myk:) Flere erfaringer, noen?

Skrevet

Ring kommunen og få nr til hjelpemiddellageret, de låner ut klypetenger. De er geniale. Det tar litt tid før man venner seg til å ha den i nærheten og huske og ta den med seg fra rom til rom,men når man husker det så er den til stor hjelp:) Jeg orker ikke alltid bøye meg og hente ting jeg mister, så mannen min blir jo ganske lei(Får kynnere av å bøye meg mye, og jeg mistrer jo alt!!!), så den klypa er sååååå god å ha:)

Skrevet

M-Tos "knipetåtriks" er prøvd, men tenk deg det med en brødskive med leverpostei på!?! Knegge...

Teflonhjernen er jo i tillegg en annen ting å undres over. Stålkontrollen er byttet ut med et mer skumplastliknende materiale. All honnør til de som jobber til permisjonen begynner. Tipper de hadde fått seg en god latter på jobben min hvis jeg skulle ha fortsatt nå.

Skrevet

SIden dette er prøverørsbarn så er kortidshukommelsen fjernet medisinsk. En kjent bivirkning av alle medisinene. Derfor har jeg ikke bare teflonhjerne, det er fullstendig nonstick her oppe. Jeg glemmer alt mulig. Kjørte til byen en dag og måtte snu da jeg hadde parkert bare fordi lommeboka lå hjemme på kommoden i gangen. Hadde en blanding av hysterisk latter og gråt av fortvilelse hele veien hjen og tilbake igjen. Dette var det ingen som fortalte meg da de sa det var så fint å være gravid.........;)

Skrevet

He he . Dette er vel et velkjent gravid-problem. Ungene mine og mannen min er nå blitt vandt med at jeg roper på hjelp for å plukke opp ting. Jeg nekter å kravle under badromsinnredningen, selv om det er JEG som mistet. Dessuten er nok murphy's law inne i bildet her også. Det som kan gå galt, går galt! Mannen min påsto i dag morges at hjernen krymper jo lenger jeg kommer ut i graviditeten. Svigerfaren min var forferdet over at jeg skulle kjøre bil, høygravid og alt mulig i forrige svangerskap. Mens jeg mumler ett eller annet om mansjåvinist....så KAN det jo hende at det er noe i det...

Banken min ringte i dag og lurte på den forsikringa jeg skulle få datteren min til signere og sende tilbake. Vel, den lå i veska, ferdig signert, i konvolutt. - men å sende den, var en litt for vanskelig oppgave... Jeg har det jo travelt med å sitte å surfe hele dagen!

Skrevet

Hahahahahahaha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ler så tårene spruter her!!

Kjenner meg så igjen!!

Har aldri hørt om husgnomene før, men jeg skjønner nå at vi har mange av dem her i huset. Kanskje de har hybelkaniner som kjæledyr også!!??

De kan virke jævlig nok til det!!

Skrevet

Hurra, det er flere av oss!! :D Forskjellen er kanskje det at jeg har begynt å la det ligge, slik at min kjære kan plukke det opp når han kommer hjem.....P.S. Har ultralangt skohorn, men hvor får man kjøpt sånn klypesak???Vil ha!

Skrevet

Tror ikke husgnomene bare har hybelkaninene som kjæledyr, men de avler dem også fram. Vi har akkurat flyttet inn i nytt hus, og håpet at de ennå ikke hadde flyttet inn, men de er her for fullt og tar nok over igjen snart, Jobber hardt for å ikke miste styringa;-)

Godt at det er flere av oss som har det slik, og jeg som hadde dårlig samvittighet( nnnnnnnnneeeeeeeeeeeiiiiiiiiiiii)

Skrevet

Jeg har gitt opp. Har sett masse på dyrekaneler i det siste, og har lært meg trikset. Jeg klarte ikke bøye meg etter alt jeg mistet lengre, men nå har jeg øvd på "sjiraff-bøyen". Den er GENIAL!

Kan dere den ikke, vil jeg anbefale å finne et program med masse sjirafer på og lær dere trikset på hvordan å bøye dere...

Skrevet

..hehe!

Girafftrikset må vel være noe sånt som;

spread your legs and bend over..?!

(Ill,; http://www.saisd.net/school/132/images/giraff%20drinking.jpg)

Trodde det var akkurat det trikset som har bragt oss

i denne forferdelige tilstanden, jeg?! :P

Husgnomen lever i beste velgående her også..

Det meste forhatte trikset gnomen farer med her i går'n er

'posen med hår'-trikset!

Hver natt har gnomen tatt fram en stor pose med kattehår

-og noen lengre hår- og kastet hårene vilkårlig over hele huset! :o

Hvor ellers kommer alle disse hårene fra?! Dag etter dag..

*klør meg forundret i hodet..*

Heldigvis er jeg ganske søthungrig om dagen, så fingrene preges

ofte av 'nettopp-spist-melon', 'nettopp-spist-smågodt' eller liknende..

Har dermed utmanøvrert den ellers økende tendensen med

å miste ting ved å ha sukkerklissete fingre i tide og utide! :P

Got ya, husgnomen!

Skrevet

Jeg er mektig imponert over kreativiteten deres, damer:o)

Fra nå av satser jeg på dobbelttrikset sjiraff med seige hender!!!!!

Det må jo være løsningen?!? I værste fall kan man jo klinke til med seige tær også hvis det mot formodning skulle bli alt for langt ned!

Jeg er også veldig glad for at det blir bekreftet at husgnomene har en finger med i spillet her. Da er det ikke jeg som har gått på en smell, men faktisk noen som bevisst går inn for å "ta rotta" på oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...