Gjest Skrevet 24. juli 2007 #1 Skrevet 24. juli 2007 Var så heldig at lille gutten min begynte å sprelle til meg for 2 uker siden. I helgen opplevde jeg magesmerter, hele lørdagen. Kjentes ikke ut som luft smerter eller noe. I løpet av den dagen kjente jeg svært lite liv, og var livredd på kvelden da jeg er vant til å spesielt kjenne de da. Drakk et glass biola og håpet på at det skulle bli litt liv, men det var et lite rykk og napp og så ga det seg. I dag er det fire dager siden jeg har kjent ordentlig liv, og er så bekymret. Føler at jeg ikke har ømme bryster lenger, og er så redd for at noe er alvorlig galt. Samboeren min sier at det sikkert ikke er noe galt, men jeg klarer likevel ikke å slå tanken bort om at noe galt er skjedd. Jobbet sinnsykt mye i helgen(sammenlagt 24 timer), og trudde at det kunne spille inn.. men det er liksom det samme i dag!sukk.. Noen som har opplevd noe lignende?
Rypefest-2imagen sprekkferdig Skrevet 24. juli 2007 #2 Skrevet 24. juli 2007 Ikke opplevd lignende, men synes du bør gå til legen eller jordmor i morgen, Greit å få sjekket bekymringene dine. Her er det bevegelse bare om kveldene, rett etter at jeg har lagt meg. Noen babyer er aktive hele tiden, andre ikke.
Bea har snart 4 barn? Skrevet 24. juli 2007 #3 Skrevet 24. juli 2007 ja eg har opplevde det samme...............no vet eg ikkje kor langt du er på vei men det kan være opp og ned med aktiviten du kjenner, kanskje babyen no bruker morkakka som fottball? da kjenner du ikkje de sparkene..............vondt i magen har eg og hatt og blitt engstelig for dt. Men når du har gått så lenge å vert redd så RING TIL LEGEVAKT ELLER JORDMORVAKT Å FÅ DEG EIN SKJEKK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det går ganske sikkert BRA!
Gjest Skrevet 24. juli 2007 #4 Skrevet 24. juli 2007 Heihei! kjenner så inderlig godt til følelsen... hadde det akkurat som deg, og gikk rundt og var livredd... men her er det fødsel om en måned eller to og alt bra! det er veldig vanlig å gå en uke eller to uten å kjenne liv i begynnelsen. etter uke 28 skal man kjenne liv hver dag. dersom du er veldig urolig kan du jo ta deg en tur til lege eller jordmor i morgen og si du er veldig bekymret, og spørre om de kan høre etter hjertelyden... det tar dem to minutter og de vil sikkert hjelpe til hvis du forklarer situasjonen. Angst hos mor taes alvorlig, fordi det kan føre til høyt blodtrykk osv og det er ikke bra for babyen heller. Prøv gjerne noen av disse tipsene, men ikke bli redd hvis det ikke virker: -Drikk iskaldt vann eller saft -Spis is eller isbiter -legg deg på rygg i en halvtimes tid og pust rolig - babyene våkner ofte når mor slapper av -Spis noe som inneholder sukker. Lykke til!
Impulsiw Skrevet 24. juli 2007 #7 Skrevet 24. juli 2007 Jeg hadde det som deg rundt perioden du er i nå. Mistet ømheten i brystene, lite liv osv. Men så brøt det løs inni der og han sparker som en fotballspiller...herjer skikkelig. Tror det er normalt at brystene blir ømme på en annen måte litt ute i svangerskapet. Men for din egen trygghet er det jo greit m en liten tur til legen å få høre på foster lyden...lykke til
Gjest Skrevet 24. juli 2007 #8 Skrevet 24. juli 2007 Har snakket med to JM, og begge har sagt at det er litt tidlig til å få "rutiner" på sparkene. men de kunne ikke gi meg noen bedre råd enn å ta kontakt med lege i morgen. huff... er så redd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå