Gjest thricane Skrevet 24. juli 2007 #1 Skrevet 24. juli 2007 har en gutt som fylte 3 i mai. i sommer har han lært seg å tisse på potta, hjelper virkelig, men det er så kort tid i mellom. hvor lenge går det til de er klare for å slutte om natten? må man regne med mange uhell? takker for svar
3b@rnsmor-30* Skrevet 24. juli 2007 #2 Skrevet 24. juli 2007 min gutt slutta med bleie på dagen og natta samtidig han.. bare 2 dager mellom.. han nekta bare plent å ha på blei på natta... og det gikk fint. han hadde jo hatt tørr bleie på morgenen i flere uker alt han da..
Trulte76 Skrevet 24. juli 2007 #3 Skrevet 24. juli 2007 ho eldste ho sluttet like etter med bleie om natta..men der var litt uhell da.. Jeg la en søppelpose under laknet jeg for å beskytte madrassen Funka bra det..var ikke ofte uhell, men av og til Ho minste (sluttet tidligere med bleie også) Ho sluttet med bleie bare to-3 dager etterpå for ho ville det selv..ho har ikke hatt noen uhell..
Fire småtroll Skrevet 24. juli 2007 #4 Skrevet 24. juli 2007 Begge mine sluttet samtidig på dag og natt. Har hatt kanskje fire uhell tilsammen å begge!
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 24. juli 2007 #5 Skrevet 24. juli 2007 eldstemann sluttet et par uker etter han sluttet på dagtid, men da hadde bleia vært tørr ofte når vi sto opp om morgenen. Vi ble da bare enige om en kveld at nå slutter vi med bleie på natten siden han er stor gutt. Han hadde ikke mange uhell om natten etter det.
EvaL Skrevet 24. juli 2007 #6 Skrevet 24. juli 2007 Umulig å svare på egentlig, for dette varierer veldig fra barn til barn. Noen slutter med nattbleie samtidig som dagbleien forsvinner, noen bruker bleie litt lenger om natten, mens andre igjen må ha nattbleie på seg i mange år etter at de sluttet med bleiene på dagtid. Dere får bare prøve dere frem og se hvordan det går, men gjør en avtale med sønn din om at dere bare prøver. Da har du en rettrett mulighet til å ta på han nattbleie igjen om han ikke er moden nok til å sove uten riktig enda. Det er dumt å love at han har sluttet med bleiene om han ikke kan holde seg tørr, da vil du kanskje ikke få han til å akseptere å sove med bleie i fremtiden. Vask av sengetøy hver dag kan bli veldig slitsomt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå