Anonym bruker Skrevet 24. juli 2007 #1 Skrevet 24. juli 2007 Jeg synest ofte det som blir diskutert er fars forkjærlighet for hans nyebarn og hans nyefamilie, om han så favoriserer sine "nye" barn så er det selvsagt riktig ille. Jeg synest også det ofte blir beskrevet og diskutert om fars forkjærlighet for de barna han hadde fra før, hans opprinnelige barn, og hvordan han favoriserer dem. Jeg må ærlig talt si at jeg synest begge deler er like ille. Begge deler er like feil, og begge deler er like uakseptablet. Jeg er både mor og stemor og kan sette meg inn i begge situasjonene. Barna skal behandles likt, så langt det lar seg gjøre. Sier ikke det er lett, ulike behov, ulike situasjoner, ulike foreldre og ulike forutsetninger. Men alle barna skal ende opp å føle seg både elsket og ivaretatt, og det bør jo begge voksne i en familie få kunne gjøre også.
~~DoraDora~~ Skrevet 24. juli 2007 #2 Skrevet 24. juli 2007 Det er jo forståelig at foreldre blir mer knyttet til de barna de selv har den daglige omsorgen for. I min manns tilfelle så har han ikke bodd sammen med barnet han har fra før, etter at babystadiet var over.( og det er mange år siden nå...) Han har kun hatt samvær med det barnet innimellom. Mens barna han bor sammen med nå, har han fulgt siden de var nyfødte...hver eneste dag, hver eneste natt, hver eneste helg, hver eneste jul etc... Han har vært hos de hver gang de har vært syke, leie seg, slått seg etc. Han er hele tiden med på det som skjer rundt de, vært med og tatt alle avgjørelser ang de osv. Han ser alle sider ved de barna, mens når særkullsbarnet er her på samvær, så ser han så og si bare den rolige/ høflige siden av henne. ( Hun er jo mye roligere her enn hjemme...her prøver hun å vise sin beste side, mens hjemme er hun seg selv fullt ut). Uansett hvordan er vrir og vrenger på det, så blir det oftest slik. Men det betyr jo ikke at han ikke bryr seg i det hele tatt...
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2007 #3 Skrevet 24. juli 2007 En vennine av meg har den daglige omsorgen for det ene barnet, mens exen hennes har den daglige omsorgen for det andre barnet( de har med andre ord fordelt barna) Og hun sier at hun er jo glad ibegge barna, men hun inrømer at hun har tettere bånd til han som bor fast hos henne. ( Den andre sønnen, har hun vanlig samvær med).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå