Gå til innhold

Hele denne diskusjonen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

tar jo helt av. Og det forundrer meg faktisk at mesteparten av mødrene her inne nå har begynt å nærmest hetse mamman til en liten og en stor. Har dere dårlig samvittighet eller? Jeg har ikke giddet å følge nøye med i denne diskusjonen, kun lest noen innlegg her og der. Men utifra det jeg har fått med meg må jeg si følgende:

Flere faglærte personer uavhengig av hverandre, 2 helsesøtre, en lege og en familieterapeut har alle sagt til meg i forskjellige anledninger at det slett ikke bra å overlate små babyer til andre enn mamman og pappan sin over lenger tid, dvs at de ikke har godt av å sove borte og de har ikke godt av å være mange timer vekke når de er helt små. Men dette kan trappes gradvis opp etterhvert som babyen kommer over 5-6 mnd. Har man ikke noe valg så har man ikke det, men bare for å få litt tid som kjærster er nok ikke den beste grunnen for å overlate ungen din til noen andre over tid.

Grunnen til at det ikke er forsket mye på dette er nettop fordi barna tar SKADE av det og ingen vil jo med vettet i behold skade barn med vilje. Barna kan bli asosiale og få psykiske problemer når de blir store og det er ikke EN forsker som har sittet å funnet på dette, ærlig talt.

Skjønner at det er mange som synes dette er latterlig og javel de om det. Jeg vet ihvertfall med meg selv at jeg ikke ville latt noen av unga mine sove borte før de var over året.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og du er? Mamman til en stor eller liten eller??? Måtte spørre!!!

Har ikke du heller fått med deg at ekspertene er av forskjellige oppfatninger og at det er nettopp det vi diskuterer? At mens enkelte av oss har innsett at forskningen er tvetydig og derfor velger vi det vi mener er rett for våre barn, velger andre å spå "død og fordervelse" over alle andres barn fordi en eller annen ekspert har kommet med nettopp det svaret du søkte etter.... Alle kan finne eksperter som støtter sitt syn når det gjelder disse sakene!

Skrevet

Helt enig i det du skriver her.Tror heller ikke at noen vil skade barnet sitt med viten og viljen,men ønsker ikke å tro på slik,fordi de da blir mer bundne.

Skrevet

Kan vi ikke bare la denne diskuskjonen ligge død??? Vi er uenige..noen stoler mer på psykologen, andre stoler mest på morsinnstinket sitt...men i bunn er vi enige: vi vil våre babyer best - og det blir folk av de fleste!

Skrevet

Men hvorfor tror du ikke på alle de som finner skrikekuren farlig? Eller ugunstig er vel et bedre ord.

Sorry! Må blande meg :)

Skrevet

er det meg du spør?

Skrevet

Synst nå det er unødvendig jeg å ta alt dette opp igjen, denne diskusjonen har vi jo hatt før!!!!

(har ikke lest alle innlegg, bare fått kort med meg hva som blir diskutert.)

Skrevet

Jeg er HI og ja jeg forstår at noen heller vil følge morsinstinktet sitt og at alle faglærte heller ikke er enig, men når det er så mange som faktisk støtter opp om dette skjønner jeg ikke at noen føler de har en sjanse å ta med barna sine. Det er ikke dermed sagt at jeg ikke tror det blir folk av dem allikevel. Og for å få det på det rene er jeg ikke for skrikekur.

Skrevet

*ler* denne diskusjonen er tatt opp så mange ganger,men med en gang noen støtter det jeg sier og kanskje folk må begynne å forstå at det kanskje er noe i det som blir sagt,nei da skal en ikke diskutere det*ler*

Skrevet

Hmmm, forstod jeg deg rett nå? Du tror jeg ikke vil diskutere dette fordi jeg er enig med deg???

Skrevet

Nei,fordi HI er enig med meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...