Gjest Skrevet 24. juli 2007 #1 Skrevet 24. juli 2007 FORBANNA DRITT! Skal faan meg aldri være snill lengre... For å prøve å gjøre en historie kort.. Høsten 2006 var jeg og en "kompis" nede i byen å handla. Så kom vi over en netcom-stand i gågata som solgte mobil.. Tilbud selfølgelig. JEg slo til fordi jeg skulle ha meg ny tlf uansett. Han kompisen min ville også ha, men var ikke 18 enda så fikk ikke oppretta abonemang. Så jeg sa jeg kunne stille som juridisk eier til han ble 18. Noe som var 3 mnd etterpå. Så da skulle vi skifte juridisk eier osv. Greit tenkte jo jeg. Var jo bare snakk om noen mnd... Etterhvert glemte jeg at jeg var juridisk eier på det ab. Det var jo han som fikk regningene og sånn. Helt til i januar i år. Da tikka det en regning inn.. på over 2000 kr. Han hadde ikke betalt noen av regningene sine.. Samt fylt opp gjennom faktura.. Var et young-talk ab foresten. Jeg ringte han og var fly forbanna.. Han sa han hadde fiksa opp med netcom og at pengene var på vei inn på konto. Så da tenkte jeg ikke mer på det. I april fikk jeg ny regning. 3700 kr fra Netcom. Ringte netcom og forklarte situasjonen.. Men de kunne ikke gjøre noenting så lenge jeg sto som juridisk eier! Jeg ringte han og eksploderte totalt! Han hadde jo sitti å lyvet til meg.. Og satt meg inn i en KINKIG situasjon! Han unnskyldte seg og kom med 1000 forklaringer. Det driter jeg i, sa jeg. Og ba han betale den forbanna regninga. Da sa han at han hadde ordna ett nedbetalingssystem med netcom nå... Så han hadde fått delt det opp. Får vel stole på det da tenkte jeg. Lette en hel kveld etter tlf-nr til foreldra hans men fant ingen. For de hadde garantert satt han på plass. (Han er livredd faren sin) Men joda... I går dukka det opp en regning igjen. 4700 kr nå.. Ikke får jeg tak i den JÆVLA idioten heller... Han har flytta og, så aner ikke hvor han bor. Prøvd alle nr jeg har funnet på han men slått av eller ikke i bruk alle sammen... Prøvd å snakka med folk som vet av han, men de fleste har mista kontakten siden han flytta... Så nå har jeg en inkasso-varsel som snart går til forliksråd jeg... Får sikkert ikke tatt opp lån de neste 5 åra pga det AVSKUMMET jeg trodde var en kompis..Ikke har jeg råd til å betale den regninga heller. Må vel låne penger av noen til å betale den regninga sikkert, for han kommer tydeligvis ikke til å gjøre det...
suseduse Skrevet 24. juli 2007 #3 Skrevet 24. juli 2007 for det første, ring og prøv å få en betalingsordning du.( veit du ikke vil betale, men summen blir bare høyere og høyere for jo lenger du venter). for det andre står ikke sånt lenge på deg, mener å ha hørt at så fort det er betalt forsvinner anmerkningen.. for det tredje vil jeg bare si at jeg syns synd på deg, litt av en kompis..
kroi Skrevet 24. juli 2007 #4 Skrevet 24. juli 2007 Du vet vel hva han heter og hvor han har bodd - jeg ville anmeldt det til politiet - med alle de opplysninger du har. Så blir det opp til dem å finne ham og ta en prat. Håper det ordner seg for deg - det lønner seg ikke alltid å være grei dessverre.
hårsår Skrevet 24. juli 2007 #5 Skrevet 24. juli 2007 Dette er gammelt nytt.. Håper du har lært leksen din, da! Når det kommer til penger, lærer man folk virkelig å kjenne. Til og med i de beste familier skaper penger splid, og ikke minst når det bare er kompiser. Kjent regel er å aldri stå økonomisk ansvarlig for noe man ikke har råd til. Som feks. kausjonist for lån o.l. Synd du måtte lære den harde veien.
Dotten Skrevet 24. juli 2007 #6 Skrevet 24. juli 2007 Du har fått pm. Nå stikker jeg hjem. Masse lykke til
melkekua™ Skrevet 24. juli 2007 #7 Skrevet 24. juli 2007 Siden det er du som står som eier så burde vel du kunne avslutte abonnementet eller? Slik at regningen ikke blir noe høyere.... Dette har jeg dessverre null peil på. Prøv å få tak i han, på alle mulige måter.....ønsker deg lykke til i jakten!
Grigri m/3 gutter Skrevet 24. juli 2007 #8 Skrevet 24. juli 2007 ja, som juridisk eier kan du avslutte/gjøre om abm til andre typer abm osv osv, hva du vil.
Gjest Skrevet 24. juli 2007 #9 Skrevet 24. juli 2007 Hvorfor har du ikke stengt eller avsluttet abonnementet?
Trulte76 Skrevet 24. juli 2007 #10 Skrevet 24. juli 2007 jeg kan tenke meg at abonnementet allerede var stengt fra netcom sin side pga ubetalte regninger.. Det at beløpet økte var jo fordi det ble jo mere og mere salær til lengre og flere purringer ho fikk.. Så hadde nok ikke hjulpet å stenge det uansett.. Ja man er som regel etterpåklok på sånne ting..ho skulle igrunn forlangt en bekreftelse på at den første regninga var betalt..så ho visste den var ute av verden. Spørs om ho kommer noen vei visst han nekter å betale og ho står juridisk ansvarlig for dette tlfnr advokat koster ogsåpenger..ingen lett situasjon dette nei
Turid Laila Skrevet 24. juli 2007 #11 Skrevet 24. juli 2007 Samme problem har jeg! Regningen gikk til inkasso, min "venninne" sa hun hadde betalt regningen, ringte netcom og den var ikke betalt. Den gikk til inkasso og jeg betalte den. 3500 SURE kroner, som jeg ikke har sett snurten av fra min "venninne". Dette var ei jeg trodde var min beste venninne. Denne regningen som hun ikke har betalt har ødelagt alt. Fatter ikke at folk kan gjøre sånn. Om denne inkassoen gjør at vi ikke får lån på hus neste år blir det månelyst her altså.
Trulte76 Skrevet 24. juli 2007 #12 Skrevet 24. juli 2007 visst den bare gikk til inkasso så får du ikke anmerkinig av det.. Du får anmerkning når det går til forliksrådet og du ikke gjør opp for deg innen en viss frist..
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 24. juli 2007 #13 Skrevet 24. juli 2007 Eg trur faktisk ikkje at den annmerkningen står der lengere enn til du har betalt kravet fra inkassoselskapet. Det beste er å ta kontakt med dei og få til ein nedbetalings plan hvis du ikkje kan betale alt nå. Det er dei som regel veldig flinke til å få til for deg. Sjav om det har gått til forliksrådet så er det ikkje annmerkning når du har betalt kravet, max 3mnd. Og for all del ver sikker på at netcom har stengt abo at det ikkje blir opna att når kravet har blitt betalt. Det er ikkje noko særlig å stille seg til ansvar for andre el kausjonere for den saks skyld!! Det ordnar seg til slutt skal du sjå!! Lykke til!!
fleXibel Skrevet 24. juli 2007 #14 Skrevet 24. juli 2007 Jeg har gjort samme feilen.. men var ikke med en kompis, men med en jeg da var sammen med.... jeg har på 12000kr jeg (jippi)not
Winterlady Skrevet 24. juli 2007 #15 Skrevet 24. juli 2007 Hvorfor i huleste har du ikke sperret abonnementet for lenge siden??
Gjest Skrevet 24. juli 2007 #16 Skrevet 24. juli 2007 Selfølgelig har jeg sperra ab for lenge siden... Sperra det i januar da jeg fikk den første regninga..Men idioten har kjøpt seg ut av bindingen da.Så der var det 1000 kr og.. Derfor regninga har blitt så høy....:/
Gjest irismor Skrevet 24. juli 2007 #17 Skrevet 24. juli 2007 Ettersom du er juridisk eier av abonemanget så kan du vel sperre det. Og vet du hvor hans foreldre bor så møt opp på døra og forklar situasjonen.
fleXibel Skrevet 24. juli 2007 #18 Skrevet 24. juli 2007 Jeg vet godt at slikt er kinkig.. Jeg for min del trodde han jeg var sammen med (og bodde sammen med) betalte regningen sin... Men jeg oppdaget ikke før det var slutt at han ikke hadde betalt.. og det var en tid etter bruddet og, for han hadde holdt tilbake en del post som kom til gml adr før jeg fikk endret adr. Heldigvis visste jeg at han hadde klart å miste sim kortet (før bruddet),, men ble mye alikevel pga renter og andre salær greier
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå