Gå til innhold

Gi malt i mme flere ganger per dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt har har tykkere/hardere avføring de siste tre gangene han har hatt avføring. Han er 2 1/2 mnd nå, så får bare mm(det lille jeg har..)+mme etterpå. Den siste uken har det visst blitt mindre mm, så da har han drukket mer mme. Vet ikke om det kan ha noe å si for hardere avføring? Han har pleid å ha avføring annen hver dag. Men sist gikk det 3 dager, og det virket som han ville ha ut mer ut fra lydene han lagde men han klarte ikke å få det ut. Og han hadde mindre avføring enn han pleier da. Så jeg ga malt i en flaske i går(en ts). Og så har jeg gitt i to flasker i dag. Er det greit jeg fortsetter med malt flere ganger i dag, eller bør jeg vente til i morgen? I dag er det to dager siden siste avføring, da det var tykt og samtidig lite. Så han burde jo få ut noe i dag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gir malt i hver eneste flaske med mme hver dag. så det er nok ikke noe problem. Fikk beskjed fra helsesøster og barnelege om at det var ok.

Skrevet

Samme her =)

Skrevet

man skal egentlig ikke gi i alle flaskene pga det er så mye sukker i malt, venninnen min gjorde akkurat det samme hun er nå nødt å ha i malt i melken til sin 10mnd gamle sønn ellers drikker han ikke melken sin , han har også fått hull og brunaktige tenner ....

Skrevet

jenta vår har blitt vandt til å ha malt i melken sin, men hun drikker like mye selvom hun en dag ikke får noe malt i noen av flaskene.. kommer nok litt ann på mengden du gir de. Så du vil nok ikke nødvendigvis ende opp med en unge som får hull og brune tenner, så lenge du gir begrenset med malt, og kanskje prøve ett par dager uten osv ;)

Skrevet

Vesla vår hadde store problemer med tarm og avføring, hun fikk det rett og slett ikke ut uten hjelp, så vi hadde i en teskje malt i hver flaske for å få det så løst som mulig. Trappet ned etter hvert som hun ble eldre, og da hun rundet 4 mnd kunne vi kutte ut malten totalt. Hun drikker fremdeles melken sin og koser seg, nå 5 mnd og uten problemer :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...