Mild, Marcus & Mille Skrevet 24. juli 2007 #1 Skrevet 24. juli 2007 En kamerat av sambo overnattet med bikkja si her i helga. Vi redde opp til han på en lys beige (hjørne)sofaen vår i stua. Bikkja hans fikk løpetid mens de var her. Men dagen etter fortalte han at bikkja hadde blødd på lakenet. Jeg sa at det gikk greit - herregud, det er jo bare et laken tenkte jeg Men! Så når han hadde dratt oppdaget jeg 3 røde flekker på den fine sofaen min Buhu. Den største er i en sånn hvetebolle størrelse (hehe, eneste jeg fant på å sammenligne med:P), en andre litt mindre og den siste litt mindre enn den igjen. Prøvde først å fjerne med kaldt vann, så varmt vann, så zalo, deretter cillit bang - men ingenting funker! Vi har jo planlagt lenge å gå til innkjøp av sort trekk i stedet, men har ikke råd med det første. Må vi leve med de blodflekkene midt på sofaen? Greia er jo at han kameraten er kjempe ålreit og jeg synes det er så vanskelig å kreve at han skal erstatte eller noe - han har veldig dårlig råd selv nå, jobber heeele sommern med null ferie for å klare seg. Det går nemlig ikke an å kjøpe bare trekk til den ene puta som det er blod på, må kjøpe hele settet på ca 2500,-.
yasmina Skrevet 24. juli 2007 #2 Skrevet 24. juli 2007 Jeg tror kanskje jeg hadde ringt ham og f. eks spurt han om han viste hvordan du kunne fa det av og nevnt at det var 3 store flekker i sofaen i haap om at han skulle tilby seg aa betale. Syns egentlig at han burde dekket det da man ( etter min mening) ikke slipper hunden sin oppi andres sofaer..... Kanksje evt dere da kan foreslaa aa dele det siden dere egentlig skulle ha nytt uansett ? huff, skjoenner dilemmaet ditt...
ejiec++ Skrevet 24. juli 2007 #3 Skrevet 24. juli 2007 dette mener nå jeg er hans ansvar. Greit nok at hunden får sove i sofaen hjemme hos han - det får bli hans problem, men han kunne vel ha holdt hunden unna deres sofa??? Hadde noen kommet på besøk til meg med hund hadde jeg nok sagt klart i fra hvis hunden hoppet opp i sofaen og eieren synes det var greit... Synes ikke hunder har noe i sofaer å gjøre i det hele tatt jeg da...
hit og dit Skrevet 24. juli 2007 #4 Skrevet 24. juli 2007 Dersom han er så grei som du seier så vil han nok tilby seg å kjøpe nytt dersom du ringer han og spør om råd til korleis ein fjerner det. Det vil uansett einkvar ansvarlig hundeeigar gjere. Eventuelt så kan du kanskje sende det på rens. Svigermor sendte ei dyne til rens etter at ein hannkatt hadde pissa på det, ho ikkje klarte å fjerne lukt og farge, og den kom tilbake god som ny.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå