Mild, Marcus & Mille Skrevet 24. juli 2007 #1 Skrevet 24. juli 2007 En kamerat av sambo overnattet med bikkja si her i helga. Vi redde opp til han på en lys beige (hjørne)sofaen vår i stua. Bikkja hans fikk løpetid mens de var her. Men dagen etter fortalte han at bikkja hadde blødd på lakenet. Jeg sa at det gikk greit - herregud, det er jo bare et laken tenkte jeg Men! Så når han hadde dratt oppdaget jeg 3 røde flekker på den fine sofaen min Buhu. Den største er i en sånn hvetebolle størrelse (hehe, eneste jeg fant på å sammenligne med:P), en andre litt mindre og den siste litt mindre enn den igjen. Prøvde først å fjerne med kaldt vann, så varmt vann, så zalo, deretter cillit bang - men ingenting funker! Vi har jo planlagt lenge å gå til innkjøp av sort trekk i stedet, men har ikke råd med det første. Må vi leve med de blodflekkene midt på sofaen? Greia er jo at han kameraten er kjempe ålreit og jeg synes det er så vanskelig å kreve at han skal erstatte eller noe - han har veldig dårlig råd selv nå, jobber heeele sommern med null ferie for å klare seg. Det går nemlig ikke an å kjøpe bare trekk til den ene puta som det er blod på, må kjøpe hele settet på ca 2500,-.
Jelly Belly Skrevet 24. juli 2007 #3 Skrevet 24. juli 2007 Hvis det går ann å bytte trekk så vil jeg tro det går ann å vaske det også? Putt hele trekket i vaskemaskinen og ta oppi litt vanish!! Fikk blod på sofaen vår og da gikk det fint vekk på kokvask.. Vi alt trekket til sofaen i vasken i tilfelle fargen skulle blekes! Sofaen ble god som ny!! Er det Ikea sofa??
Fabelaktiv Skrevet 24. juli 2007 #4 Skrevet 24. juli 2007 Kan det ikke vaskes så kan du kjøpe møbelrens på jernia til 100 kroner skum som skal tørke i 2-4 timer før du støvsuger det av.. du trenger en svamp i tillegg til møbelrensen huff - kjedelig situasjon.. skjønner du ikke vil kreve slikt.. men kanskje han tilbyr seg hvis han ser det? Ellers får du ha lykke til
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 24. juli 2007 #5 Skrevet 24. juli 2007 Bor du i nærheten av Bohus? Der har de iallefall en spray som heter Bio Guard Flekkfjerner, og den er vanvittig god. Beregnet på møbler. Anbefales på det sterkeste. Ellers er Vanish veldig bra. Jeg har hatt inntørket blåbær på en bukse som har ligget i 2 uker. Sprayet på med vanish-spray, og alt forsvant. Trodde ikke det var mulig. Har også fått vekk rødvin på hvit bluse med vanish..
Gjest Skrevet 24. juli 2007 #6 Skrevet 24. juli 2007 prøv gallesåpe,den fjerne ka d e av flekka! veldi effektiv,har den på jobben te mæ æ bruke den te alt,å den tar bort alt så den e æ kjempegla i ska æ si dæ du kan hør om black design butikka har den såpa,for vi har den:)
mamma til 2 små:=) Skrevet 24. juli 2007 #7 Skrevet 24. juli 2007 men siden der allerde hadde planer om å kjøpe nytt trekk så ville jeg ikke krevd noe...da hadde ivertfall jeg følt meg dårlig...legg noe over det vel? til dere får råd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå