Gå til innhold

Hvordan lære han å ligge litt alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt på 6 uker vil ikke ligge alene.. ikke i vogn, ikke i senga, ikke på aktivitetsteppe og ikke i vippestol..

Han kan sove kjempe tungt på fanget, men visst jeg legger han fra meg så går det 5 min, så begynner han å gråte..

Noen gode tips for å lære han å være litt alene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror de trenger mye nærhet når de er så små. Datteren min ville heller ikke ligge alene, men det bedrer seg med alderen når de blir større.

Skrevet

Prøv å la han ligge "trangt", godt pakket inn i f.eks. teppe og med en klut det lukter deg av, nesten opptil nesa.

Skrevet

i senga kan du prøve å legge noe rundt han, så det ikke er så åpent. vi hadde også en uro over med speil i så han følte han hadde selskap..

og vi hadde et krabbeteppe i stoff(litt upraktisk, men..) som var sånn at man kunne "brette" opp kantene og feste de slik at han lå i en seng, og han lå på en måte inni armene på en bamse( hadde armer og hode) og når han ble eldre bretta vi de ned så han fikk sett litt, veldig kjekt! føler seg litt tryggere..

men sånn lekestativ til å ha over var super morsomt syntes han..

Skrevet

min kar var akkurat likedann! han er naa 10 uker gammel, og den siste uka har han pluttselig begynt aa syns det er ok aa ligge litt for seg selv i vippestolen med babygymmen over seg. der kan han faktisk ligge over en time heelt alene. han har hele tiden bare ville ligge paa armen, saa det er jo saa godt aa se at han begynner aa foele seg tryggere. i gaar sovnet han for foerste gang helt alene i senga si. fantastisk! :) Jeg var fast bestemt paa aa la han faa den tiden han trenger og det ser ut som at det har vaert det riktige. :) saa bare kos masse med han saa vil han foele seg trygg og god, og etterhvert vil han finne ut selv at det er ok aa vaere litt alene. husk aa ta han opp med en gang han blir grinete, hvis ikke kan de jo bli redde igjen. tror ikke det kan presses frem, di maa bare faa litt tid paa seg! :) lykke til!

Skrevet

Takk for tips jenter.. det er jo så mange som mener at de skal skrike litt før man tar de opp, for at de ikke skal bli bortskjemte.. men jeg tror ikke at så små babyer kan bli det.. Selv vil jeg lære min å ligge alene uten skriking..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...