Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Emblamamma :o)

Ikke noe vits å være flau over et veltet vannglass, det skjer stadig vekk vannsøl her. De er ikke 2 år enda og jeg forventer ikke noe annet enn det uventede av de en god stund til :o) Da slipper jeg å bli overrasket eller få andre følelser...

Det var jo skikkelig leit med ABC, visste ikke at de hadde vekt/høyde krav... Du får sikkert plass på SØF, skal komme på besøk vi ;o) Trenger det når du må ligge på barselavdelingen, uten mannen din :o(

Det var DU som fikk hilsen fra Lone, titt innpå 1 trim. Jeg tror du var litt trøtt snuppa når du skrev denne melden ;o) Jeg vet ikke hvordan det går med henne, håper det går bra:o)

I dag fikk vi høre ett kort glimt med hjertelyd, rask som bare det. Men er det den dobbelte av min, så er den rask. For jeg er oppi 100 før jeg omtrent har godt fra senga til do. Men det var fantastisk å høre hjertelyd. Nå har jeg endelig etter 6 ukers ventetid fått ny bekreftelse på at det er liv. Kjenner det småplupper litt innimellom i magen. Men ikke når jeg forsøker å kjenne etter....da er det stille....

Nå kom svigers hjem, så jeg må burne ut på huset å ta noen mål så jeg får bestilt glass til å ha bak kokeplatene, eller skal jeg ha rustfrittstål tro???? Ble litt usikker. Får ta det som er billigst!

Jeg har fått super inspirasjon til miniMinnis soverom, gleder meg til å ta fatt på det :o)

Løp & kjøp....snakkes mere snart :o))))

Godklemfra

¤Minni¤minninurk¤17 uker¤

Jeg skal bare dytte den opp, skal svare imorgen kveld ;o)

emblamamma m/spire :o)))

Hallooooo.... bare kjapt innom for å sjekke forholdene ;o)

Er det bedre med deg nå som du har ferie??? Håper du har kost deg litt med goværet de siste dagene!

Vi har sendt miniMinni i pensjon hos mormor, så nå har det kun handlet om huset i to dager. Vasker og støvsuger, bosser mannen rundt, og rydder. Skrur skap, borrer og driller :o) Hi hi, har aldri fått lov til å gjøre alle disse "mannetingene", men nå er han så opptatt med masse annet at han lar meg ta i de fleste verktøy.

Skal på dagvakt i morgen tidlig, det var skikkelig krise på jobben i helgen, så jeg ville være grei med sjefen så han ikke flytter inn på jobben i helgen. Det er helt greit, har ikke vært på jobb siden tirsdag. Men denne uken skal jeg tre ganger, tirsdag, tors og søndag....og vet du hva...så skal jeg på jobb på¨tirsdagen igjen....og på UL :o))))) Ikke lenge igjen nå.

Har store forventninger til UL siden de var så greie første gangen. Blir spennende å finne ut hemmligheten, jeg går ut i fra at resten er greit med lille nurket. Kan ikke være så pessimistisk - ikke akkurat nå hvertfall...

Vi var på kino i går, så Harry Potter, babyen sparket masse. Og i skrivende øyeblikk har jeg kjent tre små dulter. Blir bare mer og mer nå, sååååå fantastisk deilig :o))))

Nå må vi snart flytte tråden vår over til 2 trim :o) Det er flotte greier :o) Hvilken dag er du kommet til 2 trim???

Håper dere har en flott helg, og at det er bra med barn og mann :o)

Klem fra....

Nicket mitt skal egentilig innholde 18 uker, men jeg kommer ikke inn på DIn Side. Vet du hvem jeg kan si ifra til om slike tekniske problemer?

Adios senorita :o)

Hei snuppa!

Nå har vi offisielt flyttet tråden vår over på 2.tri....det er så dødt inne på 1.tri at jeg hopper inn hit en dag før. Dessuten er alle kjente her inne.

Som du ser så har jeg ikke dratt med meg den laaaange tråden, ble for mye av det gode ;o)

Harry Potter ja, den filmen er knallbra. Vi var på kino forrige uke, vi begge likte den. Gubben mente de hadde utelatt mye, og det blir jo sånn når en film skal være 2 timer, da rekker man ikke få med seg absolutt alt. Den ene dagen jeg unte meg masse godis, så tror du jeg ikke ble kvalm av bare litt...så godisspisingen ble det lite med.

Med oss er det bare bra, kvalmen kommer og går, men innbiller meg at den har blitt bedre......hmmmmm......vi får se om det stemmer når jeg begynner på jobb neste uke....blæææææææ.....vil ikke vil ikke.....vil ha lengre ferie!! Har en følelse at kvalmen blir verre når jeg begynner på jobb igjen, men vil ikke la det bli en selvoppfyllende profeti.

Idag er jeg 11+5, så imorgen er det magiske dagen min. Da er jeg 12+0. Altså i min trettende uke. Nå går tiden litt fortere.

Agående problemene dine så bør du se inne på ris & ros, tror moderator Hannah har opprettet et innlegg hvor du kan be om hjelp. Om hun svarer deg fort er vel en annen sak, med tanke på at det er midt oppe i ferieavviklingen.

Skal du på UL idag??????????????? Woooooow...jeg vil høre alle detaljer ;o) Jente eller gutt?????? Eller vil dere ikke vite det, eller skal dere holde det hemmelig for oss andre som vil vite???

Jeg var på Ikea igår med mamma og snuppa. Fikk shoppet litt til rommet til Embla, litt møbler og slikt. Og så ble det litt til soverommet. Ting til badet skal jeg kjøpe på Princess. Tenkte å kjøpe liftgardiner derfra. Så meg ut noen som vil passe perfekt til badet. Håper bare de har de rette målene!! Blir i alle fall en tur til en gang i fremtiden, for vi hadde ikke plass til å kjøpe med oss alt jeg ville. Nå vet jeg i alle fall hvor det står, så da slipper vi å lete neste gang.

Har en snuppe som er skikkelig forkjøla her, så hun får lov til å kose litt ekstra med smokken sin. Potte tett i nesa, så vi spyler ofte med saltvann. Før hun legger seg får hun nesedråper slik at det skal holde seg litt åpent utover natten. Hadde en pyton natt i forbindelse med tett nese. Godt gubben kunne overta når jeg var litt sliten.

Du får kose deg masse videre, så håper jeg vi får treffes snart igjen.

PS! Nå har forresten kattene reist sin kos. Hvis vi avtaler noe skal jeg passe på å støvsuge og vaske før du kommer.

Stooooooooooormeeeeeeeeeeeeeeeeegagiiiiiiiiiiiiigakleeeeeeeeeeeeeeeem fra meg til deg....må jo ikke glemme miniminni og minnispiren.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare dytter opp slik at den ikke forsvinner for oss ;o) Håper du har det bra! Er så nysgjerrig på din UL idag. Fortell fortell!!

Skrevet

Det er veldig mye snakk om salami her inne, en som har en mann som er i kjøttindustrien. Han mener at å fryse salamien ikke fungerer, listeria'n vil ikke forsvinne......hmmmmm......og en annen jente her inne har fått beskjed av sin jm at det bare var til å spise salami.....blir så forvirret. Mange har også lest i siste Gravid bladet at man skal holde seg unna salami. Hvor fikk du din info fra?? Er det fra din lege eller jm?

Skrevet

Hmmm...trodde jeg hadde svar....dagene flyr så sinnsykt avgårde for tiden....huset huset huset...litt jobbing.....sååå lillemor :o)

Er på .... nå, så svarer fort at det var jm, som fortalte meg at det var helt tygt. Har sett artikkelen i Gravid....ikke til å bli klok av alle disse vise anbefalinger og advarsler.

Kom akkurat på at jeg sendte deg en sms, du fikk den?

Vil ikke holde deg på pinebenken lenge, du skal få vite alt så fort jeg er ferdig med UL på tirsdag i 3 tiden :o)

Skrevet

Hi hi, det var en morsom tråd og lese :o)

Gode opplysninger også. Tror ikke den fryseren jeg har brukt til nå har

-18, for det er bare en fryser på toppen av et kjøleskap.

Vet du hva eller....jeg sitter i morgenkåpe for meg selv, klokken er halv to, og jeg er mokk alene :o))))) Nyter dagen! Varer kun idag, imorgen skal jeg opp tidlig og på jobb, før jeg henter miniMinni hos mormor. Mannen jobber dobbelt idag og imorgen, så han står jammen på. Han sov lenge forrige søndag, da hadde han en dag slk jeg har idag, så det er ikke synd på han ;o) (Hysj ikke si det til noen)

Skal straks dra ut å gjøre noen ærend, også ut på huset og vaske ned badet. Det begynner virkelig å ta form der ute. Gleder meg til dere kommer på besøk. Det har begynt å hope seg litt opp neste uke, men hva om dere kommer en liten tur neste helg, passer det??? Håper det!

Om en og halv uke reiser vi på ferie til England av alle steder, tviler på at jeg trenger å pakke sommertøyet... fra et regnfullt sted til et annet...ja ja!

Storgodhelgklemfra...

Skrevet

Halla snuppis!

Sier det igjen, så godt å høre at alt står bra til med lille nurket.

Har dere tenkt på noen navn eller? :o)

Jeg har jo begynt på jobb igjen, og det er tungt. Sitter her med en ekkel hodepine som kom idag morges. Skal legge meg snart, så håper den er borte til imorgen.

Det er heldigvis ikke mange barn i barnehagen ennå, det var 6 barn mandag og idag var det 7. Imorgen blir vi kanskje 8. Deilig med myk oppstart for oss også ;o) hehehe!

Nå vet alle det på jobben! Tror du ikke noen har plapra før ferien da....grrrrrrr...... søsteren til gubben kjenner søsteren til en mor i bhg....og du skjønner vel lunta....hun har konstant munndiaré.....så noen på jobben fikk høre rykter fra henne. Ble så irritert!!! Men, men ingen skade skjedd....hadde bare vært leit om jeg hadde mistet i ferien.

Hvordan går det med huset? Framgang hele tiden tenker jeg :o) Ser du enden i tunnelen?

England.....blææææææææææææææ...kan jeg gjemme meg i kofferten din? Hvor skal dere i England? Planlagt noen sightseeinger?

Hvordan går det på jobben da? Bedre?

Neste helg passer bra :o) Må bar få tid til å handle litt gravidpentøy, og bursdagsgave til snuppa. Greit å ha det klart i forkant. Må bestille marsipankake imorgen også.

Igår var jeg til min første kontroll da. Legen var enig i at jeg var så langt på vei som jeg trodde. Tok de vanlige blodprøvene osv + livmorshalsprøven......usj..... valget vgar nå eller etter fødsel, da sa jeg gjør det nå så er jeg ferdig med det. Like greit :o)

Det er sikkert mye jeg skulle ha skrevet her, men kommer ikke på mer i farten.....hehe....forresten har du hørt ferdig Eremittkrepsen? Ikke lenge til bok nummer 3 kommer.

Stooooooooooooooooor klem fra en ikke så kvalm lenger meg.

Skrevet

Hei :o)

Nå var tråden vår laaaangt nede!

At vi liksom skal få en liten jente til er mer en jeg klarer å banke inn i hodet mitt. Har kjøpt en liten rosa body som jeg kom over på Den Kule Mage på Glassmagasinet. Der har de forresten slike bitte små smokker som passer fra 0-2 mnd. Den må settes på listen. Har du begynt å bruke det kjedet ditt med kulen som lager fin lyd??

Det var mange ting på en gang....

Nå må vi finne et fint jentenavn til, dåp må planlegges (gjøres før babyen er født, mye bedre tid da), julepresanger må handles inn, å ja jeg skal forsøke å flytte inn i huset. Godt jeg har ferie og noen rolige jobbeuker å se fram i mot :o)))) Har mer enn nok å henge fingrene i. Alle klærne etter miniMinni må gåes igjennom inkl lånt tøy, vaskes og puttes i en hylle jeg slett ikke helt vet hvor er enda....

Inneimellom de raske hjernevinningene mine, koser jeg meg med lydbok. Er ferdig med Erimittkrepsene, pga den slutten var jeg jo helt i sjokk, forsøkte å ringe deg for å få utløp for alt for mye frusterasjon. Tenk å avslutte en bok, som man vanligvis gjør med et kapittel da! Vet du hva!!!! Nå må vi vente helt til 28 september, og betale en formue for neste lydbok. Har du tenkt til å lese den i bokform (9 august) eller lydbok???

Har Embla og du lyst å komme på besøk til huset vårt noen timer på søndag?? Hadde vært koselig å se dere før ferien.

Hvordan var det å komme tilbake til jobb, og hvordan var reaksjonene på "tilstanden" din ;o))) Begynner kvalmen å gi seg. Har du fått time til UL og har du vært hos legen enda?????

Har du blitt spådd jente av Vetlis???? Fortell.... :o)))

Masse mas dette her ;o)

Kos deg med innlegget så snakkes vi snart snuppa :o))

Storlykkeligklemframammaentilsnarttonydeligejenter...

Vi er overlykkelige over det gode resultatet :o)))

Skrevet

He he....to sinn, samme tanke ;o) Vi la inn innlegg samtidig :o)

Skrevet

Det var ganske utrolig timing, også helt likt klokkeslett 23.16!!!

Stemmer det at Embla har bursdag 6 august???

Skal dere ha noen feiring???

Så ekkelt med den hodepinen, du vet det er lov å ta paracet om det ikke gir seg!

Vi skal besøke noen venner som er britiske og bor en time utenfor London sentrum (men fortsatt i London da, med sine 6 millioner). Vi har ikke så mange planer. Mannen har funnet ut at det er Legoland der, så det høres gøy ut,også er det noe gårdsgreier for de minste som han skal ha med seg miniMinni på (der holder jeg meg unna), ellers så skal vi shoppe, kjøpe søskenvogn, og en tur til Oxford. Høres ut som hele uken er spikret gitt!

Sier det igjen, så godt å høre at alt står bra til med lille nurket.

Ser absolutt enden i tunnelen på huset. Nå venter vi bare på grønt lys fra kommunen, så kan vi flytte inn :o) Det er forsåvidt klart for det. Småting er det jo som ikke er klart, men vi klarer å bo der. Så er ganske utålmodig for tiden, Driver å tømmer esker og det er jo morsomt :o)

Nå husker jeg ikke mer som stod i innlegget ditt.. Må legge meg nå :o)

Sove godt :o)

Skrevet

Må jo svare på dine spm da ;o)

Først må jeg si at jeg var på den kule mage forrige uke, kjøpte meg lit gravidtøy. Masse fint der, og det er jo billgere å kjøpe i butikken enn fra nettbutikken. Så der sparte jeg noen penger.

Jeg har ikke begynt å bruke den bola'n ennå, det er visst fra uke 20 den skal brukes.....men jeg begynner vel å bruke den med en gang jeg kjenner liv i magen.

Ja, julegaver skal jeg også prøve å handle litt tidlig, tror ikke jeg orker å handle med stor mage....du har jo større mage enn meg på det tidspunktet. og du kan jo føde før tiden også så du må bare stå på med shoppingen....hehe.

Ååååå...fikk ikke tatt den tlf når du ringte....beklager....var det angående lydboka du ringte....ikke sant den slutta helt pyton....og tenke seg til at dama ikke hadde tenkt å skrive bok nummer 3.....

Begynte på en ny lydbok rett før ferien (også Anne B. Ragde - Arsenikktårnet), men den har jeg ikke hørt noe mere på....skal få igang cellene etterhvert. Har fått lest en bok faktisk, den er så bra. Vannmelonen av Marian Keyes. Skikkelig jentebok. Det er 3 bøker til i serien, handler om 5 søstre. Har begynt på bok nummer 2 som heter Rachels ferie.

Jeg lurer på om jeg skal kjøpe meg boken som kommer 9.august, vet ikke om jeg klarer å vente til lydboken kommer ser du...hehe....men må nok kjøpe lydboken når den kommer også.

Vi vil gjerne komme søndag :o) Når passer det?

Vetlis har bare sagt at hun har jentefølelse på meg, ikke noe mer enn det.....hun hadde jo rett når hun hadde sett meg gravid...du husker jeg fortalte deg om det? Det var litt skummelt, men glad hun hadde rett. hvis vi begge får jenter, blir det 4 jenter som kan leke sammen ;o)

Jaja, det ble jammen litt langt igjen dette innlegget mitt....men masse svar som måtte gis.

Stoooooroggooooodklemtilmammaentilsnart2jenter.

Skrevet

Dette virker som en privat samtale. Hvorfor ikke snakke priv med hverandre eller sende mail?? *undrer*

Skrevet

11.august er dagen til snuppa :o) Det blir kun familieselskap. Blir nok barneselskap den dagen hun fyller 3 år tenker jeg.

Paracet ja, den tanken har ikke slått meg en gang....hehe...tror jeg skal ta en før jeg legger meg...hvis jeg finner....gubben har en tendens til å bruke opp og så skriver han det ikke opp på handlelisten. Så når jeg trenger det er ikke mer igjen......grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr......hehe.

Sove godt snuppa! Så snakkes vi seinere.

Skrevet

Jøss...ble vi beæret med besøk av en feig anonym?

Skrevet

Dytter slik at de anonyme får litt underholdning i hverdagen....hahahaha :o)

Skrevet

Hi hi også er det en anonym som legger seg oppi tråden vår - tror ikke de har vært inne på BliGravid. Hvor skravlistråder er fullt ut utbredt. Hvorfor skal vi forandre på de gode vanene våre???

Ja ja, jeg ble overrasket over at du hadde svart i går kveld. Skal se om jeg får logget meg på ikveld. Nå skal jeg ut på huset, så må jeg legge snuppa som står ved siden av meg her :o) ...og synger ride ride ranke :o) ...og bæsjer samtidig! Det var den leggingen!!!

Huset kaller, og bæsjebleie ;o)

Snakkes snuppa :o))))

Skrevet

Jeg fikk tatt meg en paracet igår, og den hjalp :o) Hadde ikke tenkt tanken om du ikke foreslo det....hjernen tenker ikke om dagen!

Ja, tenkte selv at den anonyme må være rimelig fersk her inne....hun fatter intet....hehe.

Ha en god kveld snuppa :o) Sove godt.

Stor nattaklem.

Skrevet

Dytter opp....også lurer jeg på om det er mellom 14 og 17 du mener?

Tror jeg skal finne fra, hvis ikke så plinger jeg på mob'en.

Skrevet

opp igjen.....takk for en deilig dag igår, snuppa sov ikke på vei hjem i det hele tatt. Ønsker dere en riktig god tur :o) Håper dere får fint vær, og at dere får sett mye, shoppet mye osv.

Skrevet

Håper dere koser dere på ferie :o)

Skrevet

Hei Emblamamma :o)

Vi har det saaaaaaaaaaaaa fint :o)

I dag skal vi paa Legoland, med desverre er vi litt uheldige med vaeret i dag. Regner litt, men ikke kaldt. I gaar var det helt fantastiskt vaer.

Bare sjekket sidene raskt mens jeg har frokost. Brann vant 3-2 mot Rosenborg igaar :o))))

Hadet bra saa lenge :o) Tusen takk for de koselige hadetbra meldingene fra deg - kjempekoselig :o))))

Klem fra

Skrevet

GRATULERER MED EMBLAS 2 AARS DAG I GAAR :o)))))

Haaper dere hadde det fint:o) Likte snuppa noe av innholdet i gavene?

Naa har jeg bittelitt tvil inni meg om det var den 11? Jeg tror det, fordi jeg mener aa huske at det var dagen foer bryllupsdagen vaar, som er i dag.

Vi har hatt en kjempeflott dag i Legoland. Jentene har kollpaset i hver sin seng. Og jeg har stelt lille Alexander (3mnd) :o)) Veldig koselig :o) Morsomt aa holde saa smaa.

Har funnet en bitteliten ting til snuppa :o)

Klem fra shopoholikeren ;o)))

Skrevet

Da var vi hjemme :o)

Har med oss mange skatter ;o)

Var spent på om du hadde fortalt meg noe om bursdagen til snuppa :o)

Titter innom senere.

Nå begynner jeg virkelig å grue meg litt til miniMinni skal begynne i barnehage. Må få tak i litt småting, som gummistøvler, joggesko. Hun har vokst ut av det jeg kjøpte i våres. Noen kraftige olabukser er vel også greit å ha i sandkassa i høst :o)

Klem fra ....

Skrevet

Så bra dere koste dere på ferie, jeg har tenkt så masse på dere, ønsket det var meg som var på tur....hehe.

Embla ble feiret den 11.august vettu, gjett om ballongene gjorde susen :o) Favorittgavene var new born baby og lekekjøkkenet. Det var de perfekte gavene. Gjett om en som supertrøtt på kvelden...eller det var to som var supertrøtte egentlig. Jeg bakte mange kaker.....og de ble vel mer eller mindre vellykket. Bakte ostekake for første gang, og det var så morro å få skryt for den. Godt å ha kokebok forumet her inne :o) Mange gode tips å få. Godt feiringen er kun 1 gang i året..... neste år blir det vel barnebursdag også.....puuuh.....hehe...bare å forberede seg.

Kraftige olabukser er kjekt å ha. Har nettopp handlet inn nye støvler til snuppa på økonomiko. Kjempefine støvler til 99,- Må kjøpe inn noen strømpebukser, regntøy og ulltøy etterhvert også. Det hun har fra før begynner å bli litt lite. Shoppe shoppe shoppe..... det frister litt å kjøpe ulltøyet fra nøstebarn egentlig, men vi får se hvordan det blir.

Ha en super kveld videre. Nå er det en frøken som higer etter oppmerksomhet fra meg.

Stoooor megaklem fra meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...