Gå til innhold

Jeg har et sovedyr...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...av en unge. I hvert fall om morgenen, og pga. det hopper vi sovende og fornøyde over frokosten og går rett på lunsjen. Det kan vel ikke være bra, eller? Dvs. hun våkner ved 6-tida og får en puppeskvett. Det er tydeligvis rene sovemedisinen, for da våkner hun ikke før 10-10.30.

Huff.. vet neimen ikke hva jeg skal foreta meg. Synes ikke jeg kan vekke henne, heller, når hun sover så godt. Tenker liksom at den tida kommer tidsnok da jeg MÅ vekke henne om morgenen.

I boka fra helsestasjonen er det oppstilt et forslag til måltidsrutiner for småtasser 6-9 måneder. Der foreslås det 6 måltider om dagen. Som oftest er vi nede i 4, og noen ganger 5. De sier riktignok at dette er veldig individuelt, men sier heller at noen barn vil spise OFTERE, ikke mer sjelden.

Burde jo sikkert ikke bekymre meg. Snuppa legger på seg og vokser som hun skal, men frokosten skal liksom være et av dagens viktigste måltider, da, har jeg hørt i hele mitt liv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nyt det mens du kan, sier nå jeg!:-)

Så lenge ungen er fornøyd og dere har det bra, så er det vel ingen grunn til stress! Det kan fort komme andre tider - så hvil deg mens du kan, heldiggris!;-))

Skrevet

Hei på snei, dette ville jeg slett ikke bekymret meg for!!!

Du har dundermelk, og det er jo toppen.... hun spiser jo frokost sånn rundt seks, så frokosten får hun... lille snurr her i huset har spist 4-5 måltider fra hun var 6 mnd... eller var det 5 mnd... husker ikke!

Lsa lille vennen sove, og nyt timene du har om morgenen for deg selv. Du har det bare deilig, og det er har du helt sikkert godt av ;-)

ingen fare, bare kos deg!!!!

Skrevet

Jeg kjenner absolutt til problemet jeg ;-) Men kall det sen frokost du, det gjør vi... Har også en soveunge og gruer meg til barnehage start i august ;-)

Skrevet

Nyt det - det er overhode ingen fare så lenge frøkna legger på seg og er kvikk og rask ellers:-)

Tiden kommer tidsnok da man må stå tidlig opp og "stresse" i seg frokost, så nyt det!

Skrevet

åååååå så deilig da!!! Som andre her har uttalt: kos deg med seine morgener og sovende barn. Så lenge hun legger på seg og trives er det ingen grunn til angst. Hun er så stor nå at om hun er sulten ville hun helt garantert si ifra. At hun sover godt etter morgen pupp tyder vel bare på at hun får mere enn nok mat og trenger å sove mye for hun vokser så mye av mye god mat... Om du forstår hva jeg mener? Og hun får jo frokost jo, en GOD puppe frokost :)

Skrevet

Takk for svar alle sammen, og dere har vel i grunnen bare bekreftet det fornuften har fortalt meg hele tiden. Men, det er alltid greit for en litt usikker førstegangsmamma å få bekreftet at hun ikke er helt på villspor. Synes nemlig helsestasjonen gir litt sånne svevende svar av og til.

Skrevet

Godt å kunne få bekreftelse på at fornuften snakker sant... vi heier på at fornuften får seire, så lenge fornuft og følelser er på det samme gode laget!

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...