(S)TinkerBelle <3 Skrevet 24. juli 2007 #1 Skrevet 24. juli 2007 Og som vet hva jeg trenger og ikke trenger av klær? De er ute hele året, har jo mulighet til å være inne også på de kaldeste dagene men de sier at barna alltid velger å leke ute uansett.. Skal kjøpe: Vinterdress (blir troll, hadde i fjor) Har kjøpt: regntøy (tror jeg kommer til å trenge 2 sett) ullundertøy ulldress 2 sett med fleece jakke og bukse (H&M er konge) Votter/luer/hals osv... De sa at man i den værste høstperidoen nesten måtte regne opp mot 3 skift om dagen. Det er veldig gjørmete der når det regner som værst og telen ikke har kommet i bakken. Tror det blir regntøy med ulldress under til snøen kommer. Kjipt å ødelegge vinterdressen på grusete bakker og slikt. Kanskje en grei en fra HM eller noe.. Hva tror dere?
barn_3 Skrevet 24. juli 2007 #2 Skrevet 24. juli 2007 Hei..Min gutt på 2 år går i naturbarnehage. De er ute stortsett hele tiden, men ikke når det blir for mange minus. Av klær har min til nå hatt : 1 reima vinterdress, som jeg sendte med etter at snøen var kommet. 1 reflex parkdress 2 regndresser 1 par støvler 1 par cherox 1 par nesnalabber,(når snøen kom) 1 fleecedress 2 ullbukser, hjemmestrikket 2 gensere, hjemmestrikket div. luer, lester, votter, og ullhalser + vanlige skifteklær. Jeg har fått ros for at han alltid har det han trenger, det blir slitsomt for de som jobber der når veldig mange barn ofte mangler et eller annet.Regndress med ull under på våte dager, eller parkdress med ull under på tørredager er supert:) Lykke til i barnehagen:)
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 24. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. juli 2007 Ingen? Dere kan godt svare dere som har barn i annen barnehage også altså? Hva dere virkelig satt pris på i fjor liksom? Den fleecejakka og buksa fra HM synes vi funka bra i fjor iallefall.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 24. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 24. juli 2007 Ja. Parkdress er sikkert supert. Takk for tips. Nesnalabber, er det sånne grå eller røde som er laget av ull?? Gummistøvler må vi ut å prøve, hun har forholdsvis små føtter og de jeg kjøpte sist MÅ ha vært feilmerket. Hun svømmer jo i dem. (str 25) Cherrox er jo greit så lenge det er forholdsvis mildt. Sånne nesnalabber, holder de seg tørre når det først har kommet snø??
barn_3 Skrevet 24. juli 2007 #6 Skrevet 24. juli 2007 ja, det er sånne litt "rare" sko i grå, rød eller sort. De er kjempevarme og lillegutt har ikke vært våt igjennom dem. Vi bor i nord-norge og her er det mye vær om vinteren;) Støvler er som regel store på størrelsen ja. Cherox er bra ut på høsten, men også på vinteren, de nye til viking tåler mye kulde:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå