Gå til innhold

bæresjal vs. bæreslynge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det egentlig som er best? Noen med erfaringer?

Mener en gang jeg hørte at sjalet var best - for babyen, men er ikke det veldig vanskelig å få på? Særlig om man ikke får hjelp fra noen?

Men på en annen side - de jeg har snakket med i det siste, sverger alle til slynga.

Så, noen som har prøvd begge deler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ennå ikke prøvd. Men jeg syns at slynga virker litt dumt for den som skal bære. Vekten henger med slynga kun på en skuldre.

Eg har nå en tricot slen bæresjal, og en tricotti. Tri cotti er veldig lett å bruke, samme som slynga, men over begge skuldre.

Blir spent å se hvordan det går med bæresjalen. Men også den virker ganske grei. Du knyter den først rundt deg selv eller instruksene, og så setter man barnet opp, i hvert fall på noen bæremåter.

Lykke til

Skrevet

Mange som bærer har begge deler, til forskjellig bruk.

Slynge er raskere å få på, men belaster bare den ene skuldra, så det kan bli tungt å bære over lengre tid. Men den er fin å ha for en tur i butikken, lage middag osv.

Sjal tar litt lenger tid å få på, men belaster hele overkroppen jevnt og du kan derfor bære over lengre tid (timer) uten å bli sliten.

Sjal kan være litt plundrete å få på de tre første gangene, men har mann først fått dreisen på det er det ingen sak. Man har flere variasjonsmuligheter på knytting på sjal og det kan brukes på tyngre barn i og med at vekten blir bedre fordelt.

For mer info ang babybæring se www.tettinntil.com

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...