Gå til innhold

Flere? (Langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter 9mnd gravid er jeg ikke den samme lenger - utenpå. Jenta mi er blitt stor og jeg ser mange har gått ned og er "blitt som før" etter deres fødsler, selv om det er kortere tid siden enn min.

Jeg har blitt mer usikker, men sterkere - jeg sier i fra mer, særlig om det gjelder datteren min. Jeg er den samme jenta som før, men nå er behovet for å være flink mye større.

Inni hodet mitt er det veldig kaos nå.. Jeg ser meg selv i speilet, på bilder osv og jeg føler meg grusom. Ekkel. Feit. Jeg vet dette er sånt som hører med graviditeten.

Magen min gikk ikke ned, vannet mitt gikk ikke bort, alt ble verre. Strekkmerkene ble rødere og bredere. Det kom flere. Jeg fikk celluliter. Jeg føler meg rett og slett ekkel. Jeg ser på meg selv og blir trist. Jeg er ikke stor, ser ikke stor ut, men jeg har en BMI på 33. Da jeg sa det til legen min lo han og sa det ikke var sant. Da jeg veide meg så han at jeg hadde rett. Føler meg usunn. Prøver å slanke meg. Jeg klarer det ikke.

Jeg vil bare være meg selv. Se normal ut. Føler meg så feit at jeg ikke orker å gå ut, føler meg grusom. Jeg er så trist. Jeg klarer ingenting nå.. Huff.. Jeg har så mye vann at om jeg bøyer meg bakover får jeg valker på ryggen.. Vet ikke hva jeg vil med innlegget mitt.. Er bare trist.. nedbrutt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er fler... nå skriver du riktignok ingenting om hvor lenge det er siden fødsel. Men Minimais er snart 7mnd, og kroppen min er ikke blitt seg selv igjen. Nå var jeg ikke særlig bra i utgangspunktet, men det har blitt verre etter jeg fikk barn nr.2. Etter førstejenta ble jeg tilnærmet lik utgangspunktet etter 3-4mnd - men denne gangen vet jeg ikke om jeg noen gang kommer til å bli "normal".

Skrevet

Hun er jo ikke så stor.. Hun er 3 mnd..

Jeg var ganske tynn før, eller, normal da..

Jeg gikk opp kun 4 kg i svangerskapet, jenta mi tok 3 av de.

Men etter fødsel gikk jeg opp mange kilo i vann og jeg vet ikke hva.. Jeg ble faktisk stor etter fødsel.. Godt å se jeg ikke er alene.. Mulig jeg klager på noe dumt her.. men jeg føler meg så ekkel at jeg ikke vil gå ut..

Vet ikke hva jeg skal gjøre...

Skrevet

signerer her =) føler meg rett og slett fæl.....

har forsatt 15 kg igjen etter jeg gikk gravid ... puh

Skrevet

3mnd er ikke så ille egentlig... jeg vet om fler som har slitt med vann i kroppen i 3-4mnd etter fødsel. Og hos de fleste så tar det faktisk såpass lang tid før man får på gifteringen eller sklir ned i yndlingsskoene igjen :) Det er ikke bare vann som forårsaker akkurat det - hele kroppen sklir litt fra hverandre i sammenføyningene, en slags full-kropps-bekkenløsning, hehe :)

Har du prøvd de klassiske triksene for å minske plager med vann i kroppen`?

- drikk masse vann

- hold deg unna farris o.l.

- ligg unna salt mat (både pottis og salt i maten)

- unngå ferdigmat (inneholder mye salt)

Skrevet

Hei ka-ping!

Jeg har tilogmed fått vanndrivende på resept, så ille ble det. Jeg hadde ikke vann i svangerskapet.. keisersnitt på grunn av seteleie så jeg har ike født om det har noe å si.. Har fortsatt bekkenløsning, like jævlig som sist..

Kan ikke bruke sokker nesten.. Jeg var størrelse 36 i graviditeten.. etter fødsel ble jeg størrelse 44.. så det er jo et lite problem om du skjønner..

Spiser nesten ikke salt mat, drikker ikke brus, drikker så og si bare vann småspiser ikke, lager alltid middag (Er kokk) og er ganske sunn.. Dette er skikkelig jævlig for meg. Jeg hater meg selv.

Skrevet

Bekkenløsninga har kommet tilbake til meg... sukk... var nesten invalid i slutten av svangerskapet, men etter fødsel ble jeg helt bra! heeelt til jenta ble 5mnd... nå er jeg på bedringens vei igjen etter å ha begynt med øvelser anbefalt av fysioterapeut.

Men magen min er det så ille fatt med at jeg skal til lege 8. august for å vurdere operasjon etterhvert. Jeg har aldri hatt flat mage, så det er ikke nødvendigivis det jeg trakter etter, men nå er den jo helt forj"#¤%&! Det er MAGEN som gjør at jeg må inn i str 48 i bukser... *grøss*

Skrevet

Det er bursdagen min, så jeg håper du får operasjon om du trenger/vil ha det!

Det er så jævlig å føle seg sånn som dette. Jeg vet jeg sikkert føler meg større enn jeg er og..

Jeg ble så trist her forrige uke, jeg handlet, og skulle prøve en bukse.. i 42... den satt fast fordi bena mine var så hovne.. Det var et hardt slag.

Har du noen tips til hva jeg skal prøve å gjøre? Tør ikke dra på treningsstudio..

Skrevet

takk :)

men er det vann eller flesk som gjør deg stor egentlig? Eller ekstra hud?

Skrevet

Det er vann... store poser med vann.. kan klemme på det så forflytter det seg.. Og så har jeg kanskje litt ekstra pga jeg fikk matkick etter fødsel.. spiste ikke i graviditeten.. samt litt ekstra hud.. Er ikke lett dette, vil jo helst tenke at jeg skal være stolt av meg selv, jeg fikk en nydelig baby osv.

Men det er ikke så lett når usikkerheten står og pirker deg på ryggen når du ser deg selv i speilet og forteller deg at "Du er feit du".

Skrevet

Huffda... det var jo ikke akkurat koselig å høre... kjenner jo forsåvidt igjen følelsen, men dt er kanskje lettere å takle når man har vært "vanlig" overvektig i 8 år og er vant til det? hehe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...