Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått med meg såpass at nyfødte helst ikke skal sitte lenger enn 20 min av gangen i bilstol. Men hvor lenge gjelder denne regelen? Når kan barnet sitte fks 3 timer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

vet ikke hvor lenge regelen gjelder, tror fram til barnet kan sitte selv.

Men det gjelder også bare, når barnet sitter ofte i bil. Når du tar en dag en lengre kjøretur for å komme til familie, eller andre, så bare gjør det med noen pauser imellom. Det vil ikke skade, så lenge det er bare en gang i blant, og barnet forholdet seg rolig og ikke virker som om det har det ubehagelig.

Det var en fysioterapeut som sa dette til meg.

Man skal i hvert fall ikke brukke bag og sikkerhetsnet lenger. Det gjelder ikke som sikkert nok lenger.

Skrevet

Sjekk anbefalingene fra Veimyndighetene.

Nå lages bilstoler som er mer liggestoler til de minste.

Feks Maxi Cosi

Gjest Ut på tur
Skrevet

Jeg snakket med ei som har fått en liten. Hun hadde også snakk amed noen som sa det samme som Annonym over her. Så lenge det ikke er daglig, og så lenge den lille ikke viser tegn til ubehag så tut og kjør. Men hun anbefalte å legge inn tid til litt lengre pauser for å amme, skifte bleie og lufte seg litt kanskje en times stopp.

Vi har slektninger som bor ca 7-8 timer med bil når vi kjører alene. Dit kommer vi til å reise med fly eller tog :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...