Mamma`n til Jens Olliver Skrevet 24. juli 2007 #1 Skrevet 24. juli 2007 Når vil produksjonen stoppe eller minske? 2 Dager siden vi har sluttet og er jo så sprengt. Reiser på ferie på torsdagen og håper det værste gir seg. For akkurat nå er det egentlig bare kjempe vondt. Og jeg er rett å slett i dårlig form. :/
smakk Skrevet 24. juli 2007 #2 Skrevet 24. juli 2007 Har du bråstoppet eller tatt det gradvis da? Jeg har trappet det ned over ganske lang tid, har ikke hatt spreng en eneste gang ) Når det slutter helt å produsere lurer jeg også på. Nå har jeg ammet en gang på 5 dager, og det kommer melk bare jeg klemmer en gang i brystvorta..
Gjest Skrevet 24. juli 2007 #3 Skrevet 24. juli 2007 Det avtar etterhvert. Hvis du håndmelker ut det verste trykket vil det bli bedre. Du må ikke bruke pumpe for det stimulerer produksjonen. Er ikke bra å gå med sånn spreng. Det kan sive melk ut i blodet og gi deg influensafølelse/ feber.. Har ikke prøvd selv for eldstemann trappet selv ned før han sluttet... Lykke til =)
Dotten Skrevet 24. juli 2007 #4 Skrevet 24. juli 2007 Du må tømme/pumpe deg, men bare sørg for at du ikke gjør det ofte, slik at produksjonen minsker/stopper. Ellers kan du få brystbetennelse, og det er vondt og du kan få feber og bli skikkelig slapp! Ikke gøy å dra syk på ferie. Jeg pumpet faktisk bare to ganger jeg, så gav det seg, men nå sluttet jeg da snuppa var 17 mnd, så jeg hadde jo ikke såååå mye melk lenger heller da!
Mamma`n til Jens Olliver Skrevet 24. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 24. juli 2007 Jeg har ikke trappet gradvis ned. Jeg bare orket ikke mere Guttungen er 2,5 år da så har ikke dårlig samvittighet for det. Men ammet han en del på kveld natt, men aldri på dagen. Så fullammet jo ikke. Får prøve å håndmelke litt å det værste trykket gir seg.. Takk for svar
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 24. juli 2007 #7 Skrevet 24. juli 2007 Oj, nesten som her jo! :0) Stoppet å amme 2-åringen for rundt en mnd siden. Da var det bom stopp, etter noen uker med nattamming, ingenting på dag... Det går nokså fort over. Jeg løste det ved å klemme ut så mye at "trykket gav seg", hver morgen i dusjen. Det fikk sprenget bort, samtidig som ikke produksjonen ble større. Lykke til:0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå