AnnCoglillepinky=) Skrevet 24. juli 2007 #1 Skrevet 24. juli 2007 Har en liten gutt på 24 dager og jeg ammer, men jeg synes han vil ha pupp hele tiden! Sånn ca. hver time/hver halvannen time. Og da han ligger der spiser han som regel effektivt i tjue minutters tid. Sånn går det gjennom hele døgnet, med 2-3 intervaller da han sover i ca 2,5 time (og det er ikke nødvendigvis om natten....). Bare lurer på om det er noen andre som har/har hatt det sånn. Er ikke meninga å klage, for jeg er jo glad for at han spiser og at jeg har nok melk, men nå begynner jeg rett og slett å bli utslitt... Hadde jo lyst til å fullamme til han ble 6 mnd, men der går ikke hvis det skal fortsette sånn. Er det noen som har hatt det sånn, og at det har blitt bedre? At de sover lengre når de blir litt eldre kanskje? Trenger litt oppmuntring jeg nå....
Gjest Skrevet 24. juli 2007 #2 Skrevet 24. juli 2007 Det er nok berre eit økedøgn eller to. Ada hadde også nokre dagar der ho åt nesten kvar time, men det går over. Det er berre for å auke mjølkeproduksjonen slik at det blir meir mjølk til kvart måltid og babyen får i seg meir (og kan gå lengre utan mat til neste måltid) No er Ada seks veker og et kvar 3. eller 4. time på dagtid og to eller tre gongar i løpet av natta (ho sovnar medan ho et og får ikkje ete seg SKIKKELIG mett og difor vaknar ho igjen etter to timar og vil ha ny pupp) Dette går seg til altså! Ikkje gi opp!!
AnnCoglillepinky=) Skrevet 24. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. juli 2007 Ja, hadde det enda vært det.. Men det har vært sånn siden vi kom hjem fra sykehuset da han var 2 dager..hehe
uuups:) Skrevet 24. juli 2007 #4 Skrevet 24. juli 2007 Min og spiste veldig ofte de første ukene! Hang i puppen hele tiden. Slitsomt ja, men jeg synes det var absolutt verdt det nå i ettertid. Han spiste annenhver time til han var 5-6 måneder! Men etter en stund ble han mer effektiv, og ammmingen tok bare 5 min hver gang så da var det ikke så ille at det ble så ofte! Kan jo også bare være et økedøgn(økedager) som hun over sier, og da gir det seg jo snart.
Gjest Skrevet 24. juli 2007 #5 Skrevet 24. juli 2007 Ja, dette er helt normalt. Babyer er ulike, noen spiser sjeldnere, andre ofte som din og min gutt. Kanskje han er ganske stor og trenger mye melk? Trøsten er at dette blir bedre med tiden, da klarer han å spise mer effektvt (det går fortere), men du må nok regne med å sitte med puppene ute ofte en stund til ennå. Prøv å lese litt eller se tv og kos deg det du kan. Til slutt, vi startet å introdusere grøt ganske tidlig (4,5 mnd), siden han alltid var sulten og jeg ammet masse. Det var en slitsom tid, men det er ikke så mye annet å gjøre enn å amme...og få nok hvile. Jeg var glad jeg klarte å nesten fullamme (ga ofte en flaske mme på kvelden). Denne tiden går fort, tro meg. Kos deg videre med gutten :-)
AnnCoglillepinky=) Skrevet 24. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 24. juli 2007 Tusen takk jenter Blir litt bedre å høre at det ikke bare er meg som har ett lite sluk..hihi. Vil jo bare det beste for gutten min, så får bare bite tennene sammen, og heller se på det som kos
Gjest Skrevet 24. juli 2007 #7 Skrevet 24. juli 2007 Vet det ikke er så lett, man blir så sliten, derfor er det viktig å få hvile og endel støtte fra mannen og evt. andre.
AnnCoglillepinky=) Skrevet 24. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 24. juli 2007 Ammer bare på ett bryst, for han det er så ubehagelig på det ene brystet, så jeg får pumpet en del ut av det brystet som"står på vent". Så når lageret mitt blir stort nok får pappan gi flaske noen netter så jeg får sovet skikkelig ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå